Dreptul fiscal este despre legile fiscale care este "legi contabile".
management stradegic :
CAPITOLUL I. Noţiuni generale
Management
Baza obiectiva a managementului o constituie activitatea umana, managementul fiindun proces de dirijare si orientare a activităţii resurselor umane in scopul realizării unor obiective. "Managementul este ansamblul tehnicilor de organizare şi administrare, de previzionare şi modernizare a structurilor organizaţionale, acceptând noile provocări privind competitivitatea, reglementările, exigenţele sociale, nevoile multiple aleutilizatorilor, restricţiile cu privire la mijloace
1
"Managementul presupune:
•
A obţine rezultate prin alţii, asumându-se responsabilitati pentru acesterezultate
•
A fi orientat spre mediul inconjurator
•
A lua decizii privind finalitatea organizatiei
•
A avea incredere in personal, incredintandu-le responsabilitati pentrurezultatele propuse a fi obtinute
•
A descentraliza sistemul organizatoric si a aprecia salariatii in functie derezultatele obtinuteManagementul reprezinta ansamblul interventilor, metodelor si tehnicilor de programare, organizare, alocare de resurse, control si activare prin care se asigurarealizarea obiectivelor propuse.Definiţia managementului din punctul de vedere al managerului:
2
•
procesul de coordonare a resurselor umane, financiare, fizice şiinformaţionale în vederea realizării scopurilor organizaţiei
•
procesul de obţinere şi combinare a resurselor umane, fizice şifinanciare în scopul îndeplinirii obiectivelor primare ale organizaţiei: produse şi servicii dorite de un anumit segment al societăţii-d.p.d.v. al ştiinţei
•
ştiinţa tehnicilor de conducere a întreprinderiiSuccesul in management al unei organizaţii, indiferent de profilul si activitateaacesteia este conturat si susţinut de promovarea managementului strategic.
Conceptul de strategie
Este un concept cu o istorie îndelungata, întâlnit pentru prima oara in antichitateagreaca. In timp, acest concept a fost definit de care divers specialist. Primul care asubliniat importanta deosebita a strategiei pentru activitatea unei societati a fost Peter Drucker. In 1954, acesta aprecia ca strategia unei organizatii raspunde la douaintrebari: "In ce consta afacerea?" si "Care ar trebui sa fie obiectul de activitate alorganizatiei?" In 1962, Chandler, prezenta prima abordare temeinica a acestui termen.In lucrarea "Stategy and Structure" el vorbeste despre determinarea pe termen lung ascopurilor si obiectivelor unei intreprinderi, adoptarea cursurilor de actiune si alocarearesurselor necesare pentru a le atinge."Strategia este determinarea scopurilor si obiectivelor organizatiei pe termen lung, adoptarea politicilor determinate si alocarea resurselor pentru atingerea acestor
1
Lucica Matei – Management Public, Ed. Economică, 2001
2
Ovidiu Nicolescu, Iulian Verboncu – Management General, Ed. Economică3
scopuri."(Chandler, 1989) Aceasta definitie indica, practic, problemele majore la caretrebuie să raspunda procesul strategic:
3
•
Incotro se doreste sa se avanseze?
•
Prin ce parametrii se pot traduce scopurile organizatiei?
•
Ce politici particulare vor implica aceste scopuri?
•
Ce mijloace umane si financiare vor trebui angajate? Abordarea strategica in domeniul managerial si are originea in domeniul strategieimilitare (utilizarea resurselor unei forte armate pentru atingerea scopurilor - victoriimilitare - prin construirea planurilor si obiectivelor si punerea lor in practica) siîncearcă sa contracareze imaginea unui proces decizional haotic la nivelorganizational. Managementul strategic este atractiv datorita accentului pe care il pune pe stabilirea scopurilor, pe identificarea punctelor forte si a celor slabe, peimportanta oportunitatilor si amenintărilor externe, din perspectiva desfasurariioptime a fortelor pentru atingerea obiectivelor stabilite.Bryson (1995) a identificat niveluri si abordari diferite in cadrul conceptului generalde strategie manageriala:sistemele de planificare strategica propun metode pentru formularea si implementareadeciziilor strategice si pentru alocarea resurselor necesare fundamentarii acestora latoate nivelurile organizatiei.
Management strategic
Prin management strategic, conducerea organizatiei determina evolutia pe termenlung si performantele acesteia, asigurand formularea riguroasa, aplicareacorespunzatoare si evaluarea continua a strategiei stabilite.
4
Diferenta intre a avea o strategie si a practica cu adevarat managementul strategic estetot atat de mare ca cea dintre esec si succes.Conform unor reputati specialisti in domeniu, managementul strategic poate fi definit:"Procesul prin care conducatorii determina directia pe termen lung si performanteleorganizatiei, asigurand realizarea unei formulari atente, a unei implementari corecte sia unei continue evaluari a strategiei" (Rue&Holland, 1986)"Arta si stiinta formularii, implementarii si evaluarii deciziilor functionale corelatecare permit unei organizatii sa isi atinga obiectivele"(David, 1989)
Etapele managementului strategic
Procesul de management strategic prezinta trei mari etape:
1. Formularea strategiei:
•
definirea activitatii oraganizatiei si a viziunii/misiunii acesteia
•
identificarea oportunitatilor si a amenintarilor externe organizatiei
•
determinarea punctelor forte si a celor slabe din interiorul organizatiei
•
stabilirea obiectivelor pe termen lung ale organizatiei (obiectivelestrategice)
•
elaborarea unor strategii alternative si alegerea strategiei de urma
Nu faceti flotari, faceti altceva mai misto ))
Iti multumesc pentru raspun e bine ca nu fac mate cu calculi ca altfel muream
Sjhxjcks întreabă: