Lumea se uita la economie. Daca ar fi ieftina benzina nu ar cumpara asa multe motorinare.
Am invatat de la tina ceva motor ce este preluat de la tractoare, dar pretul la benzina si motorina e cam acelasi nu? probabil astea pe motorina sunt mai ieftine
Dimpotriva, sunt mai scumpe, dar consuma cu 30-50% mai putin decat un motor de aceeasi capacitate pe benzina. De asemenea e mai fiabil un motor pe motorina, lucrand la turatii mai mici decat cel pe benzina.
N-are nici o legatura ce zice asta ca sunt luate de la tractoare, le-ar fi pus de prima data pe masini, doar ca nu le puteau face suficient de mici si cu performante rezonabile.
Din punct de vedere financiar motoarele diesel sunt inca mult mai rentabile decat cele pe benzina. De ce crezi ca toate camioanele si utilajele au motoare diesel?
Asta e mentalitatea noastra ca vezi doamne, masina diesel consuma putin.
Eu am motor de 2.0l turbo care dezvolta 265 cp si consum 8, 5 pana la 10 daca o calci si tata E-klass 250 cdi "diesel" care consuma 7.5 si cand o calci ia peste 11...nu mai vorbim de Turbine schimbate, filtru de particule plus doua injectoare si masina are doar 180k km?
Exista multe motoare pe benzina foarte bine realizate, in special vorbind de cele aspirate.
Dau exemplu : motorul VTEC 1.6 benzina Honda = fiabilitate + performante nemaipomenite. E un motor indestructibil.
Si gasesti un Civic la 6000-7000 euro SH cu putini kilometri in stare buna. Noul Civic 2018 dai de el motor 1.0 aspirat la 17.500 euro cu dotari suficiente.
Alte motoare foarte reusite pe benzina cu consumuri modeste avem pe Mitsubishi Lancer, Mazda 3, etc.
"Dimpotriva, sunt mai scumpe, dar consuma cu 30-50% mai putin decat un motor de aceeasi capacitate pe benzina. De asemenea e mai fiabil un motor pe motorina, lucrand la turatii mai mici decat cel pe benzina. "
Un motor pe motorina e sensibil la turatiile bruste.
De asemenea aceasta regula se aplica daca compari doua modele fabricate prin 2002 sa zicem. In rest, astazi, aceasta regula nu-si mai are rostul.
Daca ai buget sa cumperi o benzinara dupa 2010, turbo, e o afacere.
Dar eu, de exemplu, am ramas la masini sub 2005, iar aici am de ales intre:
-diesel ~100-150cp cu taxe mici si consum mic
-benzinar cu 100-130cp pe hartie, se simte ca un 80cp, si consum poate si dublu, in anumite conditii.
Dar de acum o sa fie tot mai putine "tractoare" pe strazi, pentru ca motoare de 1.0T si 1.4T sunt in prezent echivalentul motoarelor diesel de 1.6, respectiv 1.9, de acum 10-15 ani, la consum si putere.
Pentru cine merge doar in oras, e bun si un benzinar aspirat pana in 1.6 litri, dar eu am nevoie de putere in depasiri, deci motoare turbo. Un 1.4T mi-ar fi suficient, 1.6T sau 1.8T e deja "avion".
In concluzie, suntem pe calea cea buna, doar ca in Romania, castigurile nu ne prea permit sa cumparam masini noi; suntem in urma cu cel putin 10 ani, la varsta parcului auto. Plus ca noi cumparam SH-uri cu sute de mii, de la tarile mai dezvoltate.
In acest caz se justifica achizitionarea unui automobil diesel, totusi multi astazi nu realizeaza ca benzinarele au devenit mult mai eficiente atat pentru mediu cat si ca performante/fiabilitate/rezistenta. Inca se cumpara diesel pe modele noi, desi nu se justifica o diferenta intre cea diesel si cea pe benzina, doar pretul mai mare la achizitie in cazul motorizarii diesel si poate un motor mai poluant.
Daca se aprecia diferenta da, uitasem ca nu era mare diferenta. Acum intreb si eu ceva cum o duci in tara? Merita sa ma intorc acasa dupa ce imi platesc locuinta si sa stau linistit? Am de gand sa ma bag la un apartament si cand e gata platit sa vin inapoi in Brasov. As gasi un servici ca sofer in conditii? Taicameu zice ca s-a mai schimbat situatia in tara si nu mai e ce a fost inainte. Ex sofer bus bani in mana 3100 lei unde am lucrat la RAT inainte.
Vezi-ti de treaba, ia Hyundai Tucson 2018 de exemplu, dar la fel e la toate.
Motor diesel
2.0l, 185CP, consum 5, 4/5.2/5.4l, cuplu 400Nm
Motor pe benzina
1, 6l, 177CP, consum 8.5/6.5/7.2, cuplu 265Nm
Tu ce ai alege? Un benzinar cu un cuplu indecent de mic pentru un SUV din 2018 si un consum cu 30% mai mare? Nu prea cred.
Motoarele alea de 1.0 litri de care spui, sunt glume proaste puse chiar si pe berline, nu mai vorbesc de un SUV.
Pentru ca un motor pe benzina, la aceeasi capacitate cilindrica va fi de obicei mai puternic decat unul diesel. Dar si consumul va fi mult mai mare. In cazul masinilor sport si a celor care le conduc nu conteaza consumul ci doar performanta.
Exista si exceptii, in cursele de anduranta Audi R10 TDI a facut legea ani la rand. Si e evident, diesel.
Si asta pentru ca avea consum mult mai mic, deci alimentari mai rare si fiabilitate exceptionala a motorului.
Pe scurt, motoarele diesel au un consum mai mic, si o durata mult mai mare de viata spre deosebire de un motor pe benzina, de asta sunt "preferatele" romanilor.
Nu stiu statistic cum stam; dar Loganul, de exemplu, se cumpara foarte mult cu motorizare 1.0 SCe si 0.9 TCe. 1.5 dci mult mai rar, din cauza pretului foarte mare, si a fiabilitatii mai cu semnul intrebarii (Renault a nimerit-o cu benzinarele, nu si cu diesel).
La fel si la automobilele simple, vandute de VAG: avem foarte multe VW Polo, Skoda Rapid si A3-uri, cu motoare 1.0-1.4 TSI.
Chiar am mers recent cu o Rapid de 1.0 turbo, se misca foarte misto.
Dar cum a zis si colegul, cand iti cumperi un SUV, sau chiar si o limuzina de la Jetta sau Insignia in sus, nu prea iti vine sa pui 1.4 pe ea, ca s-ar misca mai bine Polo 1.2 TSI pe langa tine.
Motoarele pe benzina inca nu au reusit sa dezvolte putere si cuplu mare, pentru a pune in miscare masini mari; din cauza asta nu avem locomotive, camioane sau autobuze pe benzina.
Dar pentru romanul care inca e fascinat de un Golf ALH, care nu mai are nici 70 de cai ramasi, motoarele pe benzina de un litru, supraalimentate, ar fi un mare progres.