In primul rand sa invete ca a trai in competitie nu este de bun augur pentru nimeni, ceea ce in sistemul nostru de invatamant este piatra de temelie.
Si ar trebui introdus conceptul de completare.
Apoi respectul in general, pentru copil insusi si pentru celalalt.
Un copil care este total lasat de izbeliște cand este abuzat verbal sau in orice fel de ceilalți.care nu trebuiau sa ajunga la asa ceva, nici ei nu sunt de condamnat, este un suflet care peste ani probabil va perpetua ceva devieri de comportament.
De asemenea copiii care se simt bine abuzand pe ceilalti.
Dar, ca in tarile civilizate, ar trebui de la gradinita mers pe sistemul respectului fata de viata din fata lui.
Educatorii.invatatorii,profesorii, sa nu fie ca niste roboti sperietori care doar vorbesc despre materia la zi si scad note la purtare. Sa arunce cataogul si sa fie mentori pentru sufletele care le sunt in fata si care au nevoie de pregatire pentru viata dar in adevaratul sens al cuvântului.
Ma mir ca in haosul care este in sistemul nostru de invatamant inca mai sunt tineri care au coloana vertebrala, stiu despre respect si stima de sine si merg inainte pe un drum corect pentru viata lor.
Inteligenti din nastere, cu spirit mai evoluat cu siguranță.
Care realizează ipocrizia din jur si stiu cum sa coexiste cu aceasta.
Si totusi nu renunta la autenticitatea lor, la adevarul lor, la bunul lor simt.
Este o intrebare retorica
Sistemul nostru de invatamant este depasit si din pacate copiii ies total nepregatiti pentru viata. Fara sistem de valori sanatoase si nici un punct de reper.
Imi pare rau.
Intrebarea ta ar avea sens daca scoala ar fi pe un drum... oricare ar fi el. Mie mi se pare ca e constanta de 30 ani minim
Putem intelege destul de bine intrebarea topicului folosind cuvantul drum - care duce undeva, spre bine sau spre ratacire, folosind cuvantul directie care poate buna sau din contra...etc.
Sa nu ne impiedicam de lucruri simple.
Cerinta de memorare-reproducere e multa mai veche decat perioada comunista, si se regaseste in toate scolile lumii, nu doar in Romania sau in tarile mai putin dezvoltate. E o problema generala.
Eu lucrez in invatamant. Parerea mea este ca pentru rezultate mai bune, nu e nevoie de un sistem anume, ci de a da scolilor si profesorilor mai multa libertate. Cu cat vine mai multe norme si reglementari "de sus", cu atat sunt profesorii mai fortati sa foloseasca sisteme de memorare-reproducere.
Deci dvs. ca si cadru didactic considerati ca este stimulata gandirea si creativitatea elevilor de catre invatamantul romanesc asa cum este organizat in prezent?
Credeti ca, curricula este una moderna, adaptata nevoilor societatii romanesti si internationale sau doar doriti sa ma contraziceti de placere.
Accept sa fiu contrazis dar vreau si argumente in sprijinul intrebarii de mai sus, intrebare care face obiectul prezentului topic.