NOname
Întrebare recomandată | NOname a întrebat:

Cum vi se pare Sistemul de Învăţământ românesc comparativ cu cel din Finlanda şi alte ţări mai dezvoltate (din acest punct de vedere)? Un reportaj îngrijorător, "Pregătiţi pentru eşec":
http://youtu.be/PzPg3i-7f1A
V-ar plăcea ca Sistemul de Învăţământ din România să fie ceva mai performant, ceva mai asemănător cu cel din ţările care stau bine la acest capitol şi nu scot pe banda rulantă incompetenţi, puşi să tocească nişte lucruri care nu le servesc deloc în viaţă? Oare poate România spera la un Sistem de Învăţământ mai bun şi la şcoli decente, aduse la standardele europene secolului XXI, măcar peste 10-20 de ani sau tot bisericile vor fi prioritatea conducătorilor noştri?

74 răspunsuri:
| blueangel99 a răspuns:

Sistemul romanesc de invatamant nu a fost, nu este si nici nu pare ca va fi unul foarte stralucit. Niciodata nu i-a invatat scoala ceva foarte util pe elevi. Si vreau sa zic, ca te invata cum sa determini graficul unei functii, dar cum sa iti iei o casa si sa fii pe picioarele tale nu te invata. Nu, deci parerea mea este ca orarul unui elev e prea plin de nimicuri si nu e deloc organizat cum trebuie. La mine, de exemplu, eu sunt clasa aVIIIa si anul acesta ne-a scos o ora de educatie fizica, dar desenul, muzica, si religia tot au ramas, nici macar optionale nu le-au facut. Pffff... Macar la educatie tehnoogica ne mai invata si pe noi niste chestii utile (norme de tehnica si securitatea muncii, domenii profesionale), dar si aici e mai mult toceala din manual, experiment si practica = zero. Ah, si sa nu uit, ca si la orele de engleza textele din manual mai prezinta chestii bine de stiut pentru adolescenti si tineri (how to avoid bullying, self defence, mind your manners etc.), iar ai mei chiar imi ziceau :,, Citeste, tradu si ia aminte la ce scrie acolo, ca manualele alea sunt facute in strainatate, unde invatamantul e mai bun.'' Si bine ziceau, sa recunoastem.
Asa cum ai mai zis-o la alta postare de-a ta, ar fi foarte frumos daca lectiile (unele dintre ele) s-ar tine sub forma unor filme documentare, urmate de dezbateri. Consider ca profesorii din ziua de astazi nu comunica destul cu elevii, ar trebui sa discute cu ei mai mult, sa se asigure ca au inteles, sa le explice diferite aspecte din viata, macar sa site ca generiatia asta care va iesi din bancile scolii nu va fi o generatie de loseri, hoti, casnice si lucratori la salubritate(bine, e nevoie in societate si de oameni mai putin pregatiti, care sa aranjeze rafturile in Cora, dar sa nu fie prea multi).

NOname
| NOname explică:

Şi sistemul de sănătate e praf, cum altfel?

http://www.tpu.ro/......m-avut-un/

NOname
| NOname explică:

Http://www.tpu.ro/......igia-nu-e/

NOname
| NOname explică:

Http://adevarul.ro/......index.html

NOname
| NOname explică:

Http://i.imgur.com/C7Farhb.jpg

NOname
| NOname explică:

"Învățământul din România are mai multe în comun cu Orientul Mijlociu, decât cu Europa. Începând cu 2008, Teoria Evoluției a fost scoasă din programa școlară. Bazele biologiei moderne au fost șterse dintr-o mișcare de către fostul ministru Hărdău."

https://www.facebook.com/......362174523/

"Teoria lui Darwin a fost scoasa din programa elevilor romani.

Un ordin semnat in anul 2006, de catre fostul ministru al educatiei, Mihail Hardau, a scos din programa scolara teoria lui Darwin, pe motiv ca elevii ar avea prea multe de invatat.

Ordinul a intrat in vigoare abia de anul acesta, iar unul dintre ONG-uri a declansat o ampla campanie pentru reintroducerea in manuale a acestei teorii.
Liderii organizatiei ii acuza pe specialistii din Educatie ca incalca dreptul elevilor la cunoastere, in timp ce "Biserica Ortodoxa Romana" sustine ca teoria lui Darwin este oricum depasita si se poate renunta la ea.
Organizatia a fost surprinsa de rezultatul unui studiu guvernamental de la sfarsitul anului trecut, conform caruia doar 14% dintre elevii romani din clasele VII-XII au auzit de teoria evolutiei, iar cei mai multi stiu doar de varianta Adam si Eva.

In speranta unei solutionari rapide a cazului, cei care militeaza pentru liberatatea constiintei vor depune la Ministerul Educatiei o scrisoare prin care cer reintroducerea teoriei lui Darwin in liceu, iar daca nici asa nu vor reusi sa rezolve ceva, acestia ameninta cu proteste de strada."

NOname
| NOname explică:

"Imaginează-ți că primești gratuit de la Stat un teren pe care urmează să-ți construiești o casă. Pe acel teren nu vei plăti niciodată impozit.
Tot de la Stat primești și banii necesari construirii casei. O casă mică, doar câteva etaje. Nici pe casă nu vei plăti vreodată impozit.
Dacă vrei să-ți faci un depozit, motel, beci, garaj sau orice altceva... Statul îți oferă, de asemenea, terenuri și banii necesari construirii acestora. Nici pe astea nu vei plăti impozit.
De-a lungul anilor vei mai primi și alte bunuri (lacuri, hoteluri șamd) și alte beneficii peste alte beneficii. Stai domule liniștit, nu vei plăti taxe nici pe astea, din contră, poți să le ceri taxe celor care îți calcă pragul. Și chiar și ălora care nu ți-l calcă, dacă ești isteț.
Evident, ai nevoie de niște venituri lunare stabile pentru a-ți întreține traiul luxos. Omule, stai liniștit, Statul îți oferă și un salariu.
Extraordinar, credeai că te pun la muncă!?
Înțelege că nu ai un program de lucru fix, faci ce vrei, când vrei, dacă vrei. Poți să nu treci pe la firmă cu săptămânile.
Și deși, mulți dintre compatrioții tăi nu câștigă nici măcar 10 lei pe oră, tu poți să-i taxezi (fără chitanță) și de 100 de ori mai mult. De fapt poți să-i taxezi și cu 1000 de euro pe oră, nu trebuie să justifici niciodată prețurile tale exorbitante pe care le crești de la an la an. Ca să faci mișto de ei, poți să le spui că ai nevoie de bani ca să acoperi cheltuielile cu "întreținea" averilor. Tot Statul ți le plătește și pe alea.
Cumpără-ți o haină mare, scumpă (cu fir de aur și cristale) cu buzunare încăpătoare! Vei face bani cât nu poți să duci. La un moment dat îți vei face și acoperișul casei din aur, în timp ce vecinii tăi vor muri de foame. Să nu-ți faci griji pentru ei, sunt banii tăi nemunciți și ai dreptul imoral să faci ce vrei cu ei. Mai bine îți cumperi limuzine decât să le dai altora, pentru biciclete.
Dacă zice cineva ceva despre tine, strigă în gura mare: "Sunt atacat, sunt discriminat!" și Statul va veni imediat să te apere și să le închidă gura.
Periodic mergi pe la casele oamenilor și cere-le taxa de protecție. Trântește-le ușa săracilor care n-au bani să ți-o plătească! Aruncă-le și niște blesteme! Nu uita să-i sfidezi! Du-te cu limuzina la înmormântările lor! Îmbracă-te în aur din cap până-n picioare și ține și un kilogram de aur în mână, atunci când le ceri bani sărmanilor!
Poți să faci evaziune fiscală de câte ori ai ocazia. Justiția e la piciorele tale. Dacă comentează cineva, pune-ți bocancii aia mari și apasă-le pe cap până scrâșnești din dinți!
Acum trezește-te! Ai început să te visezi popă."

https://www.facebook.com/......0421239977

| Leocerba a răspuns:

Daca as avea o foarfeca de diamant si as avea ocazia sa tai cordonul sistemului de invatamant muribund, astfel incat sa nu-i mai prelungesc agonia, ma crezi ca n-as sti ce sa fac?
Pentru ca situatia e incurcata rau. Da, cladirile-s praf, manualele-s praf, metodele-s praf, copiii vin in general de acasa plini de naravuri si educati aiurea de catre bunici sau parinti aflati in mari nevoi de tot felul (si nu doar nevoi materiale, vorbesc mai ales de nevoia unui sistem de valori) dar exista cativa profesori, cativa invatatori atat de dedicati, eu insami am cunoscut peste 10-15 astfel de dascali nepretuiti si n-as putea sa tai cu foarfeca de diamant acel cordon care-i mai tine in viata.
Sunt sigura ca fiecare dintre noi a cunoscut cativa asfel de invatatori, eu cred ca pentru ceea ce lasa ei in urma merita sa nu ingaduim poate ultimei sperante* sa se scurga aiurea.
________________
* speranta nu inseamna sa oftez si sa astept un sistem mai bun, inseamna sa fac ceva, sa-i iau de gat pe borfasii care paraziteaza sistemul etc.si asta si fac, in felul meu, cat am copii in scoala.

| CautNume a răspuns:

Pe langa toate astea multi profesori predau si lectii in plus (acele lectii optionale, cu steluta).Si predau si cer sa fie invatate intregii clase, chiar daca sunt sa zicem 10 copii care pricep, dintre care doar vreo 3 mergem la olimpiade.

| Zazu a răspuns:

Pe multe foi ale declaratiei de renta a unor tari civilizate exista o casuta pe care o poti bifa sau nu.Incepand de la Germania de exemplu si probabil terminand cu Romania, doua exemple contrare. Diferenta intre ceea ce fac bisericile este enorma, unele construiesc lacasuri poleite cu aur iar altele fac caritate.Si de aici se poate incepe opolemicafarasfarsitcasicuvinteleasteaimpreunatesifarasens.
Si hai sa fim seriosi, casuta se poate bifa sau nu, zeciuiala se poate plati sau nu.Nu biserica este de vina si nici prelatii preainalti, enoriasii sunt cei care alimenteaza visteriile.Da, stiu, biserica spala creierele si de aici si ignoranta, dar, totodata suntem obligati etic sa mai privim si in gradina vecinului, poate asa belim ochii mai bine si aflam una ....alta,spre binele nostru-evident.

| NOname explică (pentru Zazu):

"Si hai sa fim seriosi, casuta se poate bifa sau nu, zeciuiala se poate plati sau nu.Nu biserica este de vina si nici prelatii preainalti, enoriasii sunt cei care alimenteaza visteriile."

Zazu, ţi-aş da dreptate, dacă toată bălăceala nu ar fi finanţată din bugetul de stat, din banii publici, indiferent de preferinţele noastre religioase sau dorinţa (ori lipsa ei) de a finanţa afacerile popilor.

- https://www.facebook.com/....../photo.php

- http://www.tpu.ro/......aniei-are/

- http://www.tpu.ro/......ista-doua/

- http://www.tpu.ro/......impotriva/

- https://www.facebook.com/....../photo.php

Nu avem ce bifa, nu ne întreabă nimeni, ni s-a încălcat acest drept, cu toate că suntem un stat laic, chipurile, asta e problema.

| Zazu a răspuns (pentru NOname):

Nu stiu cum se procedeaza in Romania, micimea ne caracterizeaza ca popor si spiritualitate.Nu vreau sa subliniez faptul ca exista tari civilizate care isi finanteaza biserica din impozite, pentru ca deja este un fact.O fac din visteria statului, nu din banii care sunt donati cu o simpla bifare. Ceea ce vreau sa spun este ca exista o evidenta clara intre interesele unor biserici care fac caritate pana la ultima suflare si altele care isi fac palate in loc de lacasuri.


Video merita vazut in totalitate, sunt niste chestii foarte interesante, mafia care colaboreaza cu inalte fete bisericesti.


http://inpremiera.antena3.ro/reportaje/afaceri-necurate-176.html

| NOname explică (pentru Zazu):

Ce mă dezgustă mafioţii ăştia preasfinţiţi care se victimizează şi se fac că plouă...
Bun ar fi un Cuza pe capul lor!

- https://www.facebook.com/....../photo.php

- https://www.facebook.com/....../photo.php

- https://www.facebook.com/....../photo.php

| Fatamuntilor a răspuns:

Bine ar ca macar si peste 10 -20 de ani sa ca Sistemul de Invatamant sa fie mai perfomant.
Sper sa apuc ziua in care copiii nostri sa se duca cu placere la scoala.
Dar din moment ce nici profesoriii nu sunt pregatiti, ce sa mai cerem copiilor?
Poate DOAR in sistemul privant de invatamant copiii au parte de conditii decente, dar cati parinti isi permit asa ceva?
Copilasul de care am avut grija deja se plange ca are programul foarte incarcat (trei limbi straine in clasa a V-a ).
Educatia religioasa ar trebui sa se faca in familie.
PS. Simpatica poza de avatar big grin

| NOname explică (pentru Fatamuntilor):

Mersi. : )

În Finlanda, de exemplu, pe lângă faptul că programul şcolar este mult mai bine structurat şi este gândit individual pentru fiecare elev în parte, toate cărţile, excursiile, alimentele şi rechizitele şcolare sunt absolut gratuite, asigurate de stat, astfel orice părinte, indiferent de situaţia sa materială, îşi poate permite o educaţie decentă pentru copiii săi.

Ce bine ar fi dacă bugetul nostru de stat nu ar fi risipit (atât de nesimţit şi inutil) şi conducătorii s-ar ocupa cu adevărat de educaţia şi viitorul generaţiilor tinere, nu doar de propriile interese...

| Fatamuntilor a răspuns (pentru NOname):

Corect insa noi nu ne compmaram cu filandezi (deocamdata )
Nepoata mea cea mare a terminat facultatea de Arte, a dat si Masteratul (singura, fara sustinre, parintii ei au murit)Asta nu prea i-a folosit, din moment ce munceste in Anglia, dar nu in domeniul ei!

| sublime89 a răspuns:

Mie mi-ar placea ca scoala sa nu fie deloc sub influenta statului roman, pentru ca de aici vin doar lucruri negative. Vine religia, care e cea mai mare problema, si apoi vine nationalismul, care e bagat in continuare cu forta in mintile elevilor ca pe vremea lui Ceausescu. Se preda o istorie falsa, in care noi tot timpul castigam si suntem aia buni, dar daca vrei sa ajungi sa te cunosti cu adevarat trebuie sa inveti istoria reala. Fuga de realitate niciodata nu a dus spre nimic bun. Scoala romaneasca e prea conservatoare. E un sistem care pastreaza tot ce a fost mai rau in perioada comunista, dar a renuntat la tot ce a fost mai bun. Un sistem in care profesorii batrani sunt depasiti, si continua sa predea in vechiul stil propagandistic, iar profesorii tineri sunt prea slab pregatiti. Un sistem in care exista o adevarata fobie fata de stiinta, evolutionism, astronomie si altele. Avem o frica de adevar. Profesorii nu vor sa strice cumva basmele cu care au fost invatati copiii acasa, ca nu cumva sa mearga plangand la parinti, iar a doua zi acestia sa vina cu reclamatii la scoala. Sunt multe probleme, dar din nefericire ma tem ca politicienii nici nu sunt capabili sa le identifice, pentru ca si ei au o educatie deficitara. Primul pas e sa iti dai seama care e problema, si abia apoi poti s-o rezolvi. La noi inca nu am trecut de primul pas, ori pentru ca nu ne putem da seama, ori pentru ca nu vrem sa ne dam seama. Unii politicieni sigur vad, dar nu vor sa faca nimic, ca nu cumva sa le sara creationistii in cap, iar la noi ei sunt "prosti, dar multi", cum ziceai si tu pe aici laughing

Stii, ma intreb oare cand se vor investi atatia bani in scoli cati au fost investiti in biserici si catedrale. In fiecare luna septembrie avem aceleasi stiri despre scoli neterminate, care nu pot primi elevii la inceput de an. Bine ca-i pot primi bisericile. Se pare ca statul vrea sa-i educe pe romani mai mult prin biserici decat prin scoli. Sa vezi tu ce viitor o sa avem. E clar, la nivelul tarilor ca Finlanda nu vom fi niciodata, desi ar fi atat de usor sa-i luam ca model, macar la capitolul invatamant. Eu unul nu inteleg ce gandire au acei oameni care refuza sa incerce cel mai bun sistem de invatamant din lume si la noi. De ce nu ti-ai dori si tu asa ceva? Oricum n-o sa stea finlandezii sau altii sa ne astepte pe noi sa-i ajungem din urma, dar macar am mai urca si noi putin, ne-am mai apropia de ei.

| NOname explică (pentru sublime89):

Da, Sublime, se pare că ai noştri preferă un sistem plin de handicapuri, putred, corupt, care dă acelaşi randament ca şi până acum sau chiar mai prost şi preferă să dea şi ultimii bani din bugetul ţării popilor, ca să fie votaţi mai cu spor de mulţimea manipulată de aceştia. Mi-e silă...

https://www.facebook.com/....../photo.php

"Dacă ne gândim puțin, banii ăștia ajungeau de la primari la preoți - drept șpagă pentru serviciile propagandiste de la următoarele alegi. Ponta nu a făcut nimic altceva decât să trimită preoților direct "partea lor" din înțelegerea asta. Nici nu a început campania electorală și deja se scurg "cadourile speciale" către biserică. Ce mână spartă au fost și ăia dinaintea lor, dar nici ăștia nu se lasă mai prejos - a dracu' nație de politicieni avem. Dar și de popi. Nici unii, nici alții, nu se uită să ajute pe alții nici măcar acum de sărbători. Un spital, o școală, un cămin de bătrâni când mai inaugurăm și noi? Tot ce știu să facă politicienii e să dea bani la biserici. Tot ce știu popii să facă e să ceară bani, dar pentru ei, nu pentru nevoiași. La televizor, la radio, pe Facebook, etc... vezi numai campanii de ajutorare pentru copii/bătrâni/sărmani dar biserica în timpul ăsta spune că e criză și ne cere bani pentru Catedrala Mall: http://fb.com/772221346125554.

BOR primește mereu cadouri (clădiri) de la stat și cam toate terenurile pe care se construiesc biserici. Ultimele două cadouri primite:

1. Complexul hotelier de la Covasna, prin ordonanță de urgență: http://fb.com/775363509144671

2. Tabăra Tismana cu o valoare de inventar de 424.416 lei: http://fb.com/751972578150431


__articol__
Banii vor fi direcționați spre biserici de către Victor Opaschi, fostul consilier al lui Ion Iliescu, numit la conducerea Secretariatului pentru Culte în mai 2012, imediat după instalarea USL la guvernare.

La începutul lunii, Victor Ponta le promitea primarilor că le va aloca, pentru cheltuielile din sezonul rece, tot ce i-a mai rămas în Fondul de rezervă. „Tot ce economisim până la sfârşitul anului vom da pentru necesităţi urgente. Suntem în decembrie, iarna nu-i ca vara, cum spun unii clasici care se pregătesc de pensie, şi, da, îi dau toţi banii, puteţi să mă certaţi dumneavoastră că dau la aleşi locali, bine fac!", şi-a anunţat Ponta intenţiile. Sursa: http://goo.gl/snZRNl
..."

| sublime89 a răspuns (pentru NOname):

Eu sunt asa de satul de Ponta si de toti USL-istii lui mafioti puscariabili. Nu inteleg cum romanii inca nu s-au convins ce fel de partid e PSD-ul. De cate ori mai trebuie sa ne jefuiasca tara ex-comunistii astia deveniti mari crestini peste noapte ca sa ne dam si noi seama ca toti sunt niste hoti? Avem o memorie asa de scurta. Si alte partide au problemele lor grave, dar astia sunt mafiotii sefi. Nimeni nu minte ca PSD-ul, si nimeni nu fura ca PSD-ul. Eu nu mai suport sa-l vad pe plagiatorul ala de Ponta cum apare in fiecare zi la televizor si minte cu o nerusinare nemaintalnita. Cred ca vrea sa-i depaseasca pe mentorii lui, Iliescu si Nastase.

In fine, e cam clar ca finantarea bisericii e un "must do" in politica romaneasca, indiferent de ce partide sau politicieni vorbim. Tineri sau batrani, de stanga sau de dreapta, toti sunt una cand vine vorba de religie. Cred ca asta e prima lectie pe care o invata politicienii tineri de la cei batrani: "Fa-te ca esti religios, pupa icoane, fa-ti cruci, intra in biserici, da mana cu popa, pomeneste-l pe d-zeu cat de mult poti cand dai un interviu etc"

| alexs99 a răspuns:

Prea multă materie,prost strucuturată,din care nu iese un esenţial,ci doar nişte lucruri inutile,cu care nu prea ai ce să faci în viaţă, prea multe noţiuni de matematică, de exemplu, care nu te ajută la nimic, în alte ţări ce se predă la noi în clasa a 5-a acolo doar în a 8-a ţi se predă, dacă nu chiar mai târziu.Ar trebui făcută mai multă practică în şcoli, decât predarea unor lecţii kilometrice din care nu reţii nimic, dar mai avem de aşteptat până atunci.Bisericile sunt cea mai mare problemă a românilor, în general! Nu înţeleg cum să investeşti milioane de euro în biserici, în loc să dezvolţi învăţământul.Religia constituie o parte importantă a vieţii,dar nu trebuie să fie un lucru primordial. Poţi să te rogi şi în biserici mai mici, dar vei avea o satisfacţie enormă când îi vei vedea pe cei mai tineri, pe elevi, dar şi pe tinerii ieşiţi de pe băncile şcolii, că au rezultate bune şi foarte bune în ceea ce fac.
O seară bună.

| mixxjim a răspuns:

Problema este ca nu se vrea ca romanii sa fie educati si sa gandeasca, inteligenti fiind din gene ar reprezenta (deja chiar o fac de fapt) un mare pericol pentru cei cu sisteme de invatamant foarte buna - dar deseori cu mare lene de a invata prea mult (i-am vazut cu ochii mei, am trait printre ei). Si evident ca o tagma cu capul plecat in inchinaciune si vesnica pupare de moaste este mult mai usor de manat de colo-colo, ca daca nu fac ce li se spune trimite cel de sus mania peste ei... Masele needucate si cu sufletul plic de frica sunt cel mai usor de manipulat - si de eliminat. Profesorii nu au salarii mici - muncesc doar mai putin ca altii, si nici nu-si dau silinta sa faca ceva de banii pe care-i primesc. Ati avut vreodata curiozitatea sa calculati rata orara a unui profesor, comparativ cu cineva angajat la privat? Ia calculati, o sa aveti o surpiza, eu am facut-o happy Nu am auzit niciodata un cadru didactic bun ca are salariul mic - pentru ca nu-l are, primeste bani pentru gradele luate, pentru studiile facute, pentru realizarile avute. Doar cei slabi au venituri mici. Depinde de noi, de voi mai ales, cei acum foaret tineri, care o sa aveti copii peste cativa ani buni, sa nu va complaceti in a va baga copilul intr-o scoala, fara sa va pese ce se intampla cu el acolo. Si parintii din ziua de azi ar trebui si ei sa se intereseze mai mult ce fac copiii lor la scoala, si sa ceara socoteala profesorilor, pe care ei ii platesc de fapt, pentru rezultatele copiilor lor. Sanatosi sa fim, trecem noi si peste asta happy

| Exilee a răspuns:

CIudat din nou... stiati ca cei care au adus INVATAMANTUL in TARA ROMANEASCA si MOLDOVA au fost membrii ai bisericii Ortodoxe ( A. Saguna si Veniamin Costache)?
Ciudat din nou...stiai ca scolile deja se modernizeaza?

| sublime89 a răspuns (pentru Exilee):

Si stii de ce e invatamantul asa de ramas in urma la noi in tara? Tocmai pentru ca scoala inca nu a iesit de sub influenta bisericii, pentru ca asa a vrut statul, care e mana in mana cu biserica. De ce avem icoane pe pereti? De ce invatam mai multa religie decat stiinta in scoli? Du-te in Finlanda, unde e cel mai modern sistem de invatamant din lume, si vezi daca au icoane pe pereti in scoli, si daca invata in loc de stiinta, religie, asa ca noi. Oare de ce suntem mai inapoiati decat ei? Suntem la ani-lumina in urma lor. Oare de ce in Finlanda sunt mai multi atei decat crestini? Oare de ce la noi ateii sunt 3%? Spune tu, care e tara cu oameni mai destepti?

| Exilee a răspuns (pentru sublime89):

DIn nou te intreb. Incerci cumva sa obtii o legatura intre credinta personala si capacitatea de asimilare a cunostintelor pe care o detinem fiecare in parte? Stimate, raspunsurile necesita o abordare mai mult ca sigur una psihologica. Religia nu se ocupa decat in formarea unei legaturi a omului cu Dumnezeu, dar eu tind sa cred ca la mijloc este vorba de altceva.

Asta 1 la mana. Daca este "cel mai modern sistem din lume" ( si din nou sunt curios ce intelegi dumneata prin "modern") asta nu inseamna ca trebuie ca oamenii ce-si finalizeaza studiile sa fie neaparat doxe. Eu apreciez valoarea fiecaruia, dar apreciaza si tu valoarea invatamantului romanesc. Mai mult, materia este aceeasi, ORIUNDE< la acelasi nivel. Rezultatul trebuie sa fie CANTITATIV, dar si CALITATIV ( degeaba este cantitativ daca persoana nu este in stare sa interpreteze, dar si viceversa in sensul ca noi putem sa stim si MOTIVUL/CAUZA in diferite situatii).

Exemplele tale ( chiar daca sunt bune, DAR NU SI NECESARE in acest subiect) nu prea sunt ...acceptate ( cel putin d.p.m.d.v.)

| sublime89 a răspuns (pentru Exilee):

Stii ca progresul unei tari (la toate capitolele) se bazeaza pe stiinta, si pe nimic altceva. Toate tarile dezvoltate si civilizate din lumea asta sunt asa datorita faptului ca au pus baza pe stiinta. Ce ai fara stiinta? N-ai cladiri, n-ai drumuri, n-ai electricitate, n-ai masini, n-ai avioane, n-ai nimic. Esti practic legat la maini. Problema e ca noi am acceptat toate aceste produse ale stiintei, si ne place confortul dat de ele, dar modul de gandire stiintific nu l-am acceptat. Am ramas ingoranti, pe cand finlandezii sau altii il au, si de aceea ei au atatia oameni de stiinta care ajuta la modernizarea si la cresterea nivelului de trai al populatiei, pe cand la noi e dezastru. Daca la noi nu se preda stiinta adevarata in scoli, si elevii sunt orbiti cu povesti biblice, de unde sa ne iasa oamenii de stiinta? Daca statul nu finanteaza stiinta si cultura in tara asta, de unde sa ne mearga bine? Am comparat sistemul de invatamant din Finlanda cu cel de la noi, dar ia sa comparam si sistemul medical. Ai vazut cum arata spitalele la noi? Ai vazut ce mizerie e, si cum sunt tratati pacientii mai rau ca animalele? In Finlanda si animalele sunt mai bine tratate de doctori decat sunt oamenii la noi. Asta e un adevar. Oare de ce e asa la noi? De ce nu avem medici educati si civilizati, sau de ce nu avem echipamentul modern necesar? Hai sa vedem mai departe cum sunt tratati pensionarii in aceste 2 tari. La noi sunt umiliti, si parca statul face tot ce poate ca acei batrani sa moara cat mai repede, ca sa scape de plata pensiilor. Oameni bolnavi sunt tinuti la cozi interminabile, sau sunt evacuati din apartamente dupa o viata intreaga de greutati. In Finlanda si daca n-ai lucrat nimic toata viata, statul nu te lasa sa mori ca un caine pe marginea drumului. Acolo nu exista oameni ai strazii, si daca tot veni vorba de caini, acolo nu sunt nici "maidanezi". Acolo statul are grija de batrani, si nu stiu ce sa faca pentru a le acorda cele mai bune conditii pe finalul vietii, ca sa se mai poate bucura de ultimii lor ani. Si culmea ca nu au nevoie de o religie care sa le spuna ca asta e bine sa faca.

| Exilee a răspuns:

Gresit!
Nu ai cum sa nu obtii un bagaj de cunostinte daca "tocesti" ( desi este imposibil ca gandirea logica sa nu-si faca simtita prezenta). De unde stii dumneata ca sunt incompetenti, daca nu sunt locuri de munca? Nu cred ca este bine sa avem astfel de idei preconcepute. Acum traim intr-o lume unde informatia este la indemana oricui, insa nu multi suntem in stare s-o folosim.

NU prea are estetica intrebarea... ce rol are viata religioasa cu educatia?
Stiai ca educatia morala ti-o poate oferi familia, dar si Biserica?

| NOname explică (pentru Exilee):

Marş la religie! Aici se discută despre realitate.

| Exilee a răspuns (pentru NOname):

Realitate? Ce realiate cand aici este vorba de un mediu virtual.
NU-mi spune ca iti vei irosi o tirete in fata unui monitor in a critica credinta fiecarui cetatean acum. Asa ceva este jalnic!

Răspuns utilizator avertizat
| Sadop a răspuns:

Sistemul nostru de învăţământ este unul foarte prost. Profesorii au salarii mizere, ceea ce îi face să vină cu scârbă la muncă şi să nu îşi mai dea interesul ( nu toţi, întradevăr ), iar lucrul acesta îi afectează în principal pe copii.
Materia este multă şi nefolositoare.
Peste 50 % din lucrurile învăţate nu-i sunt copilului folositoare în viaţă.
De ce să-l îndopăm cu matematică şi fizică când lui nu îi plac aceste materii şi nu sunt o prioritate pentru el?

Şcoala nu ar trebui să fie un chin pentru un copil, ci ar trebui să fie o experienţă frumoasă.
Şi ar mai fi multe, foarte multe de spus. Însă speranţa moare ultima, aşa se zice.
Să sperăm că în viitorul apropiat nu vor mai fi bisericile principala prioritate. Credinţă nu înseamnă biserici mai mari ca un palat, împodobite cu fel de fel de podoabe scumpe şi inutile. Credinţă e în bisericuţa aia mică de lemn de pe vârful dealului unde oamenii se duc să se roage, nu să admire podoabele.

| NOname explică (pentru Sadop):

De acord.

| motan444 a răspuns (pentru Sadop):

Ai 10 la partea cu bisericile si ai sunt multe de adaugat
pacat ca uni sunt orbiti de credinta si nu privesc si in ansamblu

| usuk a răspuns:

Multi spun ca sistemul din Romania este prost; nu sunt de acord
de ce?
deoarece suntem toti pusi in aceeasi oala, nu exista o determinare mai precisa;
asa se face ca dupa 12ani de "munca" nu stiu unde sa ma indrept deoarece nu stiu ce imi place, deoarece nu mi s-a acordat sansa sa stiu; informatiile si volumul sunt bune iar in ceea ce privesc unele scoli poti iesi un semi-doctor dupa 12clase (analog programator)
stiu ce spun deoarece am invatat intr-o asemenea institutie
pregatirea nu e rea, e nepotrivita
(nu uita ca la matematica/informatica/biologie suntem buni prin europa)

| NOname explică (pentru usuk):

Sau îţi lipseşte termen de comparaţie (ai urmărit reportajul?), sau o iei cam personal (noi vorbim despre majoritate aici), sau te cam contrazici (fără să realizezi poate), sau câte puţin din toate trei.

Mi-e uşor neclară poziţia ta. "Pregatirea nu e rea, e nepotrivita" nu înseamnă "bună". Cu toate astea spui că sistemul nu e prost. Ajută-mă să înţeleg.

| usuk a răspuns (pentru NOname):

La ce m-am gandit initial a fost vorba lui einstein: don't judge a fish by its ability to climb a tree
daca sa zicem vrei sa fi doctor, in Romania se poate, chiar se poate la unele scoli, stiu colegi care invata biologie de facultate anul 2 in clasa 12 si chimie nu mai spun; dar, pentru cei mai "nefericiti" care nu vor sa fie doctori, nu prea au ce face decat sa invete si ei biologie in rand cu ceilalti(ma refer la aceeasi clasa de elevi)..asa e in Romania, profesorul vine, preda cat poate, si tu trebuie(trebuie) sa inveti fie ca-ti place, fie ca nu; fie ca te "atrage" fie ca nu;
de aceea, sistemul(ca informatii de baza sau cum vrei sa le numesti) nu e rau, nu trebuie scos din materie sau redus volumul de informatie, problema cea mai mare e "selectivitatea"(real/uman) iar mai apoi variantele pe care au elevi de a selecta..totul e prea "general"
(probabil te-am indus si mai mult in negura-eu am facut 4 ani mate-info si am facut fiecare materie la superlativ-profesorii faceau ore serioase in cel mai adevarat sens al cuvantului-nu stiu ce crezi, dar din acestia 4 ani, cu toate ca mi s-a spus la inceput ca de la mate-info pot iesi orice[si n-am crezut] cam asa e, mate/info/fizica/bio/chimie/romana astea le faceam cu o rata a informatiei ca la sfarsitul anului reuseam cu 1 luna inainte sa terminam(materia) si sa trecem la materia de "anul viitor"-acuma fiecare scoala difera in felul ei-de aceea mi-e greu probabil sa ma raportez)
si da, am urmarit reportajul, dar nu integral

| NOname explică (pentru usuk):

Ok, Usuk, înţeleg cât de cât.

Dar şi faptul că se predă cum se predă şi programul nu este mai bine personalizat (în funcţie de abilităţi şi interese), iar profesorii nu au timp şi nervi pentru fiecare elev în parte (mulţi copii buni pierzându-se pe drum, nereuşind să ţină pasul), ţine tot de sistem, deci nu putem să spunem că sistemul nu e prost. Poate nu e prost în întregime, dar e mult prea departe de perfect.

Şi finlandezii probabil au problemele lor, dar cu toate astea sunt cu zeci de ani în faţa noastră (şi nu doar la capitolul "educaţie").

E loc de mult mai bine, asta era ideea.

| EarsOfAFox a răspuns (pentru usuk):

Doar pentru că tu sau eu și nu știu ce alți colegi(cunoștințe, anturaj) ne-am descurcat prin acest sistem nu înseamnă că acesta nu pune bețe-n roate altora, ori că mie însumi mi-a plăcut prea mult așa cum a fost. Un sistem bun trebuie să facă un echilibru între calitate și cantitate. Mentalitatea românească de a ști câte puțin din toate nu e benefică. E adevărat că sunt și elevi buni indiferent de sistem, dar reprezintă o minoritate. Și elev bun nu înseamnă neapărat elev cu note de 10, ci unul care se va descurca mai departe în etape mai dificile.

Să știi că n-am apreciat mai ales de ce limba română se cam bagă pe gât la mate-info(liceu). În ce sens? E ok dacă se mai studiază de dragul limbii prin liceu, dar să dai examinare la sfârșitul liceului din n-șpe comentarii cărora le dai format după 2 săptămâni... nu mi se pare firesc.
Probă de Bac la română la profil mate-info/Real? De ce? Dar cei de la Uman de ce n-ar da matematică?
Una e în școala generală la evaluarea națională, doar i se zice generală, acolo mai demonstrezi și niște cunoștințe de limbă(gramatică), dar în liceu sunt deja specializări(plus că te pregătește în primul rând pentru un domeniu compatibil mai departe), iar româna studiată în liceu nu folosește mai departe pentru cel puțin 90% dintre elevii acestui profil.
Eu înțeleg că se lasă o flexibilitate pentru cei câțiva de la mate-info(care au ocupat locuri doar de dragul mediei mai mari de la admitere) care ar vrea să urmeze mai departe niște facultăți pe direcția umanistă, astfel le trebuie diverse medii de Bac sau din liceu, dar de ce să se bage tuturor pe gât? De ce să fie mate-info profilul bun la toate? De ce nu se face o probă la alegere? Prima probă scrisă de Bac să fie la alegere între o limbă străină ca engleza sau limba și literatura română. Eu aș prefera o limbă străină. E de „jdemii" de ori mai utilă în viitoarea carieră, indiferent de profil. De ce nu se face totuși informatica probă obligatorie la Bac ca și matematica la profilul mate-info, doar ar avea sens. Româna obligatorie nu poate să aibă vreun sens.

| usuk a răspuns (pentru EarsOfAFox):

Sunt de acord
mai ales ca la noi si la profil mate-info ni se baga biologie si chimie pe gat; bine, nu prea multa chimie dar biologie, un caiet studentesc scris complet doar in primul semestru(si nu ca as scrie "labartat" sau mare); de asta zic;
mie imi place informatica si nu vad de ce m-as face doctor in viitor(nici nu as avea cum, sunt hemofob) dar chiar si asa, daca cineva ar vrea sa se faca doctor, ar iesi unul foarte usor-prostia e ca iasa dintr-un profil mate-info si nu din altul; e aiurea, sistemul romanesc cere o "reforma"

| CălinPL a răspuns:

Sistemul de invatamant romanesc nu este prea bun, fata de celelalte tari de exemplu Marea Britanie acolo nu ti se baga pe gat toate materiile inutile, acolo poti sa ti alegeti o materie pe care sa o practici cel mai mult

| Exilee a răspuns (pentru CălinPL):

Ciudat... Eu am vazut cateva reportaje facute la unele scoli din M. Britanie, si am fost uimit ca majoritatea nu avea notiuni de anatomie ( mai exact ale sistemului reproducator). Materia este aceeasi (desi as putea spune ca mult mai complexa la noi) Si de precizat ca varstele lor erau ceva...

| NOname explică (pentru Exilee):

Tu, exile-care-vrea-să-zboare-către-stele, eşti dovada vie că Sistemul de Învăţământ românesc este praf: scoate (în mare parte) proşti cu aere de intelectuali, care cred în basme, mai puţin în realitate, ignoranţi, parşivi, aroganţi şi ipocriţi.

| Exilee a răspuns (pentru NOname):

Tare ti-as mai zice eu cateva ( care se deduc chiar si din mediul virtual, dar mi-am cerut scuze si nu vreau sa mi-o incalc), dar doar atat te intreb? Ce faci tu in afara de-at-0i expune frustrarile intr-un mediu virtual? happy

Realitate nu este tocmai dupa opinia ta.

| NOname explică (pentru Exilee):

Tu vorbeşti de frustrări?! Ale mele măcar sunt justificate. Am tot dreptul să-mi apăr drepturile şi să-mi doresc un viitor mai bun pentru apropiaţii mei, în timp ce ignoranţii ca tine mi le încalcă şi se apără între ei.
Marş! Mi-s sătulă de prostie şi nesimţire!

| Exilee a răspuns (pentru NOname):

Ce drepturi ti-am incalcat? :o
Toti ne dorim un viitor cat mai bune ( apropo, asa ceva se dobandeste prin munca si cinstit)Este gresit ca etichetam pe o persoana care obtine un asemenea lucru fara cel putin o lupta dreapta, ca fiind invingator.
De-asemenea trebuie sa luam in calcul ca cerintele noastre sa nu le poata afecta si pe ale semenilor nostri happy
Dar asta este si treaba alesilor nostri. De fapt, asa a fost omul dintotdeauna. Mereu au existat nemultumiti ( si nu numai tu ) care si-au expus ideile in vederea schimbarii sistemului. Acum sistemul este ceva mai bun, ni s-au oferit drepturi. Poate vor exista si nemultumiti care-si vor manifesta dispretul de ideile tale, oare te-ai gandit?

Unii au fost de acord cu monarhia, apoi s-au saturat de acea forma de guvernamant si au cerut schimbari si tot asa... Avem de invatat din istorie!

| Ibrahimovic a răspuns (pentru NOname):

Tot respectul pentru tine, NOname, si pentru intrebarea care ai pus-o, dar ce zicea VreauSaZborCatreStele in legatura cu cine a introdus invatamantul in spatiul romanesc, este adevarat. Gandeste-te ca Biserica a avut un rol important in introducerea invatamantului si in mentinerea sa. E ridicol sa spui ca "bisericile vor fi prioritatea conducătorilor noştri". happy

| NOname explică (pentru Ibrahimovic):

Nu e ridicol deloc, este purul adevăr, din nefericire.

- https://www.facebook.com/....../photo.php

- https://www.facebook.com/....../photo.php

- https://www.facebook.com/....../photo.php

- http://i.imgur.com/gzk7oXq.png

- http://i.imgur.com/xyO98vN.png

Câte şcoli s-ar putea construi numai din banii îngropaţi acum în Mall-ul ăla de Catedrală din Bucureşti? Iar în celelalte 18.000?
Priorităţile, clar, sunt aberante şi cu adevărat bolnave şi ridicole.

| Exilee a răspuns (pentru Ibrahimovic):

Ibra, vezi tu o cunosc foarte bine pe NOname intrucat, prin perspicacitatea ei, estompeaza adevaratul subiect al discutiei! Acum nu vreau sa fiu rautacios, si i-o respect, insa adevaratul motiv pentru care a emis intrebarea este ca vrea sa-si exprime...(ce si-o exprima )la adresa membrilor bisericii.

| NOname explică (pentru Exilee):

Te-am rugat deja de trei ori să dispari cu tot, cu ideile tale cretine, preconcepute şi părtinitoare.
Fă-mi o favoare, exile, şi du-te...du-te şi fă pe apărătorul şarlatanilor în sutane la întrebări unde ei sunt centrul discuţiei, aici vorbim despre educaţie, care, am înţeles, în opinia ta, nu are niciun fel de probleme. Bun, atât am vrut să ştiu. Pa.

| Ibrahimovic a răspuns (pentru Exilee):

Asta asa e! laughing

| EarsOfAFox a răspuns:

Se face carte multă și proastă în țara asta. Un sistem aflat nu la pământ, ci în subteran la metrou, combinat cu lenea, dezinteresul și iresponsabilitatea elevilor și a părinților care nu-i controlează...e o direcție sigură pe o cale ferată de pe care se deraiază datorită faptului în care se predă superficial materie foarte multă și cu o viteză comparabilă cu a sunetului în vid(mai ales la facultate) dar în domeniul informației în biți. Sau dacă nu deraiezi atunci sigur ajungi pe o linie înfundată, iar ca să faci rebrusare ajungi să schimbi și locomotiva(toată baza de la care ai plecat cu o speranță, un gând de succes, un domeniu de interes în carieră). Macazurile sunt fragile, se circulă cu o viteză limitată. Trebuie acordată o atenție deosebită.

Sunt „jdemii" de elevi (din fiecare generație) care nu sunt învățați cum să învețe corect, eficient, cum să-și dezvolte o pasiune, să-și urmeze un vis, cum să muncească onest pentru a-l converti într-un fapt real. În școala românească, așa cum spunea și la emisiunea de la PROTV, elevul e chiar descurajat permanent. E un lucru care contează destul de mult în performanță. Dar se pare că elevii aflați în această situație se mobilizează și-și găsesc alte interese, fiind încă minori/underage. A se vedea categoria D&S pe TPU. Problema nu se rezumă totuși numai la sistem, acesta fiind doar una dintre probleme.
Nici în vest nu e chiar raiul învățământului, dar nici așa infern ca aici.

Ca să reușești în sistemul acesta trebuie să fii chiar bun la ceva, astfel nu te bazezi doar pe ce înveți la școală. Altfel chiar te pierzi în mediocritate și eșuezi. În România se creează iluzia că notele mari la școală sunt suficiente ca să-ți garanteze succesul în carieră. Evident, nu prea se întâmplă. Puțini tineri sunt capabili.
Poți să fii și olimpic, dar depinde, un olimpic la mate nu e la fel de dezavantajat față de un olimpic la istorie(nu-ți deschide drumuri în carieră prea multe). Educația din școala românească se bazează prea mult pe toceală/memorare. Ajungi să te considere incult peste 10 ani nu știu ce cocoș că nu mai știi o anumită bălărie de la istorie, dar la urma urmei te întrebi la ce dracu' îți folosește dacă știi? Doar ca să pari cult? Cultura în ziua de azi nu prea îți dă de mâncare. Piața muncii e bazată pe industrie.

Românul nu suferă neapărat de sărăcie, că nu de bani e vorba acum, ci de o mentalitate bolnavă. Trebuie doar o altă gândire mai sănătoasă peste noapte ca să schimbi sistemul educației, nu doar bani aruncați aiurea.

Cu BOR tocmai asta e problema banilor. Și anume cât de bine dotată e școala românească, condițiile necesare ce nu se găsesc peste tot, mai ales în mediul rural, pe când bisericile arată ca niște palate, unele chiar mai bine de atât în pregătire. Dar turismul e în floare cu românul care se oprește și le face poze când străbate muntele în vacanță. Are destule poze de făcut. Sunt ca ciupercile așezate. După școli trebuie să scoți un binoclu. Și asta doar așa, o observație banală, n-am chef să dezbat afacerile BOR sau mentalitățile gen ivancea care ajung să creadă că și un site ca TPU face minuni, salvează vieți doar prin rugăciunile a 3-4 useri sau Experți TPU(un fel de înalți preoți preasfințiți), indirect, căci direct vor pretinde altceva.

Partea cea mai proastă din toată treaba asta e că aceia care au idei serioase de îmbunătățire nu vor ajunge vreodată la conducere sau să aibă o minimă influență. Știți vechea zicală: România e în urmă cu nu știu câte decade față de nu știu ce altă țară. Asta e! True story!

| NOname explică (pentru EarsOfAFox):

Bine spus, aero.
Totul pare aşa o fundătură... E nevoie de lideri de bine, de lideri puternici, curajoşi, neegoişti şi care gândesc.
Dacă ţara asta nu a produs (sau cei puţini au fugit), ce să facem, să-i importăm?

| EarsOfAFox a răspuns (pentru NOname):

Se știe de ceva vreme de „exodul creierelor". Nu știu ce să mai zic decât că e cam inevitabil.

Fundătură sau nu... e o senzație ciudată. Și când privești în acest univers alternativ al țării noastre: http://www.youtube.com/watch?v=1zxdc0jP718

Potențial există, intenții bune nu prea. Nu suntem o nație de proști sau ratați. Am avut și avem destui oameni care ne-au pus pe hărți de tot felul. Stăm prost mai mult la educația aia de acasă, nu aia de la școală. Eu asta am observat. Cea de la școală e degeaba dacă aia de acasă e jalnică.

| NOname explică (pentru EarsOfAFox):

Mai degrabă mentalitatea colectivă în sine e bolnavă.

Iar cei din reportaj par mai degrabă nişte figuranţi, hoţi şi oportunişti, decât oameni de o inteligenţă extraordinară. Din ăştia avem destui şi în politică, din nefericire, de aia şi suntem nevoiţi să alegem mereu între mai multe rele. Dar sunt sigură că există în ţară şi oameni cu adevărat inteligenţi, ingenioşi, excepţionali, cu o gândire critică bine pusă la punct şi cu intenţii bune, numai nu sunt buni, se pare, de lideri politici sau nu sunt interesaţi să devină unii (politica fiind o treabă murdară...deşi necesară).

Oamenii, majoritatea, sunt demoralizaţi, umiliţi de tot felul de sisteme în propria sa ţară, desconsideraţi, ignoraţi...şi în loc să se lupte cu morile de vânt, preferă să emigreze acolo unde sunt bine primiţi şi trataţi ca oameni (sau unde măcar îşi pot asigura un trai decent).

Poate nu ne-ar strica, dacă nu nişte genii clonaţi, măcar nişte finlandezi, să avem de la cine lua exemplu...şi un Cuza, musai un Cuza!

| EarsOfAFox a răspuns (pentru NOname):

Cei căutați de poliție - da, nu sunt neapărat genii, unul dintre ei era ușor analfabet, dar nici n-am zis asta, am zis doar că există un potențial, dar nu e utilizat în cel mai bun mod pentru toată lumea. Un geniu caută să creeze ceva deosebit, să aducă o contribuție unui domeniu, nu să distrugă și să înșele, dar mai ales să fie plin de egoism.

Dar ceilalți care aduceau explicații pentru material chiar erau indivizi foarte buni. Pe un băiat de acolo (Andrei) îl știu de ani de zile. Îi urmăream blogul. E un informatician foarte bun și foarte pasionat. Ca el găsești 1/100.000 români, practic minim unul pe reședință de județ. Așa da tineri „modeli", vorba unei distinse vedete din România care are de hotărât ce religie va avea noul plod vedetă. Nu știu, nu prea suport pe nimeni din televiziune.

Eu cred că e în firea celor buni să nu-și dorească poziții de lideri. Statistic vorbind. Cei mai buni pentru a ocupa o anumită poziție ar putea să nu fie interesați. Le place/trebuie altceva. Bizar. Dar se cam întâmplă. Nu există decât o soluție. Asemenea indivizi ar trebui să-și propună să fie multifuncționali, multi-job, doar axați pe carieră. big grin
Din păcate, puțini sunt asemenea oameni și vor mai fi. Majoritatea populației e mediocră și se regăsește în reclama actuală de la berea Ciuc Premium.

| MihaiN a răspuns:

Sistemul romanesc trebuie restructurat complet.Ei tot incearca sa adauge / elimine ceva, dar pe acelasi schelet care e clar ca pur si simplu nu functioneaza. Discutia despre ce e bine sa fie si ce nu e una foarte lunga, dar as porni de la liberalizarea orelor si a programului (fara presiune cretina pusa de parinti si profesori pentru o nota sau o teza), urmand adaugarea de ore de cunoastere de sine, comunicare, psihologie diversa (materia facuta in acord cu varsta elevilor), cursuri de gandire (cele ale lui Edward de Bono sunt absolut geniale), cursuri de identificare si dezvoltare a aptitudinilor elevilor (multe talente ale copiilor pur si simplu sunt trecute cu vederea pentru ca nu e nimeni acolo sa le descopere). Urmand discutii despre convietuirea in societate, dialog social, constiinta civica, responsabilitate etc. (la fel, functie de varsta elevilor).Pe langa astea, da, merg si cateva ore de gandire stiintifica, matematica, romana si alte cele.A doua veriga ar fi profesorii.Propun salarii mai mari DAR si responsabilitate mai mare, teste mult mai greu de trecut pentru a fi profesori (in asa fel incat sistemul sa ii selecteze pe cei mai buni). Salariile mai mari ii vor atrage pe multi oameni competenti, care in prezent lucreaza in alt domeniu, iar criteriile exigente de selectie ne vor asigura ca nu oricine va ajunge profesor. Urmand scoaterea examenelor constante, renuntarea la "invata 3 pagini pe derost si maine scrie-mi totul pe hartie", testari ocazionale prin care sa treaca elevii DAR care sa nu fie o presiune pentru ei, sa nu ii impiedice sa promoveze anul sau orice alta aberatie, dar prin care sa poata fi monitorizata evolutia lor in decursul unui an (sau chiar de la un an la altul). Sunt suficienti 5-10 ani pentru a se vedea o schimbare si 20 pentru una radicala.

| NOname explică (pentru MihaiN):

Bune sugestii, Mihai.

| Miaw21 a răspuns:

Sunt total de acord cu acest documentar, sistemul de invatamant din Romania este foarte foarte prost. Spun asta ca si elev, elev caruia chiar ii pasa de propriul viitor. In momentul in care am ''indraznit'' sa intreb de ce invatam atat de multe lucruri inutile la scoala, mi s-a inchis gura imediat, atat de catre profesori cat si de parinti, ca asa-i normal. Eu sincer sa fiu pana acum cativa ani credeam ca asa ca asa trebuie sa fie. Am fost nevoit sa invat foarte multe lucruri inutile, ca sa iau nota mare la admitere, ceea ce am si facut, insa chiar nu ma ajuta cu nimic acele cunostinte. Acum am ajuns la liceu, unde sunt obligat sa fac toate orele din programa, indiferent daca ma vor ajuta cu ceva sau nu. Ora de sport si pana si desenul si muzica sunt motiv de stress, iar cei ce nu au talent la aceste materii sunt penalizati.

| NOname explică (pentru Miaw21):

Îmi pare rău.

| AlexClAuDiU a răspuns:

Guvernul nu vrea sa ai liniste sa vi cu bucurie la scoala el vrea sa te chinuie sa te stresezi guvernul vrea ce este mai rau pentru noi si ce este mai bine pentru ei.

| NOname explică (pentru AlexClAuDiU):

Mă tem că ai dreptate, Alex.