Tipul merge pe ideea că un elev trebuie să știe să folosească niște noțiuni pe care le poate găsi și singur pe net, fără să memoreze ca un robot, nu spune că elevii nu trebuie să primească teme și atât.
Asta merge dacă evaluarea se face prin proiecte, cum sunt cele menționate, care să îi facă pe elevi să caute informații, să-și folosească imaginația etc. La noi, temele sunt utile pentru că avem teste și examene unde se cere un nivel ridicat de exercițiu, iar acest exercițiu "cimentează" cumva metodele de abordare și rezolvare a unei cerințe.
Și pentru cei care susțineți cu vehemență că un copil stă doar pe facebook dacă n-are teme: dacă nimeni și nimic nu i-a stârnit interesul, ce ar putea face? alege și el o cale de a petrece timpul care nu necesită mult efort.
Cam asta am spus și eu.
Oricum, nu-s adeptă a proiectelor la nivel de 1-4 (individuale sau în grup) pentru că nu ajungi nicăieri dacă înveți să spui 3 cuvinte într-o limbă, să calculezi arii sau alte lucruri pe care le poți uita în câteva zile.
Nu cred ca trebuie sa existe o scoala fara teme. Eu sunt eleva, si desi spun adeseori ca nu mai vreau teme, stiu de fapt ca fara acestea, in timpul liber nu mi as mai aduce aminte de scoala deloc. Temele sunt pentru a finaliza lectia respectiva, si pentru a-i aduce aminte elevului ca are obligatii. Si chiar de ar fi 7 ore scoala, 7 ore teme, nu inteleg care este problema, in ziua de astazi, copilul, in afara de mediul virtual nu mai cunoaste altceva. Eu, cand nu fac teme, logic, stau pe retelele de socializare, pentru ca daca ma duc pe strada sa ma joc cu copiii, ghici ce? Nu e nimeni. Stau pe facebook. Si, oricum, copiii nu isi fac temele deoarece stau pe facebook, deci solutia ar fi sa nu mai avem teme, ca sa stam linistiti pe facebook, nu?!