Pentru inginerie, doar Politehnica.
Iar acolo, alegi sectia in functie de specialitatea dorita. Nu exista "inginer universal".
Matematica, la maxim si inca ceva pe deasupra. Matematici superioare. In unele specializari si desen tehnic care are la baza tot matematica. Matematica aia o aplici si in practica. Nu exista inginerie fara matematica.
Inginerii sunt cautati in toate domeniile.
Dar la cum pui intrebarea nu m-am gandit ca ai 30 de ani ci cel mult 9. Odata ajuns in clasa a 8-a, a 9-a, deja stii cu ce se mananca toate astea.
Este foarte mare ficțiune ce spui acolo. Sunt inginer și am terminat Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor în Brașov.
Profesez de aproape 3 ani dar specificul jobului (inginer de sistem informatic), nu prea are niciun fel de potențial cu privire la invenții. De altfel, marea majoritate a lucrurilor au fost deja inventate în toate domeniile și subdomeniile de activitate, în principal când vorbim de domeniile care implică tehnologia.
Jobul de cercetător se potrivește mai bine cu descrierea ta, așa cum este spre exemplu Cristian Presură la Philips.
Dacă începi politehnica la 30 sau 40 de ani poți face consultanta tehnica sau proiectare independent *( PFA sau SRL )!
Fără mate și fizica cam greu la Politehica!
În orice domeniu tehnic este greu fără cele 2!
Am absolvit în 2003 Academia Tehnica Militara și mate real *( în practica ) am folosit maxim 30 % iar fizica vreo 60 %!
Mecatronica / Robotica sau Inginerie Aeronave / Aerospațiala sau Navala sunt de viitor!
Păi nu am știut că nu m-a interesat. Am avut alte domenii către care am mers, citit sau îndreptat, total opuse de matematică și nici acolo oricum nu am scăpat complet de matematică.
Iar jignirile nu-și au rostul, dacă tu ai avut noroc să le cunoști sau știi pe toate, nu înseamnă că toți am avut. Tocmai de aceea și întreb.
Deci și fizică?! Asta e ok, dar matematica nu-mi place.