La scoala este nevoie de educatie civica, cu sutele de ore, astfel incat sa nu mai producem votanti PSD si AUR la absolvire.
Mda, ar fi o alta materie complet inutila. De fapt cu totul altele ar fi disciplinele care ar trebui sa fie studiate.
Salut! Da ar fi o idee foarte bună. M-am aflat în aceeași situație… Până am început să citesc despre Marcus Aurelius și Stoicism.
Din urma filosofiei nu te alegi decat cu si mai multe intrebari, incertitudini si neclaritati.
Iar Kant e greu si pentru facultate.
Cunoasterea filosofiei nu rezolva sinuciderile si depresia. Poate chiar din contra. Cand stii ca nu poti stii nimic cu siguranta, parca te ia disperarea.
Si nici scopul in viata nu l vei afla studiind filosofia ( apropo, intrebrarea care este scopul vietii nu are sens in filosofie )
Despre gandirea critica si metodele de investigatie ale filosofiei, este o alta poveste.
Asta e foarte util. Multe studii au demonstrat ca tinerii care studiaza gandirea critica si cea filosofica au rezultate academice mai bune.
Dar asa cum se invata la noi filosofia acum, e cam inutila
...Şi să se înceapă prin a se da elevilor un răspuns (o explicaţie) la întrebarea "De ce există ceva, când se putea să nu existe nimic?" Nu, nu cred că filosofia ar fi potrivită pentru vârsta lor. În timp ce ar asculta, ar începe să caşte şi să se gândească la altceva.
Adăugarea unei astfel de materii în școli încarcă mai mult viața elevului și va fi percepută ca o materie de umplutură, nu una care chiar să ajute în vreun fel, și onest vorbind filosofia nu te ajută cu nimic în viața.
Limba și literatura româna, limbile străine, istorie, geografie, matematica și restul științelor exact, da, ajută, intrucât constituie o bază pentru ciclul liceului și ulterior pentru facultate (în funcție de care cum își alege). Totodată, socio-umanele se fac și la liceu, indiferent de filieră, deci care-i logica aicea, mă rog? Ăștia în Finlanda au scos materiile inutile și au adăugat altele esențiale, nu degeaba au cel mai bine cotat mod de învățământ din lume!
Socrate zicea că adevărul se află în oameni.
Dacă proful ar vorbi cu elevii, ar face ora interactivă, ar pune întrebări elevilor iar din răspunsurile lor să se ajungă treptat la lecție, atunci ora ar fi mai interesantă pentru elevi.
Sigur, pentru unii elevi va fi plictisitoare filosofia. Cum pentru unii e plictisitoare română, matematica, istoria sau biologia. Fiecare cu ce-l interesează.
Apropo, tu de ce crezi că există ceva, când putea să nu existe nimic?