Pai, e foartee usor. Matematica e ora mea preferata. Trebuie sa vorbesti matematic, la romana vorbesti romana, iar la mate matematica. Gandeste-te cum ar fi sa demonstrezi la romana ca un cuvant e complement: Il analizezi! Asa si la mate. Fundita? :*
Da,ma descurc.(ca nu-l plac pe profesorul actua-l asta-i altceva)
Zi un exemplu de demonstratie!
Să demonstrez că o figură este paralelogram, dreptunghi, romb, etc?
Pentru a demonstra că o figură geometrică este ceea ce ţi se cere a demonstra că este trebuie să pleci de la definiţia figurii.
Ce se numeşte dreptunghi? Cîte laturi are? Ce fel de laturi are? Ce fel de unghiuri are? Cum sînt laturile alăturate între ele? Cum sînt laturile opuse între ele?
Ce este un paralelogram? Cîte laturi are? Cum sînt laturile opuse între ele? Ce fel de unghiuri are un paralelo gram? Cum sînt unghiurile alăturate? Cum sînt unghiurile opuse între ele?
Nu ai învăţat acest lucru?
Ce este rombul? Cum sînt laturile sale? Cum sînt unghiurile sale? Cum sînt diagonalele? Într-un romb dacă duci cele două diagonale se formează nişte triunghiuri. Ce fel de triunghiuri? Ce relaţii se creează între laturile triunghiurilor şi cele ale rombului?
Ca sa faci o asemenea demonstratie, pornesti de la definitie si demonstrezi ca figura ta geometrie indeplineste conditiile din definitie. Spre exemplu, paralelogramul este patrulaterul convex cu laturile opuse paralele si congruente. Deci, daca ai de demonstrat ca ABCD este paralelogram, in functie de datele problemei, poti face aceasta demonstratie in doua moduri:
1. arati ca AB || CD si AB congruent cu CD
sau
2. arati ca AD || BC si AD congruent cu BC