Nu sunt căutate.
De ce ar vrea un străin care știe engleză nativ să facă o facultate în România? Că este mai ieftină? În alte țări facultățile sunt mult peste nivelul României și mai sunt și gratis pe deasupra.
Depinde de ce cadre didactice are facultatea la dispozitie, daca nu toti vorbesc suficient de bine engleza nu pot sa ofere un program de studiu in alta limba.
In plus, depinde de strategia facultatii, in general sunt oferite in alte limbi programele mai populare unde poti aduce studenti straini sa faci un ban.
E o chestie mai complexa dar sa zicem ca nu sunt proiectate neaparat in favoarea studentilor. De multe ori nu toti profesorii stiu bine engleaza, mai fac si cursuri in romana si de si mai multe ori, din cauza ca nu-s asa cautate de studentii romani baga pe oricine si te trezesti cu colegi care nu stiu engleza si stunt acolo doar ca sa se puna la numaratoare.
Fiindca suntem in Romania, limba oficiala este romana si nu suntem in Marea Britanie sau alt stat unde engleza este limba oficiala.
Depinde de universitate. Daca se decide infiintarea unei facultati cu limba de predare engleza va fi nevoie de profesori care sa stie engleza. Aproape la orice universitate exista cel putin la 3 din 10 facultati si o specializare in limba engleza.
De ce doar pentru anumite domenii? Probabil ca au fost pe mai multe domenii dar nu au avut cerere prea mare. Si eu am facut o facultate de inginerie si la noi in facultate era o sectie cu predare in engleza dar nu a fost nimeni interesat si s-a desfiintat. Exista o facultate la Poli care se numeste Facultatea de inginerie in limbi straine si aia inca are cerere mare dar a avut si ea niste sectii care nu au mers si s-au desfiintat.
Indiferent de ce țară suntem, de limba oficială, de ce-ți place sau nu, indiferent de domeniul pe care-l accepți tu sau nu, regula este una: cerere și ofertă.
Dacă piața cere: este, altfel ba
România: profesori aroganți, dezinteresați, care au impresia că-ți fac o favoare dacă exiști în prezența lor; materiale de proastă calitate; sălile de cursuri sunt de multe ori îngrozitoare; doamne ferește să ofere elevii feedback.
Țări europene dezvoltate: fix opusul, profesori interesați; materiale de calitate; elevii au condiții chiar bune în sălile de cursuri; profesorii vorbesc cu tine ca și cu un ai fi (surpriză) un om; feedback-ul este chiar încurajat, dacă elevii zic că ceva ar trebui schimbat sau îmbunătățit o să se caute metode ca acel ceva să fie schimbat sau îmbunătățit.