| Cami2003 a întrebat:

Buna!
Când erați in facultate, cum aveați timp sa scrieți și toate cursurile și să și învățați? Eu am cursuri de la 8 dimineață până la 20 seara doua zile pe săptămână, o zi până la 18, una până la 16 și una până la 14. Ajung, apoi numai sa stau sa copiez toate cursurile acelea și îmi ia foarte mult timp. Sa învăț nu am cum, pentru că mulți profesori trimit materiale pe care trebuie apoi să le printam sau sa le scriem de mana, depinde de preferințele lor. Ieri, de pildă, am ajuns la 18 și, deși m-am culcat pe la 1 dimineață, tot nu am făcut tot ce trebuia.

10 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Vezi, daca nu ai invata la liceu, sa te fii obisnuit pana acum, nu stii cum sa iei notite de mana, de la profesor happy
Si cu invatatul este la fel, se invata cat poti in timpul zilei, ori pui mana serios in weekend si tocesti.

Asa se facea carte pe vremea lui ceasca.
Ma rog, pe vremea aia la facultate se dadea examene si inatrau numai elevii foarte buni, nu ca azi, unde se intra fara examen cu medii de 5 si 6, adica copilul acre ajungea la facultatea stia cum este sa invete pe rupte, ca asta facuse si in liceu.

Rezista cine poate si cine vrea cu adeavarat sa invete, ca facultatea nu-i pentru toti, mai ales ca nu vine cu loc de munca asigurat.

| Cami2003 explică (pentru Violleta2022):

Sincer, am intrat cu 9, 33 la facultate. Și nu, nu ne predau. Pur și simplu ne trimit documente și materiale de printat. In rest, avem discuții și dezbateri pe anumite teme date. Nu este asa la toate cursurile. Depinde de profesor. Notițe de mama iau la curs, numai că nu apuc sa scriu tot, pentru că acea prelegere a profesorului este expusa la o viteza considerabilă. Până sa termin eu o idee, începe alt. Mi-am înregistrat cursurile cu reportofonul.

| Violleta2022 a răspuns (pentru Cami2003):

Este foarte buna ideea cu reportofonul, dar atentia ta trebuie sa fie acolo, fiindca poti invata jumatate de lectie, direct din clasa, cand o explica profesorul.
Facultatea este diferita de liceu si extremde mult fata de scoala generala, fiindca nu esti obligat sa faci facultatea si nici sa inveti, deci rezista numai cine poate si are inters sa invete.
Un procentaj de 10% renunta la facultate in primii 2 ani si un procentaj de 5 % nu ajung-si ia licenta la terminarae facultatiis au sa profeseze vreodata in domeniu.
La Drept cel putin sunt 1-2000 care termina in fiecare an si de angajat sau stagiatura ajung sa faca numai 40-50% din ei.

| mastadont a răspuns:

Trebuie să te înveți să iei notițe comprehensive în timpul cursului, fără a mai fi nevoită să le copiezi ulterior, asta îți va salva mult timp pierdut aiurea, timp care poate fi folosit pentru învățat.
Când îți iei notițe, nu trebuie neapărat să scrii fiecare cuvințel al profesorului, trebuie mai degrabă să notezi ideile principale ale discursului acestuia într-un mod în care să-ți fie ușor să le poți reține și citi ulterior.
Înregistratul cursurilor nu este o soluție fiabilă, gândeștete că vei pierde timpul ascultând și notând încă o dată tot ce ai înregistrat, practic, cursurile tale vor ține dublu. Creazăți un sistem de notat simplu, pe care să-l înțelegi și în care să-ți fie ușor să cuprinzi cât mai multă informație în cât mai puține cuvinte, dacă ți-aș arăta cum îmi luam eu notițe probabil că nu ai înțelege nimic pentru că foloseam multe prescurtări încercând să prind cât mai mult din curs, am ajuns practic să am un sistem unic de a lua notițe cu ajutorul căruia reușeam să cuprind într-o pagină sau două un curs de două ore.

| Cami2003 explică (pentru mastadont):

Am auzit că mulți studenți au un astfel de sistem. Chestia e că am ajuns sa nu mai știu ce e important in prelegerea profesorilor. De exemplu, am o profesoara care ține foarte mult la detalii, iar o alta profa vrea doar esențialul. O sa incerc. Cu înregistratul știu că pierd timp, doar că recurgă și la asta când nu apuc sa notez tot ce as vrea.

| Nirvanaaa a răspuns:

Învăț de pe ce am scris, nu transcriu. Bine, la noi multe informații se afla in cărți, nu stau sa explice ei tot, așa ca mai mult citesc de acolo.
Notițele le transcriu doar in Weekend dacă chiar nu inteleg ce am scris laughing. Desenele pentru anatomie le fac tot in weekend pentru ca tot atunci recuperez materia cu adevarat.
In cursul săptămânii nu prea ai cum sa te împarți. Doar sa citesti materialele și notițele luate de la curs, asta poți face in cursul săptămânii. Dacă va trimit suport de curs nu e cazul sa scrii tot ce dictează profesorul și nici sa îl rescrii pe alte foi.
Și dacă tot iei notițe la curs scrie mai schematic ca se citește mai repede acasa când vrei sa revizuiești.

| cristi202 a răspuns:

Daca predarea este foarte rapida, te poate ajuta stenografia (metoda de scriere rapida)

| Cami2003 explică (pentru cristi202):

Am incercat, doar că mereu rămân cu pasaje libere, pentru că nu apuc sa scriu, iar profesorii, in special o doamna, preda atât de repede, mai vine și cu prezentarea, iar noi trebuie să facem rezumat și la prezentare, și la prelegere. Nu sunt obișnuită. Mă gândesc serios sa mă las, și nu pentru că e grea materia in sine, ci pentru că nu am timp destul să fac tot ce vreau in legătură cu învățatul. Vreau sa fac niste rezumate, niste eseuri suplimentare din bibliografie, dar nu am timp. Nu am timp nici să dorm uneori.

| Cami2003 explică (pentru Nirvanaaa):

Ne trimit materiale, dar decât o data pe luna, și nu am cum sa învăț atunci tot. Chestia ei că am primit la bibliografie cam 7-8 cărți pentru fiecare disciplină, am cumpărat până acum vreo 10 cărți, dar nu am cum să le cumpăr pe toate. Si mă deranjează că eu nu pot face fata, mă simt obosita și nu știu dacă o să reușesc să trec măcar de anul asta.

| Nirvanaaa a răspuns (pentru Cami2003):

Trebuie sa înveți ce e esențial de invatat. Ei dau 7-8 ca bibliografie, dar interesează-te pe care merge proful tău nu toată disciplina (la mine din 10 cărți ale catedrei proful de exemplu folosea doar 3) deci vezi de la colegii mai mari cum e examenul, cam pe ce pun accent profii tai. Uneori la examen trebuie sa renunți la ideea ca înveți tot. La facultate slabe șanse sa termini toată materia.