Nu e nimic special la ele, au si demaraj slab, nu ma mir ca le-au scos nemtii, sa vezi acum romanii calare pe ele se umple Romania de diesel.
E mai greu sa tii in functiune un benzinar cu 400. 000km, decat un diesel de 600.000.
La benzinar trebuie sa ii controlezi aerul, debitul de benzina, compresia si scanteia.
La diesel, daca ai compresia ok, si pisa motorina cat de cat, merge. Fie ca e injectie cu came, cap hidraulic, rampa comuna sau altceva. Daca are macar 100 de bari motorina, si o compresie peste 20, face clanc-clanc, si merge.
In plus, dieselul pentru 100cp, are nevoie de 1.6-1.8, si turbina. Cand ajungi la o panta, nu simti nimic. Benzinarul iti da aceeasi putere din 1.4 aspirat, dar la deal, te dai jos, si o impingi.
A rămas ideea de acum 20 de ani când mașinile diesel erau mai ieftine la consum. Motorina era mult mai ieftină decât benzina și consumul la diesel era mai mic decât la benzină.
În rest dieselul are o grămadă de dezavantaje. Motor mai leneș, de multe ori probleme la pornire iarna, mai zgomotos, etc. Iar acum, motorina e destul de scumpă față de benzină.