Te-as fi luat in serios daca ai fi scris intr-o romana decenta. Pe de alta parte, eu nu pot sa iau in serios unul care nu e in stare sa formuleze un plural sau sa articuleze cuvintele cum trebuie. Bine, sa nu intelegi cumva ca sunt din categorie cu Ioneasca, care vine cu platitudini stupide de genul "copiii nu pot discerne ca nu au capacitatea si experienta de viata" bla bla-uri fix comuniste. Pe de alta parte, copiii aia trebuie scapati de analfabetismul functional din scoala primara, insa in invatamint nu prea gasesti destui oameni de calitate care sa faca asta. E usor sa zici ca gata, citesti materia, retii esenta, apoi construiesti un rationament. Realitatea e complet diferita, din pacate.
Sunt multe de spus aici.
1. As reduce numarul materiilor, astfel inca chiar si cei mai inceti copii sa poate bucura de priceperea, de intelegerea materiilor.
2. As pune practica la orice materie. Numai prin metode practice lucrurile invatate vor fi si asimilate si vor ramane asimilate.
3. As introduce mersul la scoala, obligatoriu pe jos sau cu bicicletele. Distantele ce depasesc 5 km sunt acceptate cu autovehiculele. Iar unde nu este mijloc de transport in comun si distanta este mare, as asigura transport gratuit.
4. As exclude violenta de orice natura ar fi aceasta. Elevii care gasesc placere in bullying vor fi exmatriculati in mod direct, si cu cercetari amanuntite. Acestia pot reintra in scoala numai dupa 5 ani, si numai daca dau dovada de un caracter amabil.
5. Nu voi introduce Biblia in scoala, pentru ca niciun om nu trebuie sa se simta silit in vreun fel. Dar copii trebuiesc invatati ce inseamna moralitatea, ce inseamna constiinta, si cum pot acestea sa dispara din om atunci cand ei gandesc si practica lucruri imorale.
Nu-i voi invata nici despre evolutie, si nici despre creatie. I-as invata despre istorie. Dar o istorie in care sa se arate si lucrurile bune, dar si cele rele; si sa nu se ascunda nimic. Le-as spune: "Asa s-au intamplat lucrurile: potrivit constiintei si moralitatii, este bine ca tehnologia sa inainteze in domeniul respectiv sau nu?"
6. As invata pe copii anatomia; dar cel mai mult fiziologia. Pentru ca fiecare copil trebuie sa stie de mic in ce fel afecteaza trupul, mintea si sufletul orice aliment pe care il introducem in gura.
In rest, tu ai zis in mare parte bine.
Eu nu as scoate nici o materie. As merge pe modelul din SUA. Matematica pe nivele dar obligatorie, limba romana obligatorie, educatie fizica obligatorie, geografia si istoria obligatorie. In rest..la alegere. Fiecare sa aleaga ce materie vrea sa faca si la ce nivel de intensitate.
Dacă ar fi după tine, sistemul ar fi și mai prost decât e deja.
1. De ce? Faci presupunerea că un elev care tocmai a terminat clasa a opta știe deja ce facultate vrea să facă, ceea ce e total greșit.
2. De acord cu dezumflatul, dar nu cu restul paragrafului. Ai nevoie să faci română să înveți să pui cratimele, de exemplu. La matematică ar trebui să-ți dezvolți gândirea critică.
3. Adăugarea de materii noi, utile elevului, pare o idee bună inițial, dar nu știm cum va afecta asta elevii. Tind să cred că nu într-un mod bun, din moment ce le umpli programul și mai tare.
4. Oricum nu prea se dau sau se fac teme (nu cred că am făcut mai mult de 2 ore de teme pe semestru în liceu), deci nu s-ar schimba multe.
5. Și care e rostul, de fapt?
6. Cred că și problema tezelor s-ar rezolva având profesori buni.
7. Și care e scopul? Ce câștigi?
8. De acord, dar nu în modul prezentat de tine.
9. Nu știu dacă și mai multe teste ar rezolva problema. Cred că ar trebui să existe măsuri de evaluare bazate pe feedbackul elevilor, care să fie și luați în seamă.
10. Aici deja depășim sistemul de învățământ și intram pe teritoriul economiei.
11. Dacă găsești profesori buni, cărora le place ce fac și elevilor le place de ei, de ce să iasă la pensie la 40 de ani? Ai face mult mai mult rău decât bine.
12. Total de acord, la materiile la care nu e nevoie de proiector (ar trebui să fie un număr foarte mic de aceste materii).
13. Foarte multe sisteme de învățământ au mai mult de 15 elevi / profesor și le merge bine, nu numărul elevilor e problema.
Te axezi prea mult pe materii, când de fapt problema principală este prezența multitudinii de profesori incompetenți.
3)Pai scot materiile inutile și bag materiale inutile, nu bag materii utile peste materii inutile.
5)Păi făcând un proiect câștigi niște abilități, dar dacă dai un test (lucrare de control) nu câștigi nimic. Plus de asta poți primi o notă pe proiect.
7)Pai mi se pare un sistem de notare chiar potrivit de ce? Pentru că implică doar 3 note ceea ce înseamnă mai puțin stres pentru elevi, stresul elevilor care merg la școală e o problemă uriașă. Plus că elevi vor ști câte note vor avea și ce trebuie să facă pentru ele
13)Știu dar e foarte logic ca dacă profesorul predă la mai putini elevi îi e mai ușor.
3?
5. Ce abilități? Note primești și pe test și pe proiect, nu văd ce treabă au notele.
7. De ce înseamnă 3 note mai puțin stres pentru elevi? Ce proiect fac elevii la educație fizică? Stresul e, într-adevăr, o problemă, dar soluția nu e "tăiați din numărul de note". Consider că, oricum, munca analizată mai riguros este mai stresantă decât 2 teste lejere.
13. De ce? De exemplu, la mine la facultate suntem ~30 într-o grupă și profesorii se descurcă foarte bine, au timp să răspundă la întrebări și să explice, chiar și de mai multe ori dacă e nevoie, sau să vorbească despre teme care nu aparțin cursului lui, asta pe lângă cursul lui.
Abilitățile pe care le câștigi făcând un proiect sunt mai multe și mai importante decât abilitățile pe care le dobândești scriind un test.
Și tot nu mi-ai spus care sunt acele abilități.
Abilitățile sunt
1)Abilitatea de a lucra în echipă, e clar că la un test scris ești solo, tu și atât, la un proiect ești în colaborare cu mai mulți colegi, acum bineînțeles că ai mai mari șanse de reușită în viață dacă ști să colaborezi decât dacă faci totul solo. Imaginează-ți că în liceu faci zeci de astfel de proiecte, dacă faci asta și le faci cum trebuie atunci ai câștigat o abilitate deosebit de valoroasă. Ține minte lucrul în echipă e foarte important în viața de zi cu zi.
2)Abilitatea de a te exprima liber în fața unor persoane : Gândește dacă ajungi profesor și trebuie să ști să prezinți informatiile, dacă ești patron îți trebuie și nu numai sunt o grămadă de domenii și situații in care ai nevoie să ști să prezinți ceva, să ști să comunici etc să ști cum să transmiți ce ai de zis.
3)Îți dezvolți creativitatea :un test scris îți omoară creativitatea, un proiect ți-o dezvoltă
4)Îți dezvolti curiozitatea : În viața curiozitatea e importantă deoarece te ajută să te dezvolți.
5)Abilitatea de a te organiza : făcând un proiect trebuie să înveți să te organizezi atât pe tine, cat și informațiile din proiect.
1. Da, într-o lume imaginată de tine. În lumea reală, câțiva muncesc la proiect și toți iau credit.
2. Un proiect nu e același lucru cu o prestanță în fața unui public.
3. Sunt multe moduri de a face testele scrise să nu mai omoare creativitatea.
4. Curiozitatea te ajută să te dezvolți, dar nu e dezvoltată de proiecte. Dacă un profesor poate face elevii curioși prin proiecte interesante, cu siguranță poate face asta și fără ele.
5. Cu asta sunt de acord.
Liceul nu ar trebui să fie axat pe meserii. Ar trebui să fie axat pe cunoștințe generale despre științe, gândire analitică, filtrare de informații și să ofere sprijin elevilor.
Din nou, nu materiile și modul de evaluare sunt problema, ci profesorii majoritar dezinteresați sau incompetenți.
Am specificat și faptul că problema este și la profesori dar nu doar la profesori, eu consider că tot sistemul trebuie luat de la 0
O stupizenie fara limite. Bine că nu ești ministrul educației. Cred că ești profil mate-info că nu prea le ai cu limba romană. Hidrocarburile nu-ți plac, ecuațiile nu-ți plac, să citești "romanul nu știu care" nu-ți place, dar ce îți place ție? E o prostie din orice unghi ai privi-o.
1) Nu sunt la mate-info, sunt pe profil comerț așa că nu ai ghicit îmi pare rău
2)Dacă ești la mate-imfo de exemplu ce treabă are matematica cu literatura, gândește logic te rog vrei română mergi la filologie, fie care profil cu specificul lui
3)Hidrocarburi doar la științe ale naturi.
4)Romane vrei romane filologie
5)Eu pe comerț trebuie comerț nu hidrocarburi că eu nu fac comerț cu hidrocarburi
Ideea de bază este să îți însușești cunoștiințe din mai multe domenii, să-ți formezi o cultură generală. Degeaba ești mate-info și știi matematică dacă ești incapabil să te exprimi corect în limba romană sau degeaba ești filologie dacă n-ai facut o oră de fizică sau chimie pentru a înțelege unele lucruri. Conținutul acestor materii ar trebui modificat pentru fiecare profil, dar își au bine locul.