| Niciunnumedeutilizator a întrebat:

Credeți că ar fi o idee bună care orele de Filosofie să se înceapă din clasa a VII-a, câte o oră pe săptămână? Mi se pare că la 13 ani copiii sunt suficient de dezvoltați mintal pentru a înțelege anumite concepte filosofice; dacă nu de capul lor, măcar ajutați de profesor. Studiindu-i pe Kant, Hegel, Schopenhauer, Nietzsche și mai apoi pe Platon, Aristotel și Sofocle, ei vor putea să aleagă o filosofie preferată sau să le combine, astfel încât să-și formeze de tineri o filosofie în viață, care să le servească pe parcurs. Văd tot mai mulți tineri care cad pradă depresiei, care nu-și pot găsi un scop în viață și care cred că nimic nu are sens. Unii cheltuie mii de lei pe psihologi iar alții, mai tragic, își iau viața. Nu credeți că toate astea ar putea fi evitate dacă filosofia ar fi luată mai în serios în școli?

11 răspunsuri:
| Trixt3r a răspuns:

La scoala este nevoie de educatie civica, cu sutele de ore, astfel incat sa nu mai producem votanti PSD si AUR la absolvire.

| Holiday a răspuns:

Mda, ar fi o alta materie complet inutila. De fapt cu totul altele ar fi disciplinele care ar trebui sa fie studiate.

| Cosminfocsa1998 a răspuns:

Salut! Da ar fi o idee foarte bună. M-am aflat în aceeași situație… Până am început să citesc despre Marcus Aurelius și Stoicism.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Din urma filosofiei nu te alegi decat cu si mai multe intrebari, incertitudini si neclaritati.
Iar Kant e greu si pentru facultate.
Cunoasterea filosofiei nu rezolva sinuciderile si depresia. Poate chiar din contra. Cand stii ca nu poti stii nimic cu siguranta, parca te ia disperarea.
Si nici scopul in viata nu l vei afla studiind filosofia ( apropo, intrebrarea care este scopul vietii nu are sens in filosofie )

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru anonim_4396):

Despre gandirea critica si metodele de investigatie ale filosofiei, este o alta poveste.
Asta e foarte util. Multe studii au demonstrat ca tinerii care studiaza gandirea critica si cea filosofica au rezultate academice mai bune.
Dar asa cum se invata la noi filosofia acum, e cam inutila

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

"Filozofii n-au făcut decît să interpreteze lumea în diferite moduri; important este însă a o schimba." - Karl Marx
Este nevoie de educaţie politica, educație militară, dacă vrem ca viitorii băieți sa nu se dea cu ruj.

| sabin89 a răspuns:

...Şi să se înceapă prin a se da elevilor un răspuns (o explicaţie) la întrebarea "De ce există ceva, când se putea să nu existe nimic?" happy Nu, nu cred că filosofia ar fi potrivită pentru vârsta lor. În timp ce ar asculta, ar începe să caşte şi să se gândească la altceva.

| DidiPuscariasu3 a răspuns:

Adăugarea unei astfel de materii în școli încarcă mai mult viața elevului și va fi percepută ca o materie de umplutură, nu una care chiar să ajute în vreun fel, și onest vorbind filosofia nu te ajută cu nimic în viața.

Limba și literatura româna, limbile străine, istorie, geografie, matematica și restul științelor exact, da, ajută, intrucât constituie o bază pentru ciclul liceului și ulterior pentru facultate (în funcție de care cum își alege). Totodată, socio-umanele se fac și la liceu, indiferent de filieră, deci care-i logica aicea, mă rog? Ăștia în Finlanda au scos materiile inutile și au adăugat altele esențiale, nu degeaba au cel mai bine cotat mod de învățământ din lume!

| Catrice a răspuns:

Ți se pare.

| Niciunnumedeutilizator explică (pentru sabin89):

Socrate zicea că adevărul se află în oameni.
Dacă proful ar vorbi cu elevii, ar face ora interactivă, ar pune întrebări elevilor iar din răspunsurile lor să se ajungă treptat la lecție, atunci ora ar fi mai interesantă pentru elevi.
Sigur, pentru unii elevi va fi plictisitoare filosofia. Cum pentru unii e plictisitoare română, matematica, istoria sau biologia. Fiecare cu ce-l interesează. happy

| sabin89 a răspuns (pentru Niciunnumedeutilizator):

Apropo, tu de ce crezi că există ceva, când putea să nu existe nimic?