anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut utilizatori TPU!
Imi poate spune cineva cum se analizeaza
Adverbul=
Predicatul=
Verbul=
Si inca ceva:
Felurile de predicat ce semnifica/rol au si cum se analizeaza daca puteti. Funda Cel mai bun raspuns (y)

Răspuns Câştigător
floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns:

ADVERBUL se analizează așa: felul adverbului, gradul de comparație și funcția sintactică.
ex. 1) Ea scrie mai frumos decât el. (mai frumos= adverb de mod la gradul comparativ de superioritate, funcția sint. CCM
ex. 2) Oriunde se ducea îl vedea pe el.
(oriunde= adverb nehotărât, fs CCL)

PREDICATUL VERBAL (ce face subiectul?)

Ex. El citește o carte. (citește= predicat verbal exprimat prin verb predicativ, conj. a IV-a "a citi", diateza activă, mod indicativ, timp prezent, pers a III-a sg, forma afirmativă (analiză morfologică)
PREDICAT NOMINAL (ce este subiectul?, cine este subiectul?, cum este subiectul? ce se spune despre subiect?)

ex: El este prietenul meu. ( cine este el?- Este prietenul.)
este prietenul= predicat nominal alcătuit din verb copulativ "este", conj a IV-a (a fi), diateza activă, mod indicativ, timp prezent, pers a III-a sg. + nume predicativ (prietenul) exprimat prin substantiv comun simplu, gen masc, nr. sg, caz N, articulat cu articol hotărât "l"

VERBUL se analizează gramatical, ca și predicatul, dar analizezi în formă inversă.
Spre deosebire de analiza anterioară, verbul îl analizezi așa:

ex. El citește o carte. (citește= verb predicativ, conj a IV-a "a citi", diateza activă, mod indicativ, timp prezent, pers a III-a sg, forma afirmativă, funcția sint. predicat verbal (analiza sintactică)

2 răspunsuri:
| Urechilă97 a răspuns:

1) ADVERBUL
Adverbul este o parte de vorbire care exprimă caracteristicile unei acțiuni, stări sau unei însușiri ori circumstanțele acțiunilor și stărilor. Adverbele pot fi recunoscute folosind întrebări specifice: Când?, Cât de des?, Cum?, În ce mod?, Unde? Pe unde?
ex: 1) Elevii din această clasă sunt buni și foarte buni. (cum sunt elevi? buni si foarte buni )
Elevii din această clasă învață bine și foarte bine.(cum invata elevii? bine si foarte bine )

2) PREDICATUL
Predicatul este partea principală de propoziție care atribuie subiectului o acțiune, o stare sau o însușire.
Predicatul poate fi exprimat prin:
1) verb la mod personal
2) adverb predicativ
Poate|1 că întelegi|2.
interjecție cu valoare predicativă
Pupăza zbrr! pe-o dugheană.
intonație predicativă
Vorba lungă, sărăcia omului.
A stat de veghe toată noaptea.
locuțiune adverbială predicativă
Fără doar și poate că se va întoarce.

3) VERBUL
verbul este o parte de vorbire care exprimă în general o acțiune, ca de exemplu a alerga, a construi.
n limba română verbele se clasifică adesea în funcție de terminația de la modul infinitiv în patru grupe, numite conjugări:

conjugarea I, verbe terminate în -a: a lucra, a cînta, a crea,[2] a veghea;[3]
conjugarea a II-a, verbe terminate în -ea: a avea, a vedea, a cădea;
conjugarea a III-a, verbe terminate în -e: a face, a crede, a cere, a merge;
conjugarea a IV-a, verbe terminate în -i sau -î: a citi, a fugi, a coborî, a hotărî.

floresdemayo
Userul Lunii
| floresdemayo a răspuns (pentru Urechilă97):

Adverbul NU ARE întrebări, la fel ca și substantivul, adjectivul, numeralul și toate celelalte părți de vorbire. Întrebări au numai funcțiile sintactice (subiectul, predicatul, atributul și complementul)
Părțile de vorbire pot fi recunoscute cunoscând definițiile lor.

În exemplul tău: Elevii din această clasă sunt buni și foarte buni, "buni" si "foarte buni" sunt adjective la grade de comparație diferite pentru că arată însușirea substantivului (Elevi buni și foarte buni).
În propoziția ta, cele două adjective (sunt buni și foarte buni) au funcția sintactică de nume predicativ.
Adverbul arată caracteristica unei acțiuni (verb).
Ex: Elevii vorbesc bine. (bine= adverb de mod cu funcția sintactică de CCM)