Si daca sa iti raspund si tie.
Vei face chimie organica.
Te vei ocupa in mare parte de CARBON.
Vei face despre legaturile care le poate face cu hidrogenul,ce se poate forma, despre alcooli.
In mare parte te vei ocupa de Alchene, Alcani, Alcadiene, Arene.Le vei rand pe rand.
Vei putea scrie formule de genul butanului spre exemplu CH3-CH2-CH2-CH3 si asa mai departe.Sunt zeci de formule de acest gen.Sunt si cu legatura dubla sau tripla.De genul CH2=CH-CH2-CH3 aceasta este 1 butena si in fine.sunt multe
Chimia in clasa 10-a este in functie de profil ..La mate-info este : destul de grea, iar celelalte profile ce tin de uman consta intr-o chimie simpla pentru ca din a 11-a iese din orar. Necesitatea asigurarii deopotriva a educatiei de baza pentru toti cetatenii prin dezvoltarea echilibrata a tuturor competentelor cheie si prin formarea pentru invatarea pe parcursul intregii vieti si a initierii in trasee de formare specializate, a determinat noua structura a invatamantului obligatoriu. Pe baza rezultatelor studiilor efectuate, la nivelul Comisiei Europene au fost stabilite 8 domenii de competente-cheie, fiind precizate pentru fiecare domeniu cunostintele, deprinderile si atitudinile care trebuie dobandite, respectiv formate, in procesul educational.
Aceste domenii de competente-cheie raspund obiectivelor asumate pentru dezvoltarea sistemelor educationale si de formare profesionala in Europa si, ca urmare, stau la baza stabilirii curriculumului pentru clasele a IX-a si a X-a ani finali pentru educatia de baza.
Studiul chimiei in ciclul inferior al liceului urmareste sa contribuie la formarea si dezvoltarea capacitatii elevilor de a reflecta asupra lumii oferind individului cunostintele necesare pentru a actiona asupra acesteia, iar in functie de propriile nevoi si dorinte de a rezolva probleme pe baza relationarii cunostintelor din diferite domenii, precum si la inzestrarea cu un set de competente, valori si atitudini menite sa contribuie la formarea unei culturi comune pentru toti elevii si determinand, pe de alta parte, trasee individuale de invatare.
Astfel, planurile cadru pentru clasele a IX-a si a X-a de liceu (OMECT 5723) sunt structurate pe trei componente: trunchi comun (TC), curriculum diferentiat (CD) si curriculum la decizia scolii (CDS).
Trunchiul comun reprezinta oferta educationala constand din acelasi numar de ore pentru toate filierele, profilurile si specializarile din cadrul invatamantului liceal. Vizand competentele-cheie, trunchiul comun va fi parcurs in mod obligatoriu de toti elevii, indiferent de profilul de formare.
Chimia este disciplina de trunchi comun si contribuie, alaturi de celelalte discipline la:
- finalizarea educatiei de baza prin dezvoltarea competentelor cheie urmarite in cadrul invatamantului obligatoriu conditie pentru asigurarea egalitatii de sanse pentru toti elevii, oricare ar fi specificul liceului (filiera, profil);
- formarea pentru invatarea pe parcursul intregii vieti.
Curriculumul diferentiat reprezinta oferta educationala stabilita la nivel central, constand dintr-un pachet de discipline cu alocarile orare asociate acestora.
In cazul disciplinei Chimie, la clasa a X-a, aceasta oferta educationala (1 ora) se adreseaza elevilor profilului real, specializarile Matematica Informatica si Stiintele naturii si asigura o baza comuna pentru pregatirea de profil, raspunzand nevoii de a initia elevul in trasee de formare specializate, cu o baza suficient de diversificata pentru a se putea orienta in privinta studiilor ulterioare sau pentru a se putea integra social si profesional, in cazul finalizarii studiilor.
Orele de chimie din curriculum diferentiat sunt ore pe care elevii din profilul sau specializarea respectiva, le efectueaza in mod obligatoriu.
Orice domeniu al cunoasterii are propriul corp de concepte, continut factual, continut procedural si alte aspecte, care, toate impreuna, constituie cunostintele domeniului. in multe domenii, incluzand pe cel al chimiei, cunoasterea este multifatetata, necesitand eforturi sustinute si o instruire focalizata pe dezvoltarea intelegerii. Principiile care au stat la baza elaborarii programei sunt urmatoarele:
- Invatarea stiintelor este un proces activ;
- Toti elevii indiferent de aspiratii, motivatii, interese trebuie sa aiba oportunitatea alfabetizarii stiintifice;
- Formarea educatiei stiintifice, in detrimentul continuturilor stiintifice nerelevante in raport cu dezvoltarea mentala a elevilor sau aplicabilitatea practica a acestora.
Ca urmare, s-a urmarit: esentializarea continuturilor in scopul accentuarii laturii formative; compatibilizarea cunostintelor cu varsta elevului si cu experienta anterioara a acestuia; continuitatea si coerenta intradisciplinara; realizarea legaturilor interdisciplinare prin utilizarea de modele matematice in explicarea unor fenomene; prezentarea continuturilor intr-o forma accesibila in scopul stimularii motivatiei pentru studiul chimiei si, nu in ultimul rand, asigurarea unei continuitati la nivelul experientei didactice acumulate in predarea disciplinei. Site pentru lectii : http://www.didactic.ro/......0-a/lectii FUNDA?
De unde si pana unde la profilul mate-info este chimia cea mai grea iar la celelalte nu.Eu sunt la stiinte ale naturii si materiile prime pentru profilul acesta sunt CHIMIA, FIZICA si BIOLOGIE si sunt la un colegiu de renume in orasul meu si iti spun ca ce se face la mate-info in clasa a 10 a eu faceam in clasa a 9 a, ei abia au inceput chimia organica si eu o termin.
Din clasa a 11 a ma intorc inapoi la chimia anorganica si in clasa a 12a avansez chimia organica si daca vreau urmeaza sa dau si Bacalaureatul la chimie.
Depinde mult de profil dar nu poti spune ca din clasa a 10 a nu se mai face si ca la mate-info e cea mai grea, stiinte ale naturii depaseste materia de la mate-info la capitolul chimie.
La stiinte sociale si filologie se mai face dar foarte usor, se face si la profile tehnice.La stiinte ale naturii se face cel mai greu si la mate-info un pic mai usor si nu ii preseaza.
anonim_4396 întreabă:
Adi1987 întreabă: