Ești profesoară datoria ta este sa o ajuți și cu aceasta ocazie îi faci cunoștință și cu codul bunelor maniere!
Relația fosta elevă fosta profesoară poate fi și de amiciție.asa poate are mai multă încredere și își dă silința
Esti exact genul de profesor care ar trebui eliminat din sistemul de invatamant romanesc. De fapt relatia dintre profesor si elevi ar trebui sa fie una de prietenie, nicidecum una ca tine sa ii priveasca pe elevi "de sus". De aia nici nu va respecta elevii, pentru ca nu meritati. Nu cu fite de astea ca ale tale se castiga respectul elevilor, nu asa ii atragi catre invatatura si eventual catre domeniul pe care il predai. In alta ordine de idei, ii esti FOSTA profesoara, iar din cate inteleg, diferenta de varsta dintre voi nu e prea mare, deci nu e deloc anormal sa iti spuna pe nume.
"...am pretenția la acea "relație profesională""
In momentul de fata nu ai niciun fel de relatie profesionala cu ea.
Iar după logica ta, în acest moment sunt perfect capabilă să vorbesc cu fosta mea dirigintă sau cu oricare dintre foștii mei profesori (și tineri, și bătrâni, din liceu sau facultate) ca și când am fi mâncat din aceeași farfurie când am fost mici doar pentru că actualmente nu mai avem nicio relație? Cu mulți vorbesc și acum, dar nu mi-aș permite în viața mea să mă adresez în acel fel. Ai măcar cea mai mică idee despre ce înseamnă să lași elevii să ți se urce în cap? Mergi și predă o perioadă și după aceea discutăm. Ah, da, cât despre eliminarea mea din învățământ... au decis alții mult mai competenți, mai acum ceva timp, că sunt perfect capabilă pentru asta?
"...în acest moment sunt perfect capabilă să vorbesc cu fosta mea dirigintă sau cu oricare dintre foștii mei profesori (și tineri, și bătrâni, din liceu sau facultate) ca și când am fi mâncat din aceeași farfurie când am fost mici doar pentru că actualmente nu mai avem nicio relație?"
Daca nu poti sa faci asta, e problema ta. Tocmai de aceea trebuie evitat sa ajunga si altii sa nu poata.
"Ai măcar cea mai mică idee despre ce înseamnă să lași elevii să ți se urce în cap?"
Elevii ti se urca in cap pentru ca esti un profesor cu pregatire pedagocica si/sau didactica scazute, nu pentru ca nu iti afisezi fitele de "sef".
"Mergi și predă o perioadă și după aceea discutăm."
Nu merg, pentru ca aceasta meserie nu ma atrage in niciun fel, deci nu as putea performa. Cum, cel mai probabil, nici pe tine nu te-ar atrage a mea. Tu ti-ai ales meseria asta, asa ca ai datoria ca TU s-o faci cum trebuie, nu eu.
"Ah, da, cât despre eliminarea mea din învățământ... au decis alții mult mai competenți, mai acum ceva timp, că sunt perfect capabilă pentru asta?"
La ce criza de profesori e, nu trebuie decat sa treci evaluarea aia, cu orice nota/calificativ si ai locul asigurat. Din pacate, sunt zeci de scoli/licee cu deficit de cadre didactice. In alta ordine de idei, intreg sistemul de invatamant romanesc e putred, blocat intr-un sistem invechit si neperformant, deci iarasi nu e de mirare ca ti-ai gasit loc. Faptul ca 43% dintre tinerii de astazi sunt practic analfabeti functional nu e vina lor, ci a dascalilor pe care i-au avut.
Nu înțeleg de unde aceste idei. Poate ai citit vreun articol scris de vreun reporter înfometat, că dacă întrebai un profesor, ți-ar fi spus altceva. De unde atâtea locuri? Ai idee cât de greu ne găsim loc noi, cei tineri, cu tot cu note? Nu dăm un examen, primim o notă și gata, ne pică postul din cer. Nu există deficitul de profesori despre care vorbești. Studenți termină cu sutele și tot cu sutele dau examen (numai pe o materie). Unde crezi că se duc toți? Crezi că toți au locul asigurat? Te înșeli amarnic. Ieși măcar puțin din bula ta roz și încearcă să privești realitatea. Nu e așa cum vedeți voi toți. Sincer, e jenant pentru că vorbești în totală necunoștință de cauză. ????
"Ai idee cât de greu ne găsim loc noi, cei tineri, cu tot cu note? Nu dăm un examen, primim o notă și gata, ne pică postul din cer. Nu există deficitul de profesori..."
Ba da, exista. Doar in orasele mari situatia e cat de cat OK. In orasele mici, sau la sate, exista deficit de cadre didactice. Sa nu mai vorbim de faptul ca degeaba "termina studentii cu sutele", daca nu sunt in stare sa ia macar nota minima pentru a putea fi incadrati.
Anul asta nu au reusit sa obtina macar nota 5 la titularizare 4500 de "profesori" (20%). Sa nu mai vorbim de cate mii au luat intre 5 si 7, adica au trecut examenul cu chiu cu vai (33%). Apoi te miri cand iti spun ca nivelul de pregatire al cadrelor didactice in Romania este extrem de scazut.
Deficitul despre care vorbești nu se datorează neapărat notelor. Că nu sunt unii în stare să ia un 5 e problema lor. Și ghici ce! Intră în învățământ și cu note mult sub 5. Am o cunoștință care a avut notă mare la examen și a stat acasă pentru că una cu nota 2 i-a luat locul. Pe lângă asta, mai există și pretențiile pe care le ridică unii. Multora nu le convine să facă naveta, să nu li se deconteze transportul, să nu aibă condiții în clase și multe altele. Eu am făcut naveta și 90 km doar dus și nu m-am mai plâns de nimic. Deficitul nu este neapărat de profesori, ci de posturi. În fine! Am deviat de la subiect și nu asta mă interesează. Dacă îmi dai un sfat omenesc pe care să îl aplic domnișoarei, îl primesc cu plăcere.
Hei, teacher! Și eu sunt tot profă pe la începuturi și anul acesta am elevii de clasa a III a care mi se adresează la per tu cu non-șalanță și am un mic disconfort pentru că eu sincer le vorbesc eu cu dv de multe ori sau cu dumneata. Teama mea cea mai mare însă ar fi legată de superiori sau profi mai în vârstă mi-ar fi rușine să le spună ceva fără dv sau fără respectul cuvenit
Apoi pe mine sincer, nu mă deranjază poate și din complexe vechi, toată viața fiind considerată mai matură din cauza fizicului meu și toată viața vorbindu-mi-se mai mult ca unui adult decât ca unui mic copil, acum simplul fapt că cineva mă tutuiește și mă vede tânără, mă vede și pe mine un copil, mă măgulește, recunosc.
Alt motiv pentru care îi las să-mi vorbească la per tu e și pentru că admit că mie una mi-e teamă și rușine mie, să-i corectez eu pe ei și să le impun până la urmă în secolul 21 un mod de a vorbi. Deși recunosc că mai aduc în discuție reguli pentru că pune presiune și pe mine școala, să fie cuminți, să învețe, să-și vadă de banca și clasa lor și alte pretenții ale școlii și ale comunității noastre.
În final ține de fiecare om cum percepe această adresare și comportare a elevului cu proful său. Eu susțin că important este să fii la clasă, așa cum ești tu construit, dacă pentru tine respectul este primordial și fără el simți ca nu ai fi un prof împlinit, impune-ți această regulă la clasă și nu te lăsa de ea. Este mai important pentru sănătatea aia invizibilă dar existentă, mentală, a clasei, ca proful să vină cât mai sincer și mai autentic la clasă și să-și impună doar modul personal de a fi, de a se purta, de a cere pretențiile lui, dar evident regula de aur a clasei mi se pare, ca să nu cerem niciodată elevilor noștri mai mult decât oferim noi. Dacă ar mai exista profi autentici, la modul ăla cel mai profund și extrem, evident cosmetizând acum minusurile, pentru că totuși am văzut că autenticitatea în învățământ mai ales în grupul de părinți este crunt. Abia așteaptă să prindă părinții pe unul sincer, asumat și mulțumit cu el, ca să-l târască prin nămolul actual, cel al plângerilor și al scandalurilor.
Revenind, dacă ar mai exista profi autentici și învățământul ar fi autentic.
Cât legat de sunat în timpul personal sau mai ales dacă a plecat de la școala de unde predai tu, mi se pare puțin exagerat. Adică dacă tu ești de acord să păstrezi legătura și în privat, e total alegerea ta, dar dacă nu-ți face plăcere, atunci pune niște limite. În cadrul școlii suntem pentru voi, dar în exterior suntem și noi oameni cu problemele, trăirile și viețile noastre.