| viata0delash a întrebat:

Buna, intrebare pentru cei care se ocupa de electronica, programare, microcontroller etc.
Deci acum sunt in anul doi la facultatea de electronjca telecomunicatii si tehnologia informatiilor, si am inteles ca nu stiu aproape nimic, gen ceva s-a prins, dar totusi am inceputo prea aiurea, si acum vazand video cum oameni fac fel de fel de chestii pe arduino, si nu doar, lamuresc cum functioneaza si sunt chestii care le inteleg, dar sunt multe care nu, si ei nu sunt profesionali sa spun ca inca nu am trecut asa ceva, sunt si ei studenti.
Acum vreau sa incep sa studiez in adanc electronica, bazele ei, condensatorul, bobina... pentru ce se folosesc, sa le pot aplica acasa pe pcb proiectate de mine, cat de simple nu ar fi.
Deci unde pot gasi asa informatii? Ceva carti pentru tineri electronisti, ceva pentru incepatori amatori.

7 răspunsuri:
| SkyPilot a răspuns:

Dispozitive Electronice, Electronica Analogica. Mergi la biblioteca facultatii. Candva se incepea asta in semestrul al 2-lea, cursul se numea Dispozitive si Circuite Electronice si continua si in primul semestru din anul 3. Inveti cum sa proiectezi un circuit - punct static de functionare, regim dinamic, proprietatile diferitelor dispozitive etc.
Arduino poti sa faci si singur. Iti poti cumpara de pe Amazon, nu costa cine stie ce. Probabil cu intre 100 si 300 RON poti sa iti cumperi ceva acceptabil. Sau poti sa incerci Raspberry. Daca imi amintesc bine, electronica digitala incepea prin anul 3 sem. 2. Eu am facut mate-info, nu electronica, dar am avut prieteni buni acolo.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Fiind la facultate, faci niste cursuri. Cursurile alea mai mult ca sigur au niste bibliografii.

| mihai69 a răspuns:

Prietene, nu te supăra pe mine, dar nu mă pot abține să nu spun asta: e inadmisibil ca un viitor inginer (indiferent de domeniu) să nu stăpânească limba română! Prima oară cred că ar trebui să pui mâna pe o carte de gramatică şi pe un îndrumar ortografic şi ortoepic al limbii române.
O să vezi pe urmă că şi circuitele şi componentele vor fi mult mai uşor de înțeles!

Bula
| Bula a răspuns (pentru mihai69):

Din pacate, literatura de specialitate in ziua de azi este in limba engleza, eventual in germana, rusa, chineza etc.
La noi deja nici meseriasi nu prea mai sunt, literatura de specialitate in limba romana este in mare parte invechita.
Rezultatul este generatia de azi, care termina o facultate si habar n-are despre BAZELE practice.

"Daca vrei sa pari destept, vorbeste multa teorie. Daca vrei sa demonstrezi cunostintele tale, atunci demonstreaza-le si in practica".

| mihai69 a răspuns (pentru Bula):

Totuși, cursurile la facultate se țin încă în română, nu?

Bula
| Bula a răspuns (pentru mihai69):

Partial... big grin

Nu cunosti vorba?
"Cel care stie, face. Cel care nu stie sa faca, ii invata pe altii. Cel care nici nu stie, nici nu-i invata pe altii, devine sef sau politicean." big grin

| viata0delash explică (pentru SkyPilot):

Mersi, am avut materiale componente si circuite pasive, unde faceam conectiuni rc, rl, doar ca ok, am facut acest circuit, s-a schimbat putin graficul pe osciloscop, dar vreau sa inteleg pentru ce. Unde o pot aplica. O sa caut cartile la biblioteca. Mersi mult