| Vickys a întrebat:

Daca este cineva sau a fost cineva la Waldorf, clasele 9-12, este adevarat ca se studiaza niste materii speciale? Gen religia lui Rudolf Steiner, reincarnare, chestii? Si ce parere aveti de scoala, cum e cu BACul?

7 răspunsuri:
| doctorandus a răspuns:

Nu, principiul scolilor Waldorf este ca ele nu fac propaganda fatisa pentru a adera la antroposofie. Insa tot acest sistem de educatie este bazat pe principii oculte. Ma rog, scolile Waldorf de azi nu practica tot ce le-a zis Steiner, pentru ca au trebuit sa se adapteze la cerintele sistemului. De ex. Steiner recomanda ca elevii sa nu invete scrisul si cititul pana in jurul varstei de 11-12 ani, dar scolile Waldorf invata asta de la varsta de 7 ani.

"People will object that the children then learn to read and write too late. This is said only because it is not known today how harmful it is when the children learn to read and write too soon. It is a very bad thing to be able to write early. Reading and writing as we have them today are really not suited to the human being till a later age – the eleventh or twelfth year – and the more a child is blessed with not being able to read and write well before this age, the better it is for the later years of life. A child who cannot write properly at thirteen or fourteen (I can speak out of my own experience because I could not do it at that age) is not so hindered for later spiritual development as one who early, at seven or eight years, can already read and write perfectly." (RS, Kingdom of Childhood, Hudson, NY: Anthroposophic Press, revised translation 1995, pp. 26-27).

Alt exemplu: "meditatiile" zilnice pe care trebuie sa le rosteasca elevii sunt bazate pe principii gnostice. Gnosticii credeau ca dupa moarte sufletul omului se intalneste cu arhontii, care nu-l vor lasa sa treaca mai departe daca nu cunoaste parolele. Ei bine, aceste meditatii functioneaza drept parole pentru arhonti. Probabil Steiner n-a dezvaluit public asta, dar asta este intentia lui. Elevilor li se spune ca "meditatiile astea va vor folosi mai tarziu in viata".

Bula
| Bula a răspuns:

La scolile Waldorf, diferenta MAJORA este invatarea FARA STRESS a copiilor, prin metodologie diferita fata de "scolile oficiale", dar ajungand la rezultate similare si chiar mai evoluate (in multe privinte).
Este adevarat ca, copiilor le sunt povestite foarte multe lucruri neinvatate la "scolile normale", dar acesta se face cu titlu INFORMATIV, nicidecum obligatoriu. Copii sunt invatati sa traiasca impreuna cu natura, cu alte entitati din lume (culoare, religii, limbi etc.) si invata relaxat. Notele se dau dupa evolutia in timp a elevului, nicidecum stresati cu extemporale neasteptate sau pedepsiri neasteptate "cu ascultatul la tabla.
La finalul fiecarei trepte de scolarizare (gimnazial, liceal) elevii fac fata examenelor nationale la nivel identic (sau chiar mai bun) decat media celor care invata la scolile clasice.
Aici poti gasi informatii despre invatamantul Waldorf din Romania:
http://waldorf.ro/category/documente
si mai detailat despre cel din Cluj (cel mai vechi:
http://waldorfcluj.ro
Cel mai bine, insa, este sa mergi PERSONAL la o scoala Waldorf, sa vezi tu cum se petrec orele de predare.
Vei vi surprins de diferentele de atitudine a profesorilor si elevilor, fata de alte scoli.

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

Waldorf este invatamant selectiv. Daca elevii nu corespund comportamental sau intelectual sunt pur si simplu exmatriculati. Deci d-aia au rezultate bune, pentru ca sunt selectivi pe parcurs.

Ei "merele stricate" nu mai stau sa le educe, ci pur si simplu le arunca.

Pe de alta parte, ce invata ei la chimie s-ar chema mai degraba alchimie.

Bula
| Bula a răspuns (pentru doctorandus):

Aici gresesti profund.
Fiica mea a invatat la Waldorf, inca de la intrarea sistemului in tara, incepand cu gradinita.
Nu a fost nici un copil exmatriculat, nici selectat. Toti cei inscrisi au fost EDUCATI compornamental, au primit educatie pentru compensarea deficientelor, FARA sanctionari pentru purtare. Pzur si simplu, au fost tratati ca si COPII, tinand cont de nevoile si interesele lor.
Interesant a fost ca, copii "s-au egalizat" ca nivel de pregatire cu alti copii, din scolile traditionale, ba unii le-au si depasit.
Fara stresare, fara prea multe teme, totul din joaca si distractie.
Rezultatul: toti colegii de clasa au reusit sa se "aranjeze" in viata, fiecare ocupandu-se cu ce le place mai mult, fara sa se streseze.

| doctorandus a răspuns (pentru Bula):

Din cate stiu, daca un elev afirma ca nu exista Mos Craciun sau ia in zeflemea alte mituri similare (de ex. miturile nordice, celtice, crestine, etc.) are loc o discutie cu parintii si-i intreaba de ce si-au mai dat copilul la o scoala Waldorf.

Bula
| Bula a răspuns (pentru doctorandus):

Gresit.
Fiica-mea a invata inca de copil de gimnaziu ca sunt mai multe religii, organizari de stat etc., care cu se se deosebesc, cum trebuie sa sa poarte sa nu le deranjeze - intr-un cuvant: cum trebuie sa convietuiasca cu altii, chiar daca au convingeri diferite. Cu toate acestea, in scoala lor au fost mai multe etnii, religii, parinti din cele mai diverse clase sociale si pregatire educationala. Nu s-a plans nici un copil ca a fost batut de alt elev din scoala.
Pe scurt: educatie fara discriminare, in spirit ecologic si umanitar, fara sa streseze copii.

| Vickys explică (pentru doctorandus):

Multumesc mult!

Întrebări similare