Buna, dar nu poti sa iei ore in particular cu profesoara de sociologie? Daca la scoala nu vrea.
Păi nu înțeleg care e confuzia. Sociologia se face doar in clasa a 11-a, filosofia doar in clasa a 12-a. Așa e programa, pur și simplu, si doar din materia din anul respectiv dai bacul. Tu ai deja caiet de sociologie scris de anul trecut, asta daca nu ai frecat menta, deci spor la învățat.
Normal ca am scris lectiile, numai ca anul anul trecut profa facea pregatire cu clasa a 12 a pentru bac, asa cum făcea de obicei, si am ramas cu doar 4 lectii scrise pe caiet. In plus, nu ne-a explicat ce avem in programa si ce nu, nu ne-a prezentat cum se rezolva subiectele, mizand pe faptul avem timp anul acesta. Dar se pare ca nu mai e profesoara la clasa noastra.
Bineinteles ca poti invata singura. De ce ai atitea dubii asupra capacitatilor tale? Materia e cretina, stufoasa, prost organizata. Cel mai greu la toate materiile e sa ti-o sintetizezi astfel incit sa nu trebuiasca sa inveti ca papagalul...
Eu zic ca daca citesti manualul de Sociologie si faci teste de anul trecut va fi ok, orticum se vor face culegeri noi de teste pentru bac:
https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20XI-a/Sociologie/Corvin/A316.pdf
https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20XI-a/Sociologie/All/A187.pdf
Sociologie. Ghid de pregatire intensiva pentru bacalaureat
https://www.libris.ro/......17723.html
Multumesc!
Eu am o carte de teste si aceasta culegere :https://www.editurauniversitara.ro/......ureat.html
Cred ca este ok. La geografie mi s epare foarte multa materie.
Multumesc!
De obicei, asa sunt eu, nu prea am incredere in mine.
Ia si gindeste-te la ce vrei sa faci mai departe. Bac-ul e efectiv un holocaust al neuronilor, o mizerie absolut inutila care nu are absolut nici o relevanta.
Ba da. Putem invata cu cap. Toata mizeria aia de materie se poate reduce schematic la de cel putin 10 ori mai putin, ca volum. E ca la examenul auto - unii invata legislatia si raspund pe baza ei, fara sa fi vazut intrebarile alea, altii fac teste ca nebunii si invata cartea aia cu intrebari pe de rost, dar de multe ori habar nu au sa iti argumenteze DE CE un raspuns e a, b, sau c.
Asta e chestia. Eu inteleg de ce anumite lucruri sunt astfel, insa programa este tot aceea stabilita de Ministerul Educatiei. Aste am vrut sa spun. Pot face scheme, dar trebuie sa cuprind toate notiunile din programa de examen(sau, ma rog, pe acelea importante). De exemplu, eu, la romana, fac eseuri si scheme pentru operele autorilor canonici, intrucat autorii necanonici nu au picat la bac singuri, ci impreuna cu un autor canonic. La istorie, fac scheme cu informatiile importante. Dar tot trebuie sa parcurgi programa, care include lucruri inutile.
Schemele le faci pentru a putea scrie liber la orice moment despre orice subiect. Gen nu trebuie' sa inveti pe de rost mizeriile alea de comentarii la Ion, cand tot ce trebuie' sa stii e 2-3 citate si sa ai idee despre personaje si actiune in mare. La nevoie, poti construi pe baza elementelor astora o lucrare pe orice subiect privind romanul Ion, chiar si - ce frumos ar fi daca s-ar da asa - un subiect la prima vedere. La romana ar trebui sa urmareasca EXPRIMAREA si CAPACITATEA DE SINTEZA in limba romana, nu invatatul ca maimuta.
P.S. La istorie ai toata stima si respectul de la mine. Daca nu copiam, picam cu brio. Nici nu concep cum cineva sanatos la cap sa ia bacul la istorie pe bune si dupa aia sa nu dea la facultatea de istorie in continuare. Materia aia e infernala. Si infect de prost organizata/scrisa. In loc sa se axeze pe istoria contemporana si ce naiba putem invata din evenimentele recente ca indivizi si ca natie, ei o dau cu cnezate, voievodate, razboiul rozelor si revolutia franceza si multe alte mizerii care - desi interesante - au o relevanta care tinde spre zero pentru romanul de rind.
Si mie mi-ar placea foarte mult sa fie un text la prima vedere. Ar fi mult mai simplu asa. Cu exercitiu, sunt sigura ca ar reprezenta o lucrare de 10 ori mai usor de conceput de catre un elev decat ce se da acum. In plus, ar pune la lucru capacitatea de gandire si i-ar obliga pe toti sa incerce sa inteleaga ceea ce scriu, nu doar sa memoreze. Nu ar mai fi timp pierdut cu sute de eseuri( poate multi asa fac, invata si cate 100 de eseuri la romana), ci pur si simplu ar fi un timp dedicat pregatirii pentru examenuo de admitere la facultate. Mie, de fel, imi place sa comentez texte la prima vedere, dar urasc eseurile. De ce nu ar face ei un subiect de genul:" Ce parere ai despre opera" Morometii", pentru ca fiecare elev sa isi exprime propria parepe intr-un text facut pe loc, sau pur si simplu sa conceapa un subiect cu text la prima vedere. Pentru mine, ar fi mult mai usor asa. Dar nu cred sa se schimbe foarte mult sistemul acesta, deci ghinionul meu ca dau bacul anul acesta.
Multumesc!
"Cu exercitiu, sunt sigura ca ar reprezenta o lucrare de 10 ori mai usor de conceput de catre un elev decat ce se da acum." Da, dar ar provoca elevul SA GINDEASCA! E mai simplu sa cresti/educi maimute decat oameni care GINDESC!
Da, asa este. Ei nu inteleg ce invata, nu stiu de ce anumite lucruri sunt asa, ci pur si simplu memoreaza si reproduc. Li se pare mai usor sa "fure" informatia de la profesori, sa o memoreze, apoi sa o redea, decat sa ajunga la un mod propriu de gandire.