| MitroKta a întrebat:

Salutare!
Ma intereseaza o chestie: eu scriu mult, mailuri, descrieri, intrebari si raspunsuri pe TPU laughing, ma intereseaza cand se pune corect virgula dupa si inainte de cuvantul "si". Sunt aproape obsedat de scrierea corecta, daca se poate scriu si cu diacritice, insa pe telefon si pe aici pe la biblioteca(de unde scriu acum), sunt mai neglijent, partial, pe telefon nici nu mai incep propozitia cu litera mare.
Deci, cum sta treaba cu virgula-si? cine ma lamureste si pe mine?
P.S. Nu vreau sa fiu luat la suturi, asa ca tin sa mentionez ca nu e vorba de temele de la doamna invatatoare. De fapt sunt inginer in devenire, am terminat cu scoala, insa nu m-am impacat cu orele de romana de acolo, de asta am ajuns sa pun intrebari din astea pe forumhee hee

9 răspunsuri:
| Epigonul a răspuns:

Virgula nu se pune nici inainte de si nici dupa, asta-i regula de baza, dar e totusi noua sa spun asa.Pe vremea parintilor nostri virgula se folosea de multe ori inainte sau dupa "si"dar la momentul actual nu se mai utilizeaza aceasta forma de scriere.

| Epigonul a răspuns:

Cred ca te-am mintit pe undeva.Cand am raspuns,m-am bazat pe cunostintele acumulate in liceu,unde, draga doamna profesoara de romana te invata ca inainte si dupa "si" nu se pune virgula, indiferent de context, dar uitandu-ma putin pe internet la treaba asta, am fost surprins sa aflu ca exista cateva exceptii.De aici le-am aflat nu are rost sa le insir eu http://scriebine.com/......nte-de-si/
Oricum,nu stiu ce sa zic, explicatia de pe acest site, are logica, dar tot sunt putin confuz in ce priveste aceasta virgula, deoarece pana acum am trait cu ideea ca virgula nu are ce cauta in preajma lui si.

| AndreeaShrott a răspuns:

Nu prea stiu...

| MitroKta explică (pentru Epigonul):

Hm... m-ai lamurit, dar numai pe jumatate. Dupa "si", cum sta treaba?

| MrAnderson a răspuns:

Salut, Mitro