| MountainRiver a întrebat:

Hei, TPU, venind Ziua Toleranței, directoarea dorește să facem o activitate cu elevii la clasă, extracurriculară (desene, cântecele, prezentări), însă nu știu despre ce să fac cu ei?
Niște idei?!

8 răspunsuri:
| Cinic a răspuns:

Despre băutorii de bere! Ar trebuii ca guvernul sa aloce 2 navete de bere pe luna pentru fiecare barbat.

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns:

Toleranta pentru copiii cu nevoi speciale.
Legal, ar trebui acceptati in scolile normale. Dar practic, nu prea se intampla.

| mODIN a răspuns:

Urmariti interviuri cu persoane cu dizabilitati care au performat in diverse domenii, in ciuda acelor dizabilitati. Sau un documentar despre Rosevelt, presedintele american care era in scaun cu rotile.

| MountainRiver explică (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Se acceptă, dar nu e benefic tot pentru ei. Eu nu am pregătire pentru psihopedagogie specială, deci dacă-mi aduce copii de genul la o clasă cu copii fără probleme, ei au de pierdut, cei cu probleme, căci eu îi tratez la același nivel cu ceilalți. Iar prostia asta cu "incluziunea" lor ce doresc ei și predarea centrată pe elev, cred3-mă, e nerealistă. Eu am 50 de min ora, în care am o programă pe an, în care am planificată fiecare oră cu fiecare lecție. Ia gândește-te că la o clasă cu 15 sau chiar mI mulți, 20 de elevi, nu voi avea timp de un copil de genul, dar 2, 3 și să mai predau și lecția normală. Deci ce spui tu, tocmai că există. Dar e doar prostie. Copiii cu nevoi speciale, au nevoie de cadre didactice cu pregătire specială și de un timp acordat lor non-stop, nu 5 min din ore, în care chipurile, îl inveți pe un copil la clasa a 3 a, să zicem, sau a 4 a, încă să facă bastonașe și să-l pronunțe corect pe r sau f sau v, când eu am doar 50 de min și încă peste 10, 15 în subordine și trebuie să le predau acelora. Deci e prost gândit sistemul ăsta și e păcat de copiii aceia, căci în final tot ei pierd. Eu una, fac ce pot, le aduc o fișă și sincer, dacă vor să invețe, ok, dacă nu, sincer le dau o notă de trecere și îi las în pace, nu trag de ei, iar când mai trag, e groaznic căci oricum tot nu vor să facă nimic, așa că, ei pierd. Deci la ce folos să fie acceptați și condamnați deja la n lipsuri. Asta-i așteaptă de fapt în sistemul de normal. Realitatea e că, ei au nevoie speciale și nevoie de cadre didactice speciale, dar cel mai important și asta-ți spun din propria experiență de la catedră de timp. Un copil cu nevoi speciale, are nevoie de mult timp, explicații și reexplicați, nu de 5 min acordate de un cadru didactic, care sincer nici nu are pregătirea necesară și nu are timpul necesar să i-l dedice doar unui copil cu nevoi speciale. Și poți să mă critici și să-mi spui că sunt eu începătoare și tânără și fără experiență și de aia susțin asta. Însă tot vorbind cu cadre didactice cu grade cu vechime în muncă, susțin același lucru ca mine. Deci ia gândește-te că dacă un cadru didactic cu experiență și nu reușește să aducă la zi un elev cu nevoi speciale, dar mai ales noi care mai suntem și începători.
Eu una îmi susțin părerea, ei pot fi incluși și e ok să fie incluși, dar de pierdut pierd tot ei, fără o legislație mai bună. Iar prima măsură, ar fi ca dacă se dorește incluziunea elevilor degenul în sistemul normal, să mi se ofere și mie cursuri și formări de psihopedagog, logoped și altele, specific că fără a da bani. Pt că azi cu bani poți face orice sau te poți duce tu, dacă ești mai plin de zel, după ce ai fâcut pedagogia simplă și psihopedagogia ca o altă facultate. Dar eu pentru aia dau bani. Deci statul dacă dorește să mi aducă acei copii și sâ fac și performanță cu ei, ori să mi mărească salariul până la suma la care să mi permit să fac două facultăti sau să schimbe structura dacă nu a facultății de pedagogie. Să pună și un curs sau chiar un an întreg numai de studiul psihopedagogiei și care de preferat să se și trateze cu seriozitate, că așa doar de "predat" cursul, asta pot toci și eu pe cont propriu pentru curiozitatea și educarea mea. După finalizarea acestor studii, așa cum psihologul în primii 2 ani de carieră este supervizat de unul mai performant, tot așa ar fi ok și noi, cadrele didactice să facem practică și pe lângă ceea ce facem oricum la clasă (școli și grădi) să facem câțiva ani și practică la un cabinet psihologic, la un terapeut care lucră cu copii, ca să vedem, ceea ce am studiat teoretic și în practică. Abia după ce am făcut aceste stadii, mie ca și învățător cu liceu pedagogic sau facultatea de pedagogie, mi se poate cere rezultate și emite pretenții. Iar în final, tot legea ar trebui să aducă și acei shadow, care chipurile sunr deja, conform legislației, dar conform practicii ba, ca dacă elevul cu probleme face crize sau are un ritm mult mai lent decât restul, shadow-ul să fie mereu lângă el, ceva ce eu oricât de mult mi-aș dori, e imposibil la o clasă cu 15, 20 de elevi.
După ce s-ar respecta astea, aș putea să dau răspundere fără supărare. Până atunci, pe mine prostia asta cu incluziunea, mi se pare doar o prostie și prostia ca prostia, dar mi se pare că doar își bat joc de copiii aceștia. Că în loc să-i ajute sau să dorească să-i ajute, parcă statul îi vrea și mai slabi și mai proști. Iar pe noi cadrele didactice cred că dorește doar să ne înebunească, căci dacă ești și mai sensibil și tras la răspundere pentru ceva ce nici nu ai fost pregătit, dar nici nu ți se oferă ajutor ci doar ți se emit pretenții, crede-mă că după câțiva ani de muncă, începi să o iei razna, când vezi cu ce te confrunți zilnic.
Păcat!

| MountainRiver explică (pentru Cinic):

laughing) toleranța pentru alcoolici sau cum?! laughing) Cred că ar fi mers și pentru cei cu dependențe. Dar aia e, am uitat de această categorie.

Am finalizat proiectul în final, le-am adus fișe cu minioni și omuleți in jurul globului pământesc și i-am pus să -i coloreze in diferite culori. Le-am decupat apoi desenele și le-am lipit pe un carton, apoi am dezbătut ceea ce nu le place lor laughing) și le-am dat câte o denumire acelor persoane și le-am scris pe panou și am mai făcut desene și aia e. Aș fi vrut să mai scriem niște mesaje, dar aia e... am făcut poze și s-o încheiat și ziua de azi.laughing) Urmează următoarele. Mai avem o groază de activități, iar ei sunt super în urmă, nu știu când o să avem timp de toate.

| MountainRiver explică (pentru mODIN):

Really?! Rosevelt chiar a fost în scaun cu rotile?!
Dar îmi place această idee. Acum am finalizat această activitate. Dar aș putea să le mai pun filmulețe de genul pe viitor. Îmi plac mult cele motivaționale, poate i-ar ajuta și pe ei. happy
Mulțumesc! happy

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns (pentru MountainRiver):

Ai vrut idei de Ziua Toleranței, dar cred ca nu ai prins ideea.

| MountainRiver explică (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Ideea am prins-o și e ok. Dar eu mi-am prezentat părerea despre sistemul ăsta, pe care sincer, nu-l sufăr. Pe acest sistem nu-l pot tolera eu. Tocmai de aceea am și tot plecat din învățământ, dar din păcate am îmbătrânit și acum neavând unde să-mi găsesc în altă parte job, mi-a rămas să-l accept pe acest sistem prost. Zilnic, am impresia că sistemul devine tot mai prost și legile și mai varză. Iar de practică, ei bine, practica lasă și aia de dorit, o groază, pe toate palierele, nu doar la noi în învățământ.
Păcat! Păcat că se susține că se cere îmbunătățire, emancipare, inovație, dar am impresia că toți sunt doar ipocriți și cred că ne vor proști, cu lipsuri și mai am eu o teorie, știu că mulți or să mă facă paranoică acum, dar am ajuns la concluzia că statul mai nou ne dorește și nebuni. Asta cu "gena" și prostii de genul, hai să fim serioși, dacă vedem bine, lumea o ia din ce în ce mai razna și statul nu face nimic, să stagneze fenomenul, deci dacă asta nu se dorește, să înebunim cu toți, să fim din ce în ce mai alienați, să nu-mi spuneți mie fata cu conspirațiile. straight face