Cat te tine pe tine bateria unui telefon?
Un maxim de 5 ani, cred...
Se uzeaza din ce in ce mai mult, si in final...schimbi telefonul.
In cazul masinii electrice, nu iti permiti sa schimbi masina, iti trebuie o alta baterie, care costa in jur de 13.000/15.000$ si trebuie schimbata intre 300.000 si 500.000 mile, in cazul Tesla.
Daca ai 13/15.000 $ sa dai in cativa ani pe baterie si nu te deranjeaza sa stai cu masina la incarcat intre o ora si 9 sau 12 ore (timpul de incarcare totala), atunci cumpara-ti una.
Nu stiu ce masina cu combustie poti sa iti iei in Ro cu banii pe o baterie, dar te sfatuiesc sa te gandesti serios daca merita o electrica, doar ca sa mergi silentios.
Imi plac, cui nu ii plac. Sunt o reusita a tehnologiei. Doar ca lipsa infastructurii din tara noasta impreuna cu criza energetica actuala nu imi fac sa imi doresc acum o astfel de masina.
"Va plac masinile electrice...V-ar place sa aveti una?"
n-ar fi rău să fie bine! sau: mai bine sănătos și bogat decât bolnav și sărac
Mie nu-mi plac, ma streseaza chestia cu autonomia. Eu am un Range Rover Evoque si nu l-as schimba pe o masina electrica nici chiar pe modelul de SUV electric de la Mercedes.
Din punctul meu de vedere e stresant sa vezi ca ti se termina "combustibilul" și n-ai de unde să incarci sau dureaza peste o ora.
Imi plac, as folosi una in oras.
Dar cu concediile de 800-1500 de kilometri pe zi, cum facem?
Consider ca undeva, niste oameni foarte prosti, trag de urechi industria masinilor electrice, fara sa cantareasca in mod corect avantajele si dezavantajele.
Poluarea ingrijoratoare vine de la masinile diesel. Daca s-ar interzice motoarele diesel, consider ca poluarea generata de parcul auto s-ar reduce la jumatate. Motoarele pe benzina scot gaze mult mai curate, iar daca ar fi alimentate cu CNG sau GPL, emisiile acestora ar fi aproape 0, la fel ca aragazele pe care le folosim in bucatarie.
Dar politicienii fac doar propaganda, si nu spun aceste lucruri. Masinile electrice consuma enorm in timpul incarcarii, sunt mult mai grele si umbla vorba ca nu pot fi reciclate acele baterii. Eu nu le vad o solutie decat pentru hamsterii care isi cumpara masina pentru a merge doua statii prin Bucuresti si alte orase in care oamenii civilizati nu folosesc masina.
Am o electrică și din punctul meu de vedere e foarte ok.
Are autonomie 600 km vara, iar iarna aprox 540 km. Mai mult decât suficient pentru orice deplasare.
Dar așa cum zicea și NoTurbinaNoGood, nu pentru concedii cu deplasări lungi. De ex. n-aș veni de aici până în RO cu ea.
În rest, e foarte fiabilă, foarte puternică, ușor de întreținut și faptul că e absolut silențioasă, pentru mine e un plus major.
Am parere proasta de ele, polueaza mai mult ca celelalte, pe langa ca, ca sa produci curentul pentru ele consumi energie cat si pentru celelalte dar si in plus (deci poluezi mai mult), ca exista si pierderi la conversia combustibil-curent.
Pe de alta parte si acumulatorii ca sa-i faci poluezi, consumi, ca sa scoti materialele alea din care-s facuti, sa scoti din pamant ai nevoie de alta energie, alta poluare.
Apoi si reciclarea lor.
Mi-ar place sa am una, ca asa izolat de cele de mai sus, e okey.
Exista suficiente surse verzi de producere a curentului. Daca se vrea se poate. Marea diferență e că ele chiar daca poluează scot poluare din oraș acolo unde noi toți respiram zi de zi
Aiurea, sursele alea verzi sunt frectie, nu prea au randament e praf in ochi, nu ajung pentru uriasul consum necesar.
Corect, scot poluarea din oras, dar eu ma refer la poluarea globala, ca aia ne ucide, ne ia mancarea, apa, etc.
Dar electricele sunt si mai simple tehnic, n-au bujii, ambreaj si alte porcarii. Randamentul e mult mai bun, nu ca la termice, ai randament de cam 90 % la electrica, nu un 60.