Ai foarte mare dreptate, se pune accent pe romana, matematica, științe și dezvoltarea caracterului elevilor lasa de dorit! Eu una cred ca ar trebui introdus ceva ca in Japonia unde pana la o vârstă nu primesc note ci au ore de bune maniere și conduită
Vad ca lumea militeaza pentru fix opusul acestora. Oamenii sunt revoltati de acea parte a scolii care inca mai are treaba cu etica si comportamentul, ei vor ca scoala sa dea mai departe exclusiv cunostinte si aptitudini tehnice.
Orice incercare de a baga genul asta de educatie va aduce critici ca "e doar materie de umplutura" sau ca "nu te pregateste pentru piata muncii".
Ar trebui sa fie piatra de temelie in educatie.
Dar cu cat suntem mai divizati cu atat mai bine.
Eu in clasele primare, am facut educatie civica. Nu stiu de alte scoli ce programe au, dar la mine au fost incluse.
Bunele maniere, bunul simț, responsabilitatea etc. se învață de acasă. Părinții sunt primele modele în viața unui copil, iar cei șapte ani de-acasă sunt cruciali în dezvoltarea lui ulterioară. Școala lucrează "cu materialul clientului". Ce poate face școala dacă un copil are acasă exemple negative? "Bună ziua" și "mulțumesc" de-acasă se învață.
Normal lucrurile astea sunt făcute la educație civică, dar nu știu dacă se mai face in școli.
Se mai poate face la dirigenție, dar nu știu câți profesori sunt dispuși să facă asta și câți elevi sunt interesați de acest subiect.
Evident, bunul simț și restul se învață din mai multe părți: de la scoala, de acasă, dar ține si de fiecare elev în parte. In scoli e dezastru la capitolul respect ceea ce arata că elevul nu e dispus să coopereze in acest sens
Vor palmasi " programabili " și DOLCILI pentru multinationale!
Si daca educația in cei 7 ani de acasa este deficitară cum se intampla in multe asemenea cazuri școala ar trebui să fie ignoranta fata de aceste aspecte extrem de importante in relatiile interumane?
Ca la înghesuit materie inutilă și frecvent nenecesara vad ca se pricep bine,, dascălii,, români aflați sub umbrela MEN.
Educatia comportamentului in relatiile umane inseamna mult mai mult.
Convingeri precum sinceritatea, buna credinta, empatia, non-violență verbală si fizica, respectul reciproc, seriozitatea, tinerea cuvantului dat, curajul, iubirea fata de Adevăr, ura fata de minciuna, responsabilitatea, iubirea de tara si neam, pragmatismul sunt absolut necesare pentru relatii inter-umane sanatoase.
De cele mai multe ori familia nu are resursele necesare pentru a cunoaște și a educa copilul in spiritul acestor valori.
Ca urmare e responsabilitatea școlii in continuare. Dar, nu.
Scoala românească prin MEN si dascăli nu sunt deloc interesați de aceste aspecte educative.