Are haine zdrenturite, nu tocmai curate sau aranjate.
Cizme, sau opincute in picioare, si de obicei sunt intruchiparea barbatilor mai neîngrijiti, cu barba si plete.
Uite aici o imagine ca sa-ti formezi o idee :D
http://www.google.ro/......tp?/imgres
sper ca ti-am fost de ajutor :D
Îmbrăcămintea
Rigorile vestimentare erau respectate de fiecare legionar. Drept exemplu este cazul unui legionar din Chişinău, Constantin Buruiană, care se prezenta la adunările de cuib îmbrăcat în haine naţionale, cu două pistoale la brâu26. Ulterior, mişcarea legionară va adopta cămăşile verzi drept uniformă. Cercetând folclorul haiducesc, aflăm că poporul a căutat să redea culoarea îmbrăcămintei haiducului prin verdele "frunzei de viţă" şi a "frunzei de fag". Adresându-se mamei, acesta o roagă: "…Să-mi croieşti o dulamiţă, / Verde, ca frunza de viţă, / Că la vară-i răzmeriţă. / Să-mi croieşti un comănac, / Verde, ca frunza de fag, / Ca să-mi fie cu el drag…"27.
În folclorul haiducesc este evocată înfrăţirea haiducului cu codrul, muntele, arma. Haiducul vorbeşte cu codrul, cu frunza, cu iarba, cu florile, se sfătuieşte, îşi destăinuie dorinţele. Deseori, în baladele haiduceşti fagul îşi apleacă crengile, să-l ascundă pe haiduc, iarba verde devine protectoare a făptuirilor haiducului, ea se ridică în urma voinicului şi îi ascunde urma, crengile ţin cu credinţă armele, căprioara roade "frunzişul des", face fereastră, ca voinicul "să-şi facă ochii roată": "Numai codruleţul drag / dă dreptate la sărac / Numai arcul după spate / dă săracului dreptate"28. Acest motiv este evocat frecvent atât în "folclorul legionar", cât şi în scrierile legionare, în special, cele care aparţin lui Corneliu Zelea-Codreanu. În momentele disperate, el pleacă în codru sau în munţi… În ciocnirile legionarilor cu poliţia, Corneliu Zelea-Codreanu, asemenea unui haiduc din balade, susţine că unicul său sprijin este revolverul29. Motivul respectiv are o prezenţă pregnantă în cântecele legionare: "Legionari să-ntindem hora pe-ntregul zăvoi, / Că suntem la noi acasă, în ţară la noi / Vine timpul haiduciei, codru să-ndrăgim, / Numai codru plânge frunza, când noi suferim…"30.
O acţiune frecvent întâlnită în folclorul haiducesc este travestirea, deghizarea haiducului. La acest procedeu recurgeau mai mulţi haiduci, indiferent de vremurile şi spaţiul în care au haiducit. EI SE IMBRACAU IN HAINE CALUGARESTI de ţăran, se deghizau în moşnegi neputincioşi pentru a scăpa de poteră31. Corneliu Zelea-Codreanu a apelat de mai multe ori la asemenea "şiretlic", atât în momentele de prigoană, cât şi în cele de legalitate. În 1931, un ordin al Serviciului Secret de Informaţii atenţiona Inspectoratul de Poliţie Chişinău că Corneliu Zelea-Codreanu se afla în acest oraş deghizat în moşneag cu barbă32, iar la începutul lunii decembrie 1933, îmbrăcat în haine de călugăr cu ochelari şi barbă, locuia la un schit33. De aici, după raportul unui informator S.S.I., el spunea legionarilor să se ascundă pe la mănăstiri că în curând "se va întâmpla ceva" (asasinarea lui I.G. Duca) 33a. În istoriografie există opinia că, deghizarea lui Codreanu în moşneag, călugăr ar fi o fabulaţie inventată de Siguranţă, însă, presupunerea că acesta se ascundea în haine de călugăr este exprimată de legionari, mai precis, de Iulian Sârbu, şeful Gărzii de Fier din Basarabia, care o spunea nu poliţiei, ci camarazilor săi 33b.
Un haiduc este ambracat taraneste are o teaca unde asi tine cutitul cei mai multi au cal si ei cutreere muti si vaile! Vreau funda
Crssss? tie iti trebuie tema? nu-i asa? da cate balade haiducesti ai citit? cetit-ai gruia? toma alimos, iancu jianu, anghel saptecai? andrii popa? si altele multe adunate si scrise pentru oameni ca noi? ia sa vezi ce frumusete de balade haiducesti avem noi.se pare ca nu ai vazut costumatia si armele haiducilor mei? apai dragul mosului sa stii ca alegand calea usoara nu o sa ajungi diparte.ia si ceteste, asculta, invata si simte romaneste.