Stii ca progresul unei tari (la toate capitolele) se bazeaza pe stiinta, si pe nimic altceva. Toate tarile dezvoltate si civilizate din lumea asta sunt asa datorita faptului ca au pus baza pe stiinta. Ce ai fara stiinta? N-ai cladiri, n-ai drumuri, n-ai electricitate, n-ai masini, n-ai avioane, n-ai nimic. Esti practic legat la maini. Problema e ca noi am acceptat toate aceste produse ale stiintei, si ne place confortul dat de ele, dar modul de gandire stiintific nu l-am acceptat. Am ramas ingoranti, pe cand finlandezii sau altii il au, si de aceea ei au atatia oameni de stiinta care ajuta la modernizarea si la cresterea nivelului de trai al populatiei, pe cand la noi e dezastru. Daca la noi nu se preda stiinta adevarata in scoli, si elevii sunt orbiti cu povesti biblice, de unde sa ne iasa oamenii de stiinta? Daca statul nu finanteaza stiinta si cultura in tara asta, de unde sa ne mearga bine? Am comparat sistemul de invatamant din Finlanda cu cel de la noi, dar ia sa comparam si sistemul medical. Ai vazut cum arata spitalele la noi? Ai vazut ce mizerie e, si cum sunt tratati pacientii mai rau ca animalele? In Finlanda si animalele sunt mai bine tratate de doctori decat sunt oamenii la noi. Asta e un adevar. Oare de ce e asa la noi? De ce nu avem medici educati si civilizati, sau de ce nu avem echipamentul modern necesar? Hai sa vedem mai departe cum sunt tratati pensionarii in aceste 2 tari. La noi sunt umiliti, si parca statul face tot ce poate ca acei batrani sa moara cat mai repede, ca sa scape de plata pensiilor. Oameni bolnavi sunt tinuti la cozi interminabile, sau sunt evacuati din apartamente dupa o viata intreaga de greutati. In Finlanda si daca n-ai lucrat nimic toata viata, statul nu te lasa sa mori ca un caine pe marginea drumului. Acolo nu exista oameni ai strazii, si daca tot veni vorba de caini, acolo nu sunt nici "maidanezi". Acolo statul are grija de batrani, si nu stiu ce sa faca pentru a le acorda cele mai bune conditii pe finalul vietii, ca sa se mai poate bucura de ultimii lor ani. Si culmea ca nu au nevoie de o religie care sa le spuna ca asta e bine sa faca.
Nu stiu cum se procedeaza in Romania, micimea ne caracterizeaza ca popor si spiritualitate.Nu vreau sa subliniez faptul ca exista tari civilizate care isi finanteaza biserica din impozite, pentru ca deja este un fact.O fac din visteria statului, nu din banii care sunt donati cu o simpla bifare. Ceea ce vreau sa spun este ca exista o evidenta clara intre interesele unor biserici care fac caritate pana la ultima suflare si altele care isi fac palate in loc de lacasuri.
Video merita vazut in totalitate, sunt niste chestii foarte interesante, mafia care colaboreaza cu inalte fete bisericesti.
http://inpremiera.antena3.ro/reportaje/afaceri-necurate-176.html
Eu sunt asa de satul de Ponta si de toti USL-istii lui mafioti puscariabili. Nu inteleg cum romanii inca nu s-au convins ce fel de partid e PSD-ul. De cate ori mai trebuie sa ne jefuiasca tara ex-comunistii astia deveniti mari crestini peste noapte ca sa ne dam si noi seama ca toti sunt niste hoti? Avem o memorie asa de scurta. Si alte partide au problemele lor grave, dar astia sunt mafiotii sefi. Nimeni nu minte ca PSD-ul, si nimeni nu fura ca PSD-ul. Eu nu mai suport sa-l vad pe plagiatorul ala de Ponta cum apare in fiecare zi la televizor si minte cu o nerusinare nemaintalnita. Cred ca vrea sa-i depaseasca pe mentorii lui, Iliescu si Nastase.
In fine, e cam clar ca finantarea bisericii e un "must do" in politica romaneasca, indiferent de ce partide sau politicieni vorbim. Tineri sau batrani, de stanga sau de dreapta, toti sunt una cand vine vorba de religie. Cred ca asta e prima lectie pe care o invata politicienii tineri de la cei batrani: "Fa-te ca esti religios, pupa icoane, fa-ti cruci, intra in biserici, da mana cu popa, pomeneste-l pe d-zeu cat de mult poti cand dai un interviu etc"
Ce mă dezgustă mafioţii ăştia preasfinţiţi care se victimizează şi se fac că plouă...
Bun ar fi un Cuza pe capul lor!
- https://www.facebook.com/....../photo.php
- https://www.facebook.com/....../photo.php
- https://www.facebook.com/....../photo.php
Scoala in Romania te învață sa nu gandesti sa lucrezi si sa respecți ordine. Sistemul de învățământ internațional te învață sa faci rost de informație, sa tragi concluzii si sa aplici ce inveti. In prezent informatia este accesibila si lucruri care sunt relevante astăzi pot fi complet nefolositoare mâine.
In secolul vitezei analfabeti o sa fie considerati cei care nu stiu sa învețe si sa se adapteze la schimbări.
Guvernul nu vrea sa ai liniste sa vi cu bucurie la scoala el vrea sa te chinuie sa te stresezi guvernul vrea ce este mai rau pentru noi si ce este mai bine pentru ei.
Pe langa toate astea multi profesori predau si lectii in plus (acele lectii optionale, cu steluta).Si predau si cer sa fie invatate intregii clase, chiar daca sunt sa zicem 10 copii care pricep, dintre care doar vreo 3 mergem la olimpiade.
Uneori imi este rusine de tara mea cand am fost in Germania mi-am facut niste prieteni nemti cand au aflat ca sunt roman nici nu mau lasat sa beau apa de la ei este vina romanilor nu a tuturor 70/80% dintre romani sunt ''TARANI'' si nu sensul bun si eu am crescut la tara dar exista tarani buni si prosti am ajuns unde suntem din vina unor Tigani nu toti uni sunt de treaba si a multor romani.
Problema este ca nu se vrea ca romanii sa fie educati si sa gandeasca, inteligenti fiind din gene ar reprezenta (deja chiar o fac de fapt) un mare pericol pentru cei cu sisteme de invatamant foarte buna - dar deseori cu mare lene de a invata prea mult (i-am vazut cu ochii mei, am trait printre ei). Si evident ca o tagma cu capul plecat in inchinaciune si vesnica pupare de moaste este mult mai usor de manat de colo-colo, ca daca nu fac ce li se spune trimite cel de sus mania peste ei... Masele needucate si cu sufletul plic de frica sunt cel mai usor de manipulat - si de eliminat. Profesorii nu au salarii mici - muncesc doar mai putin ca altii, si nici nu-si dau silinta sa faca ceva de banii pe care-i primesc. Ati avut vreodata curiozitatea sa calculati rata orara a unui profesor, comparativ cu cineva angajat la privat? Ia calculati, o sa aveti o surpiza, eu am facut-o Nu am auzit niciodata un cadru didactic bun ca are salariul mic - pentru ca nu-l are, primeste bani pentru gradele luate, pentru studiile facute, pentru realizarile avute. Doar cei slabi au venituri mici. Depinde de noi, de voi mai ales, cei acum foaret tineri, care o sa aveti copii peste cativa ani buni, sa nu va complaceti in a va baga copilul intr-o scoala, fara sa va pese ce se intampla cu el acolo. Si parintii din ziua de azi ar trebui si ei sa se intereseze mai mult ce fac copiii lor la scoala, si sa ceara socoteala profesorilor, pe care ei ii platesc de fapt, pentru rezultatele copiilor lor. Sanatosi sa fim, trecem noi si peste asta
Se face carte multă și proastă în țara asta. Un sistem aflat nu la pământ, ci în subteran la metrou, combinat cu lenea, dezinteresul și iresponsabilitatea elevilor și a părinților care nu-i controlează...e o direcție sigură pe o cale ferată de pe care se deraiază datorită faptului în care se predă superficial materie foarte multă și cu o viteză comparabilă cu a sunetului în vid(mai ales la facultate) dar în domeniul informației în biți. Sau dacă nu deraiezi atunci sigur ajungi pe o linie înfundată, iar ca să faci rebrusare ajungi să schimbi și locomotiva(toată baza de la care ai plecat cu o speranță, un gând de succes, un domeniu de interes în carieră). Macazurile sunt fragile, se circulă cu o viteză limitată. Trebuie acordată o atenție deosebită.
Sunt „jdemii" de elevi (din fiecare generație) care nu sunt învățați cum să învețe corect, eficient, cum să-și dezvolte o pasiune, să-și urmeze un vis, cum să muncească onest pentru a-l converti într-un fapt real. În școala românească, așa cum spunea și la emisiunea de la PROTV, elevul e chiar descurajat permanent. E un lucru care contează destul de mult în performanță. Dar se pare că elevii aflați în această situație se mobilizează și-și găsesc alte interese, fiind încă minori/underage. A se vedea categoria D&S pe TPU. Problema nu se rezumă totuși numai la sistem, acesta fiind doar una dintre probleme.
Nici în vest nu e chiar raiul învățământului, dar nici așa infern ca aici.
Ca să reușești în sistemul acesta trebuie să fii chiar bun la ceva, astfel nu te bazezi doar pe ce înveți la școală. Altfel chiar te pierzi în mediocritate și eșuezi. În România se creează iluzia că notele mari la școală sunt suficiente ca să-ți garanteze succesul în carieră. Evident, nu prea se întâmplă. Puțini tineri sunt capabili.
Poți să fii și olimpic, dar depinde, un olimpic la mate nu e la fel de dezavantajat față de un olimpic la istorie(nu-ți deschide drumuri în carieră prea multe). Educația din școala românească se bazează prea mult pe toceală/memorare. Ajungi să te considere incult peste 10 ani nu știu ce cocoș că nu mai știi o anumită bălărie de la istorie, dar la urma urmei te întrebi la ce dracu' îți folosește dacă știi? Doar ca să pari cult? Cultura în ziua de azi nu prea îți dă de mâncare. Piața muncii e bazată pe industrie.
Românul nu suferă neapărat de sărăcie, că nu de bani e vorba acum, ci de o mentalitate bolnavă. Trebuie doar o altă gândire mai sănătoasă peste noapte ca să schimbi sistemul educației, nu doar bani aruncați aiurea.
Cu BOR tocmai asta e problema banilor. Și anume cât de bine dotată e școala românească, condițiile necesare ce nu se găsesc peste tot, mai ales în mediul rural, pe când bisericile arată ca niște palate, unele chiar mai bine de atât în pregătire. Dar turismul e în floare cu românul care se oprește și le face poze când străbate muntele în vacanță. Are destule poze de făcut. Sunt ca ciupercile așezate. După școli trebuie să scoți un binoclu. Și asta doar așa, o observație banală, n-am chef să dezbat afacerile BOR sau mentalitățile gen ivancea care ajung să creadă că și un site ca TPU face minuni, salvează vieți doar prin rugăciunile a 3-4 useri sau Experți TPU(un fel de înalți preoți preasfințiți), indirect, căci direct vor pretinde altceva.
Partea cea mai proastă din toată treaba asta e că aceia care au idei serioase de îmbunătățire nu vor ajunge vreodată la conducere sau să aibă o minimă influență. Știți vechea zicală: România e în urmă cu nu știu câte decade față de nu știu ce altă țară. Asta e! True story!
Bine spus, aero.
Totul pare aşa o fundătură... E nevoie de lideri de bine, de lideri puternici, curajoşi, neegoişti şi care gândesc.
Dacă ţara asta nu a produs (sau cei puţini au fugit), ce să facem, să-i importăm?
Se știe de ceva vreme de „exodul creierelor". Nu știu ce să mai zic decât că e cam inevitabil.
Fundătură sau nu... e o senzație ciudată. Și când privești în acest univers alternativ al țării noastre: http://www.youtube.com/watch?v=1zxdc0jP718
Potențial există, intenții bune nu prea. Nu suntem o nație de proști sau ratați. Am avut și avem destui oameni care ne-au pus pe hărți de tot felul. Stăm prost mai mult la educația aia de acasă, nu aia de la școală. Eu asta am observat. Cea de la școală e degeaba dacă aia de acasă e jalnică.
Daca as avea o foarfeca de diamant si as avea ocazia sa tai cordonul sistemului de invatamant muribund, astfel incat sa nu-i mai prelungesc agonia, ma crezi ca n-as sti ce sa fac?
Pentru ca situatia e incurcata rau. Da, cladirile-s praf, manualele-s praf, metodele-s praf, copiii vin in general de acasa plini de naravuri si educati aiurea de catre bunici sau parinti aflati in mari nevoi de tot felul (si nu doar nevoi materiale, vorbesc mai ales de nevoia unui sistem de valori) dar exista cativa profesori, cativa invatatori atat de dedicati, eu insami am cunoscut peste 10-15 astfel de dascali nepretuiti si n-as putea sa tai cu foarfeca de diamant acel cordon care-i mai tine in viata.
Sunt sigura ca fiecare dintre noi a cunoscut cativa asfel de invatatori, eu cred ca pentru ceea ce lasa ei in urma merita sa nu ingaduim poate ultimei sperante* sa se scurga aiurea.
________________
* speranta nu inseamna sa oftez si sa astept un sistem mai bun, inseamna sa fac ceva, sa-i iau de gat pe borfasii care paraziteaza sistemul etc.si asta si fac, in felul meu, cat am copii in scoala.
Mai degrabă mentalitatea colectivă în sine e bolnavă.
Iar cei din reportaj par mai degrabă nişte figuranţi, hoţi şi oportunişti, decât oameni de o inteligenţă extraordinară. Din ăştia avem destui şi în politică, din nefericire, de aia şi suntem nevoiţi să alegem mereu între mai multe rele. Dar sunt sigură că există în ţară şi oameni cu adevărat inteligenţi, ingenioşi, excepţionali, cu o gândire critică bine pusă la punct şi cu intenţii bune, numai nu sunt buni, se pare, de lideri politici sau nu sunt interesaţi să devină unii (politica fiind o treabă murdară...deşi necesară).
Oamenii, majoritatea, sunt demoralizaţi, umiliţi de tot felul de sisteme în propria sa ţară, desconsideraţi, ignoraţi...şi în loc să se lupte cu morile de vânt, preferă să emigreze acolo unde sunt bine primiţi şi trataţi ca oameni (sau unde măcar îşi pot asigura un trai decent).
Poate nu ne-ar strica, dacă nu nişte genii clonaţi, măcar nişte finlandezi, să avem de la cine lua exemplu...şi un Cuza, musai un Cuza!
E varza nu te orienteaza catre nimic trebuie sa inveti sa memorezi ca papagalu totul fara sa ramii cu nimic nu stiu mi se pare un esec total...
Cei căutați de poliție - da, nu sunt neapărat genii, unul dintre ei era ușor analfabet, dar nici n-am zis asta, am zis doar că există un potențial, dar nu e utilizat în cel mai bun mod pentru toată lumea. Un geniu caută să creeze ceva deosebit, să aducă o contribuție unui domeniu, nu să distrugă și să înșele, dar mai ales să fie plin de egoism.
Dar ceilalți care aduceau explicații pentru material chiar erau indivizi foarte buni. Pe un băiat de acolo (Andrei) îl știu de ani de zile. Îi urmăream blogul. E un informatician foarte bun și foarte pasionat. Ca el găsești 1/100.000 români, practic minim unul pe reședință de județ. Așa da tineri „modeli", vorba unei distinse vedete din România care are de hotărât ce religie va avea noul plod vedetă. Nu știu, nu prea suport pe nimeni din televiziune.
Eu cred că e în firea celor buni să nu-și dorească poziții de lideri. Statistic vorbind. Cei mai buni pentru a ocupa o anumită poziție ar putea să nu fie interesați. Le place/trebuie altceva. Bizar. Dar se cam întâmplă. Nu există decât o soluție. Asemenea indivizi ar trebui să-și propună să fie multifuncționali, multi-job, doar axați pe carieră.
Din păcate, puțini sunt asemenea oameni și vor mai fi. Majoritatea populației e mediocră și se regăsește în reclama actuală de la berea Ciuc Premium.
Multi spun ca sistemul din Romania este prost; nu sunt de acord
de ce?
deoarece suntem toti pusi in aceeasi oala, nu exista o determinare mai precisa;
asa se face ca dupa 12ani de "munca" nu stiu unde sa ma indrept deoarece nu stiu ce imi place, deoarece nu mi s-a acordat sansa sa stiu; informatiile si volumul sunt bune iar in ceea ce privesc unele scoli poti iesi un semi-doctor dupa 12clase (analog programator)
stiu ce spun deoarece am invatat intr-o asemenea institutie
pregatirea nu e rea, e nepotrivita
(nu uita ca la matematica/informatica/biologie suntem buni prin europa)
Sau îţi lipseşte termen de comparaţie (ai urmărit reportajul?), sau o iei cam personal (noi vorbim despre majoritate aici), sau te cam contrazici (fără să realizezi poate), sau câte puţin din toate trei.
Mi-e uşor neclară poziţia ta. "Pregatirea nu e rea, e nepotrivita" nu înseamnă "bună". Cu toate astea spui că sistemul nu e prost. Ajută-mă să înţeleg.
La ce m-am gandit initial a fost vorba lui einstein: don't judge a fish by its ability to climb a tree
daca sa zicem vrei sa fi doctor, in Romania se poate, chiar se poate la unele scoli, stiu colegi care invata biologie de facultate anul 2 in clasa 12 si chimie nu mai spun; dar, pentru cei mai "nefericiti" care nu vor sa fie doctori, nu prea au ce face decat sa invete si ei biologie in rand cu ceilalti(ma refer la aceeasi clasa de elevi)..asa e in Romania, profesorul vine, preda cat poate, si tu trebuie(trebuie) sa inveti fie ca-ti place, fie ca nu; fie ca te "atrage" fie ca nu;
de aceea, sistemul(ca informatii de baza sau cum vrei sa le numesti) nu e rau, nu trebuie scos din materie sau redus volumul de informatie, problema cea mai mare e "selectivitatea"(real/uman) iar mai apoi variantele pe care au elevi de a selecta..totul e prea "general"
(probabil te-am indus si mai mult in negura-eu am facut 4 ani mate-info si am facut fiecare materie la superlativ-profesorii faceau ore serioase in cel mai adevarat sens al cuvantului-nu stiu ce crezi, dar din acestia 4 ani, cu toate ca mi s-a spus la inceput ca de la mate-info pot iesi orice[si n-am crezut] cam asa e, mate/info/fizica/bio/chimie/romana astea le faceam cu o rata a informatiei ca la sfarsitul anului reuseam cu 1 luna inainte sa terminam(materia) si sa trecem la materia de "anul viitor"-acuma fiecare scoala difera in felul ei-de aceea mi-e greu probabil sa ma raportez)
si da, am urmarit reportajul, dar nu integral
Sincer, sistemul de invatamant, in opinia mea nu este bine conceput desi este ceva cam prea avansat (cu materia care se preda fata de alte tari care predau aceeasi materie mai tarziu) in timp ce metoda este foarte invechita si a devenit uzata.
Ok, Usuk, înţeleg cât de cât.
Dar şi faptul că se predă cum se predă şi programul nu este mai bine personalizat (în funcţie de abilităţi şi interese), iar profesorii nu au timp şi nervi pentru fiecare elev în parte (mulţi copii buni pierzându-se pe drum, nereuşind să ţină pasul), ţine tot de sistem, deci nu putem să spunem că sistemul nu e prost. Poate nu e prost în întregime, dar e mult prea departe de perfect.
Şi finlandezii probabil au problemele lor, dar cu toate astea sunt cu zeci de ani în faţa noastră (şi nu doar la capitolul "educaţie").
E loc de mult mai bine, asta era ideea.
Doar pentru că tu sau eu și nu știu ce alți colegi(cunoștințe, anturaj) ne-am descurcat prin acest sistem nu înseamnă că acesta nu pune bețe-n roate altora, ori că mie însumi mi-a plăcut prea mult așa cum a fost. Un sistem bun trebuie să facă un echilibru între calitate și cantitate. Mentalitatea românească de a ști câte puțin din toate nu e benefică. E adevărat că sunt și elevi buni indiferent de sistem, dar reprezintă o minoritate. Și elev bun nu înseamnă neapărat elev cu note de 10, ci unul care se va descurca mai departe în etape mai dificile.
Să știi că n-am apreciat mai ales de ce limba română se cam bagă pe gât la mate-info(liceu). În ce sens? E ok dacă se mai studiază de dragul limbii prin liceu, dar să dai examinare la sfârșitul liceului din n-șpe comentarii cărora le dai format după 2 săptămâni... nu mi se pare firesc.
Probă de Bac la română la profil mate-info/Real? De ce? Dar cei de la Uman de ce n-ar da matematică?
Una e în școala generală la evaluarea națională, doar i se zice generală, acolo mai demonstrezi și niște cunoștințe de limbă(gramatică), dar în liceu sunt deja specializări(plus că te pregătește în primul rând pentru un domeniu compatibil mai departe), iar româna studiată în liceu nu folosește mai departe pentru cel puțin 90% dintre elevii acestui profil.
Eu înțeleg că se lasă o flexibilitate pentru cei câțiva de la mate-info(care au ocupat locuri doar de dragul mediei mai mari de la admitere) care ar vrea să urmeze mai departe niște facultăți pe direcția umanistă, astfel le trebuie diverse medii de Bac sau din liceu, dar de ce să se bage tuturor pe gât? De ce să fie mate-info profilul bun la toate? De ce nu se face o probă la alegere? Prima probă scrisă de Bac să fie la alegere între o limbă străină ca engleza sau limba și literatura română. Eu aș prefera o limbă străină. E de „jdemii" de ori mai utilă în viitoarea carieră, indiferent de profil. De ce nu se face totuși informatica probă obligatorie la Bac ca și matematica la profilul mate-info, doar ar avea sens. Româna obligatorie nu poate să aibă vreun sens.
Sunt de acord
mai ales ca la noi si la profil mate-info ni se baga biologie si chimie pe gat; bine, nu prea multa chimie dar biologie, un caiet studentesc scris complet doar in primul semestru(si nu ca as scrie "labartat" sau mare); de asta zic;
mie imi place informatica si nu vad de ce m-as face doctor in viitor(nici nu as avea cum, sunt hemofob) dar chiar si asa, daca cineva ar vrea sa se faca doctor, ar iesi unul foarte usor-prostia e ca iasa dintr-un profil mate-info si nu din altul; e aiurea, sistemul romanesc cere o "reforma"
Sunt total de acord cu acest documentar, sistemul de invatamant din Romania este foarte foarte prost. Spun asta ca si elev, elev caruia chiar ii pasa de propriul viitor. In momentul in care am ''indraznit'' sa intreb de ce invatam atat de multe lucruri inutile la scoala, mi s-a inchis gura imediat, atat de catre profesori cat si de parinti, ca asa-i normal. Eu sincer sa fiu pana acum cativa ani credeam ca asa ca asa trebuie sa fie. Am fost nevoit sa invat foarte multe lucruri inutile, ca sa iau nota mare la admitere, ceea ce am si facut, insa chiar nu ma ajuta cu nimic acele cunostinte. Acum am ajuns la liceu, unde sunt obligat sa fac toate orele din programa, indiferent daca ma vor ajuta cu ceva sau nu. Ora de sport si pana si desenul si muzica sunt motiv de stress, iar cei ce nu au talent la aceste materii sunt penalizati.
Exista o mafie in spate care opreste dezvoltarea corecta a Sistemului de Invatamant din aceasta tara. Profesorii spun ca nu prea ai ce face cu elevii din Romania, mai ales cu cei din scolile slabe, fiindca in cea mai mare parte, sunt indiferenti cu scoala. Ei bine, nu este asa fiindca in tarile straine, profesorii le valorifica elevilor talentele si indemanarile lor, ajutandu-i astfel sa-si faca cu acestea un ţel in viata...
In fine, este mult de vorbit la acest capitol foarte nelamurit. Si eu astept o schimbare...
Numai bine!
Sebi2023 întreabă: