La o functi mereu exercitiul incepe asa f:R - R, f(x)= -3x+4 (sa zicem ) si iti zice sa reprezinti grafic functia
Adica iei un numar sa zicem 1
f(1) =-3 x1 +4
=-3+4
=1 din asta rezulta A(1; 1)...si mai dai cel putin inca un numar de preferat este sa faci cu trei numere pentru a te verifica (cand faci graficul sa treaca prin toate punctele )
Ex : f(x)=x+1
ii dai lui x diverse valori, pentru care f(x) are o valoare care-i corespunde.
obtii astfel puncte cu doua coordonate :
x si f(x)
unind ponctele obtii graficul functiei.
Iti zic eu ce e cel mai bine pentru Testarea Nationala. Gf(intersectat)Ox={P(-b(supra)a; 0))
Gf(intersectat)Oy={M(0; b)}. Se aplica pentru orice functie liniara (de gradul I) f(x)=ax+b. Daca scrii asa iei punctaj maxim daca iti cere sa reprezinti grafic (sau geometric, tot una) functia.
Eu iti zic priteneste Daca faci cu ai primit la raspunsuri nu primesti punctajul maxim Desi este mai usor, daca tot ti-am dat aia, care e si mai simpla parerea mea, merita sa faci asa. Sa dau un exemplu
ƒ(x)=2x-1. GƒnOx={A(1/2; 0)} Adica: -(-1)/2=1/2. (Minus in fata parantezei schimba semnul). GƒnOy={B(0;-1)}. Pe cioarna poti sa scrii formula generala ƒ(x)=ax+b, dar numai pe ciorna. Sa vezi care e b-ul si a-ul. Sa fii antena la semne! Daca ai - in fata lui b sau lui a asa sa le iei, cu tot cu -!
Dai doua valori lui X astfel in cat sa-ti convina. Daca ai sa spunem f(x) = x/3, n-o sa te apuci sa-i dai lui x valoarea 1 ca n-o sa mai stii sa faci graficul fara hartie milimetrica... Ii dai 3, astffel se imparte si, ma rog..continui munca. Pentru a afla intersectia cu graficele prima data ii dai lui x valoarea 0 (cea ce reprezinta intersectia cu Ox ) f(0)= (ex : 3x +4 ), f(0) = 4. Scoti de aici. Apoi dai functiei valoarea 0 : F(x) = 0 => (acelasi exemplu, 3x+4 = 0 ) => 3x = -4, x = -4/3 ( unde acesta taie graficul in Oy)
Bafta la examen.