În unele şcoli particulare se întâmplă lucrul ăsta.Ideea este foarte bună dar nu are cine să o pună în aplicare!
Temele şi învăţatul lecţiilor este o obligaţie, pe care trebuie să o faci vrei-nu vrei, nu este un lucru în schimbul căreia să primeşti altceva.
Nu mi se pare bună ideea. În schimb, aş prefera să văd profesorii că fac ceva pentru a le atrage atenţia elevilor asupra temelor şi importanţei de a învăţa şi de a descoperi lucruri noi, respectiv de a-i motiva să înveţe de la sine, şi temele să devină ceva benefic, sau măcar neutru, nu să fie văzute ca "oroarea" de zi cu zi.
Ai dreptate dar in ziua de azi elevii vad cu totul si cu totul diferit scoala si nu ii mai dau atat de mare importanta ca in trecut iar profesorii sunt platiti mult prea prost ca sa faca un efost in plus mai ales ca pregatirea lor este destul de slaba.
"Elevii sunt stimulati prin note"
Notele nu ajuta la nimic, nu este o motivatie pentru elev ci mai mult un stres, majoritatea elevilor sunt multumiti cu un 6 sau 7 si nu incearca sa obtina maximul din posibilitatie sale.
Punctul de vedere al elevilor asupra şcolii porneşte de acasă. Când părinţii nici nu îşi dau interesul pentru copiii lor, nici aceştia nu vor fi prea încântaţi. Într-adevăr, profesorii nu sunt motivaţi să fie profesori, sunt doar nişte oameni care predau o teorie şi atât. Tocmai de asta trebuie reformat tot, dar nu în acest mod, să răsfăţăm copiii, făcându-i să creadă că responsabilităţile sunt mereu plătite în acest fel (pentru că până la urmă temele şi învăţatul sunt singura responsabilitate majoră a elevului pentru aproape toţi anii de şcoală), lucru ce nu este valabil în afara şcolii şi cu siguranţă nu ar fi valabil niciodată.
Si daca nu ai bani sa-i dai, ce sa faca? Sa abadnoneaze scoala?
Viata a demonstrat ca cei mai buni scolari nu sunt cei stimulati material ca sa invete, ci cei care invata in propriul lor interes, uneori in ciuda unor conditii materiale precare.
Sunt de acord ca un copil trebuie stimulat atunci cand face bine si constiincios ceea ce are de facut, dar recompensa trebuie sa fie morala, simbolica, nu materiala. O nota buna e o recompensa in sine, un motiv de mandrie pentru copil. Copilul trebuie sa inteleaga ca invata pentru dezvoltarea lui personala, pentru a castiga stima si increderea celorlalti. Banii ar conditiona comportamentul copilului spre interesul pecuniar, spre cupiditate si egoism, spre desconsiderarea valorilor morale si umane.
Exista un proverb care spune ca drumul spre iad e pavat cu bune intentii. Copiii trebuie tinuti departe de acest drum. Inclusiv colindatorii: pe vremuri nu se ofereau bani colindatorilor, ci covrigi si nuci. Colindatul, care era bucuria copiilor, a devenit in zilele noastre afacerea lor! E trist.
Nu.
Copiilor li se caută prea mult în coarne, crede-mă. Nu e vorba că nu sunt motivați, dar au atâtea lucruri la dispoziție că le e lene să le obțină singuri. Că nu sunt interesați profii... astea-s scuze. E și vina lor, nu zic, dar pur și simplu trebuie să își respecte obligațiile, nu să primească din nimic. În plus, sunt note, un fel de plată pentru asigurarea viitorului.
Ai si tu dreptate dar vezi ca daca inveti foarte bine mai repede esti catalogat tocilar decat sa castifi respectul si increderea celorlalti colegi iar la faza cu mandria elevului ca a luat o nota mare e de domeniul trecutului.
Nu stiu ce e mai bine sa invete pentru a castiga ceva sau de frica.
Nu cred ca elevii pot realiza ce inseamna pentru viitorul lor notele alea, majoritatea copiilor nu invata pentru ca ei ci pentru parintii lor de care or le este frica ori rusine si nu merg la scoala cu bucurie sau cu dorinta de a invata ceva nou mai degraba merg ca la o slujba unde au de stat niste ore si sa faca cat de cat ceva pentru a lua o nota de trecere, cam asta e scoala azi pentru majoritatea elevilor.
And whose fault is that?
A părinților și a anturajului, a delăsării și a te mulțumi cu cât mai puțin. Am o colegă care mi-a spus ceva de genul „eu vreau să mă las de școală în clasa a zecea, să nu știu nicio limbă străină că oricum nu îmi trebuie că nu vin străinii la salonul meu ieftin, vreau să mă fac coafeză și nimic mai mult".
Am rămas tâmpită când am auzit-o. Într-o lume în care îți găsești cu greu o meserie decentă...
Din păcate asta e mentalitatea multora. Se gândesc că totul e ușor de obținut sau că părinții se vor ocupa. Pur și simplu, sunt prea imaturi să conștientizeze și să gândească mai departe.
Ideea ta e inspirată după cea cu tricoul? Da, bine, dar îți dai seama ce gaură ar fi în buget. Să fie plătiți pentru note? Oh, dar știi bine că există bursa de merit.
Nu ma refer ca profesorul sa-i dea elevului nota si banii, trebuie ceva organizat pentru o anumita medie pe care o obtine sa aiba cerva castiguri financiare sau macar bunuri materiale care sa nu depaseasca o suma foarte mare, in felul acesta ei vor realiza ca invatand vor avea si ce isi doresc.
Colega ta are dreptate intr-un fel, sunt multi copii care sunt impinsi spre o meserie pe care nu si-o doresc si ii indeparteaza de pasiunile lor sau talentele pe care le au de fapt, sistemul deinvataman este depasit de vremurile astea care s-au schimbat radical in ultimii ani.
Si daca o uita da banii inapoi? profilor le-au dat careva ceva ca ei invata mereu?
Si atunci ce propui, ca statul sa taie si mai mult din pensii, sa mareasca si mai mult impozitele ca sa aiba de unde sa dea bani la copiii care isi faca temele doar pentru bani si nu pentru ca asta ii va ajuta in viata? Scuteste-ma.
Nivi vorba, alocatiile se dau dor daca esti elev, bun rau tot o primesti si nu-i foarte corect ca un elev care invata sa primeasca tot atat cat unu care chiuleste si are note foarte proaste.
Aici ai dreptate si tocmai de aceea exista regula aceea ca la 10, 20, 30 de absente (nu stiu exact cate) nu mai primesti alocatia sau ceva de genul.
"că copiii..." pune (,), măcar de gest, omule.
Şi nu ştiu de unde ai scos legătura dintre colindat şi răsplătitul copiiilor după învaţarea lecţiilor/făcutul temelor.
Dar fie.
Nu mi se pare o idee bună, învăţatul şi făcutul temelor sunt obligaţii ale elevilor, nu sunt opţionaluri pentru care ar merita răsplătiţi, cum sunt concursurile, de exemplu.
Mie in liceu mi-a zis mama ca imi da 100 de ron pentru fiecare 10 care il iau la istorie geografie matematica, romana, fizica, biologie, chimie
Nu m-a motivat prea tare
Daca alaturarea de cuvinte folosita de mine te duce cu gandul la altceva decat am scris atunci te gandesti prea mult la acel "ceva".
Si popa la biserica are anumite obligatii si totusi el primeste niste bani chiar si direct de la oameni care vin la biserica.
Mno`, nu ţi-ai găsit persoana potrivită să faci o astfel de comparaţie.
Preoţii şi alde restul sunt nişte şarlatani şi jumătate care profită în cel mai josnic mod de naivitatea şi buna credinţă a oamenilor.
Mă rog, ne abatem de la subiect.
Gândeşte-te aşa:
Dacă un elev îşi face temele & îşi învaţă, ştiind că îl aşteaptă o răsplată el va face aceste lucruri DOAR pentru acea răsplată. Când nu va mai fi răsplata, nu va mai fi nici voinţa lui de a face lucrurile respective. Mai ales că este învăţat aşa de mic. Nu va ştii ce e aia o obligaţie decât atunci când va termina liceul şi se va trezi la facultate (sau nu), aruncat în neant.
Viaţa nu-ţi oferă întotdeauna recompense pentru că munceşti mult.
Temele şi învăţatul lecţiilor este o obligaţie, pe care trebuie să o faci vrei-nu vrei, nu este un lucru în schimbul căreia să primeşti altceva.
Nu mi se pare bună ideea. În schimb, aş prefera să văd profesorii că fac ceva pentru a le atrage atenţia elevilor asupra temelor şi importanţei de a învăţa şi de a descoperi lucruri noi, respectiv de a-i motiva să înveţe de la sine, şi temele să devină ceva benefic, sau măcar neutru, nu să fie văzute ca "oroarea" de zi cu zi.
anaadiaconu întreabă: