Rose 123, nu pot vedea nici raspunsul pe care l-am dat, nici comentariul tau. O sa ma mai uit diseara.
Un om adoarme mai repede la un film decat daca-i preda cineva (pastrand proportiile).
Desi pare fara cusur,exista unele hibe, macar la nivelul actual de constituire a claselor:
-nu toti elevii au aceeasi capacitate de intelegere, deci din momentul in care "i se rupe filmul"nu mai este atent, ori cere sa se opreasca expunerea, pentru a i se lamurii ce nu a inteles.In acest fel cei mai dotati incep sa se plictiseasca;
-comunicarea dintre elev si profesor,este mult mai antrenanta (daca este corect facuta),decat comunicarea dintre elev si imaginea televizata;
- un profesor adevarat,cunoscand nivelul clasei, va realiza o astfel de expunere, incat sa capteze atentia majoritatii.Un film nu poate tine cont de acest lucu.
Ar mai fii si altele, dar cred ca ajung si astea pentru a considera ca fara alte masuri de clasificare a elevilor, sa nu-mi surada ideea.
Pentru mine imi surade ideea sa acaperez cat mai multe cunostinte, daca e putinta chiar toate. Nu ma priveste cum ar trebui ca lectiile sa fie predate intr-un alt mod, conteaza doar sa invat. DIn partea mea, puteam sa invatam chiar si intr-o mlastina, atat timp cat acaperez notiuni.
Daca eu pot si voi puteti.
Sigur ca da, ideea este geniala dar ai nevoie si de profesor sati mai da din cand in cand o explicatie la astea daca mai intarzie in binele tau te mai usurezi. Dar n-ar fi o idee rea.
Eu vreau SINCER asa ceva mai ales la bio, chimie si fizica! dar ma tem ca din pacate suntem departe de asa ceva (ce vreo doua decenii mai exact).
Da, şi pentru Biologie, Chimie şi Fizică ar fi foarte utilă această metodă de predare (cu orele separate pentru practică, desigur).
Una e să ţi se povestească monoton şi dezinteresat (că aşa sunt majoritatea profesorilor, din păcate) ceva ce nu prea te pasionează şi nici nu reuşeşti să înţelegi şi alta e să vezi cu ochii tăi, să participi practic la cucerirea Troiei, Al Doilea Război Mondial, primul zbor în cosmos, să vizitezi India, China, Japonia, Australia, să vezi dinozaurii, să hoinăreşti prin junglă, să dai o fugă prin Evul Mediu, să pricepi evoluţia, legile fizicii, astronomia, să vizitezi marele muzee ale lumii, să intri în contact cu opera, teatru, balet, să urmăreşti din interior cum funcţionează organismul uman, să înţelegi toate procesele chimice şi biologice cu ajutorul unor imagini şi explicaţii potrivite vârstei...şi să poţi vedea mult mai repede şi uşor imaginea de ansamblu.
Cred că ar fi de vis.
Ai uitat de manuale! Si alea te plictisesc de moarte. Vreau sa spun ca la stiintele exacte ai nevoie de practica nu de teorie.
La istorie si geografie e mai usor. Exista deja filme si cu documentare cu Troia si al Doilea Razboi Mondial, de exemplu si s-a inventat Google Earth, seamana cu un filmuletz despre China, India etc.
Ma rog, nu asta e ideea, nu?
Ideea e ca să fie un fel de manuale televizate, care respecta programul şcolar, dar nici nu te adorm. Să vii la şcoală cu plăcere, să vrei să înveţi, să abia aştepţi să se termine pauza şi să înceapă ora următoare...
Posibilitatea ca acest lucru sa se intample in sistemul romanesc este foarte minima, cui nu i-ar surade aceasta idee dar sa fm realisti aceste metode de predare costa si cineva trebuie sa scoata din buzunar si cum statl 100% nu va contribuii acest lucru ar treuii sa vina de la noi.Probabil ca ar fi mai mult o fita si s-ar intampla doar in facultatile de rang superior care au posiilitati financiare, iar pe tine ca elev te-ar costa destul de mult.Cel mai probabil in unele universitati din marile tari acest lucru se intampla deja dar la noi..., ei bine va trebuii sa mai asteptam o perioada pana sa se intample si la noi.Pana atunci noi ramanem la carte, profesor, creta, tabla, burete si praful de creta de pe maini.
Eu cred că ar trebui să se schimbe învăţământul românesc. Ştiu că sunt la jumăteate şi poate nu mai prind reformele, dar tot trebuie schimbat pentru. următoarea generaţie. Ideea este foarte bună şi sunt de acord cu ea. Dar in primul rând să nu se mai noteze anumite materii ( sport, desen, muzică ) deoarece nu toţi au condiţie fizică sa facă 10 ture de şcoală în x min. sau să picteze cine ştie ce tablou.
Da, asa ar salva urmatoarea generatie. lora este foarte plictisitoare cu profesorii care invata pe derost o lectie si se astepta ca elevii sa invete ceea ce nu isi amintesc ei. Este o idee excelenta iar elevii ar invata mult mai corect si mai bine
Am avut ocazia să gust şi din acest stil de învăţământ, bine nu chiar cu filme 3D, dar cu filmuleţe în timpul orelor. Fiecare carte avea CD-ul ei, nu mă mir de ce erau aşa scumpe, dar meritau. De exemplu la fizică pe CD se găseau experimente în laboratorii sau exerciţii pentru a te ajuta să înţelegi cât mai repede şi mai uşor lecţia. Chiar şi la limbile străine am avut parte de o profesoară care se folosea de CD-ul cărţii să ne predea şi să ne atragă atenţia la oră. Ar fi o idee bună, că tot avansăm cu tehnologia în fiecare zi. Că vrem că nu vrem totul se schimbă cu toate că aşa cum a zis şi @michelia contează extrem de mult persoana care face expozeul. Pe lângă cunoştinţe, ar trebui să valorizăm stilul de predare, vocea, atitudinea, contactul cu cei care audiază, pasiunea pe care o transmite.
Sunt de acord cu tine.
Mulţumesc pentru răspuns.
Ar fi o idee foarte minunata, numai noi sa stim s-o ducem pana la sfarsit, cu o minte asa luminata si deschisa cum e a ta, luma ar fi schimbata, acum pe cuvant.
Ar fi frumos dar tot ar dormi copii. Este greu de pus in practica. Personal as fi incantat de idee. Imi place sa casc ochii pe Discovery deci... da. Astfel nici profesorii nu ar mai fi nemultumiti ca trebuie sa raguseasca si sa spuna lectia de 10 ori/zi ca robotii. Este enervanta chestia asta. Sa zicem ca un profersor are 6 ore la 6 clase de a XI-a si la toate trebuie sa predea aceeasi lectie pai mai bine s-ar inregistra cand preda la o clasa si la restul decat le-ar da filmul. In plus elevii ar putea revedea filmele acasa. Ceea ce predau invatatorii in clasa nu mai ai de unde sa asculti chiar daca esti atent, nu poti retine totul.
Ideea este una geniala dar cred ca va aparea mai curind prin UK sau USA nu pe la noi.
Da, bună observaţie. Profesorii sunt nevoiţi să se repete de mii de ori de-a lungul carierei sale şi e şi normal că în timp devin plictisiţi, iritaţi şi dezinteresaţi, la fel şi elevii, cărora li se transmite această energie negativă.
Şi bine zici, materialul audio-video poate fi reluat oricând acasă, ceea ce e foarte convenabil.
Eu, de exemplu, am fost nevoită să merg la unele cursuri cu reportofonul, pentru că se dicta foarte repede, bâlbâit, iar din altă parte nu aveai de unde să faci rost de cursuri.
şi cum ai făcut. Eu m-am gândit să înregistrez profesorii doar audio dar mi se pare... că le-am lua pâinea de la gură că dacă ar fi aşa nu ar mai exista meditaţii. După ce că au salariul mic nu putem să le luăm şi ultima speranţă
Personal, făceam înregistrări audio, pentru că nu se putea altfel. Se dicta foarte repede şi prost, iar noi trebuia să învăţăm de undeva pentru examene (dădeam să copieze şi celorlalţi colegi care scriau pe sărite sau celor care lipseau de la cursuri).
"După ce că au salariul mic nu putem să le luăm şi ultima speranţă".
Cred că prioritatea nu sunt profesorii (care în timp se pot reprofila, dacă doresc, mai ales că ideea mea se va pune în practică probabil abia peste vreo 10-20 de ani), ci copiii. Ei sunt viitorul. Ei vor forma societatea de mâine, pe când noi nu vom mai fi. Şi orice profesor care vrea cu adevărat binele generaţiilor viitoare cred că va înţelege. Mai ales că oricum, profesorii nu ar fi eliminaţi din învăţământ, ci doar ar avea mai mult timp liber şi corzile vocale ceva mai sănătoase/nesolicitate.
Iar în timp tehnologia oricum va pătrunde în tot mai multe domenii, tot mai adânc, nu doar în învăţământ.
Şi cred că şomajul ar putea fi o problemă, dar sunt sigură că se vor găsi soluţii.
Ai dreptate. Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste aceasta viziune despre scoala din viitor. Pacat ca noi traim acum dar poate copii nostri vor avea parte de tehnologie sau de un sistem de invatamant mai bun.
Asa cum m-am exprimat si intr-o postare anterioara, eu cred ca privesti cam simplist toate urmarile aplicarii prpunerilor tale.Numai politicienii propun si, uneori mai tragic, chiar aplica masuri, fara sa analizeze temeinic urmarile.
Bine, hai să stăm cuminţi şi nimeni să nu propună nimic! Doamne-fereşte să aibă cineva idei!
Discutăm, Valeriu, dezbatem, ne dăm cu părerea, nu modificăm sau impunem legi. De mai mult de atât, de fapt, nici nu am fi în stare. Însă o idee preluată de cine trebuie şi perfecţionată chiar poate schimba multe. Mă ierţi că am dat startul.
Perfect de acord cu tine, in exprimare, dar nu cum ai actinat. Iata si dece.In primul meu mesaj, am ridicat niste probleme. Daca intr-adevar te interesa problema respectiva ai fi avut o reactie, asa, nevoind sa te complici ai ignorat.Nu-ti reprosam acest fapt, daca nu spneai "Bine, hai să stăm cuminţi şi nimeni să nu propună nimic! Doamne-fereşte să aibă cineva idei" Gresesc eu cumva in ce-ti imput?
Am făcut un îndemn la a ne exprima părerile. Nu am specificat nicăieri că o să comentez fiecare părere punctual. Fizic nu aş avea cum. Şi nici nu ţin atât de mult să-mi impun punctul de vedere.
Îmi pare rău că ţi-am dezamăgit aşteptările, neintrând într-o polemică cu tine. Dar am ascultat. Mulţumesc.
Hai sa vedem ce ai spus:
-la 02.12.ora 1:25" Discutăm, Valeriu, dezbatem, ne dăm cu părerea, nu modificăm sau impunem legi. De mai mult de atât, de fapt, nici nu am fi în stare. "
-la 02.12.ora 21.41 ". Nu am specificat nicăieri că o să comentez fiecare părere punctual. Fizic nu aş avea timp. Şi nici nu ţin atât de mult să-mi impun punctul de vedere"
Te rog sa-ti judeci singura cele doua afirmatii, prin prisa a cum gandesti citindu-le si nu dn ambitia de a avea dreptate.Risti sa te afunzi in derizoriu.Eu nu tin ca neaparat sa-mi dai dreptate.Prefer sa tragi o concluzie pentru tine. Numai ganduri bune.
Valeriu, zău că ţi-ai ales prost momentul...
Mă simt mizerabil azi.
Citeşte-mi şi reciteşte-mi postările, încearcă să le înţelegi corect şi nu mă pune să-ţi desenez. Sau dacă e atât de important pentru tine, îţi dau dreptate, poţi să crezi ce vrei, numai lasă-mă în pace, te rog.
Seară bună.
Eu sunt de parere ca ideea ta e buna, totusi ar trebui sa fie o parte teoretica si una practica, de ce nu? ar fi interesanta scoala daca s-ar face mai multe proiecte pe aceasta tema, proiecte constand nu in foi si litere ci ceva concret
Tare ideea..in Romania sigur nu va ajunge asta...dar ar fi chiar smecher. buna idee! BV.
Sunt de parere ca asta e singurul mod in care m-ar putea face sa invat istorie si geografie...Si chiar as invata mai mult ca la mate de exemplu. Dar sunt de parere ca nu va mai fi nevoie asa mare de profesori si vor fi platiti mai putin sau nu vor mai fi, si nu cred ca prea convine asta. Oricum eu sunt total PRO la asta!
Ehe ideea este superba.dar este posibil sa fie in viitor...Depinde..dar cam greu de realizat!
Ar fi interesant daca aceasta metoda ar fi aplicata, dar nu in fiecare ora. In ce ma priveste, as prefera sa avem jumatate din timpul acordat la scoala unei materii cu un profesor care sa ne explice si sa ne predea si cealalta jumatate folosind tehnologia moderna. Orice metoda aplicata in mod repetat devine plictisitoare. Si eu sustin comunicarea dintre profesor si elev, deoarece pentru mine, informatia este mai clara atunci cand mi-o explica cineva.
Empathizer a subliniat bine faptul ca "comunicarea om la om este esentiala", de aceeasi parere sunt si eu... -acum cam rar- dar sa ai un profesor adevarat, care sa te determine sa nu misti in banca cand vorbeste si sa te captiveze cu vorbele lui, este cu adevarat frumos, pacat ca in ziua de azi daca mai gasesti asa ceva elevii il iau la misto (spun asta pentru ca ma aflu intr-o astfel de clasa).
Evident ca ar fi ceva nou si interesant sa avem documentare si filme, doar evoluam (nu?) dar nu sa inlocuiasca ce facem acum, ci sa se imbine intre ele.
Aceste "documentare" ar trebui foarte bine facute, special pentru scoli. Prin liceu ne punea si noua destul de des filmulete si nu eram mai atent ca la ora. Nu mai zic ca fie erau extrem de plictisitoare si nu intelegeam nimic din ele, fie erau super interesante dar nu ne ajutau mai cu nimic (spre exemplu la fizica cu particula lui Dumnezeu pe cand se construia acceleratorul acum vreo 5 ani de zile, sau un alt documentar marca Discovery despre tot felul de organisme care au fost gasite si pe meteoriti si sunt considerate ca asa a pornit viata pe pamant, specii de pesti care traiesc si azi si erau considerati disparut de 60 milioane de ani etc). Adica iti ramane ceva in cap, ceva interesant dar nu ma ajuta cu nimic sa iau bacul la fizica sau biologie.
Ar fi perfect! Mi-ar placea foarte mult! O sa recomand asta la noi la scoala. Nu glumesc. S-a facut o noua "cutiuta" cu pareri jos la secretariat unde ne putem lasa parerile
Bună idee! Like!
Ce fain ar fi, dacă am funcţiona asemenea unui şir de Domino...
Nu sunt de acord cu ideea. Fiecare creier functioneaza in mod unic, implicit intelege in mod unic lucrurile. Cuvintele, expresia, accentul si gesticulatia nu pot fi exprimate pe o hartie sau intr-un desen. Iti zic din propria experienta. Unele cursurile le retineam extrem de usor deoarece profesorul le explica fantastic altele nu le intelegeam deloc. Tin minte cum un prieten in 15 minute (pauza de masa la cantina) m-a facut sa inteleg 3 cursuri la matematica. Tin minte cum in clasa a 12-a stiam 50 % din materia de la bac pentru istorie inca din clasa a 8-a (dupa 4 ani deci) datorita unui prof. care explica si preda exceptional, cu scheme logice si cronologice, sageti, liniute, intrebari inteligente etc.
De asemenea, sunt de acord ca in proportie de 95 % sistem de invatamant romanesc este un esec total, nu exista profesori, lectii logice, relatii cu realitatea etc.
Dezinteresul copiilor vin din faptul ca nu vad niciun viitor in viata (in Romania), nu vad cum cartea i-ar ajuta cu ceva cand cei ce fura si inseala au mai mult succes.
Plus ca e mult mai simplu/rapid sa iei o creta sa desenezi ceva pe tabla decat pe un touch screen si jde butoane laterale si setari stupide.
In ultimul rand : tehnologia moderna indeparteaza oamenii nu ii apropie. Uite-te cum sunt multi tineri care stau la masa si fiecare butoneaza un celular sa vada update-urile la Facebook sau tuitar.
anonim_4396 întreabă:
anonim_4396 întreabă: