Nu stiu daca cineva ti-a explicat ca, nu trebuie sa inveti 3 pagini sau 10 pagini, ci doar sa citesti materia respectiva si sa retii DOAR esenta celor citite, adica ideile principale.
Asa se invata de fapt, nu memorarea a tuturor paginilor, pe care oricum invatandu-le papagaliceste, le vei uita in cateva zile.
Invata pe paragrafe cand ai mult, repetand doar esenta celor citite!
In ce priveste notarea cu doar 3-4 note, afara, in occident existand deja un sistem similar, cu calificative, fiind posibil ca in viitor, sistemul romanesc sa se schimbe si el.
Ai inceput foarte bine si chiar ma gandeam ca-i logic si de bun simt ce ai scris, dar cand ai ajuns sa elimini temele si invatatul, dandu-i elevului numai liberati si posibilitati sa faca ce vrea, obligand profesorii la teste si examene in locul elevilor, chiar nu mai sunt normale si nici educationale, sfaturile tale.
Copii nu pot discerne ce-i bine si ce-i rau, pentru ca nu au capacitatea intelectuala si experinta de viata, asa cum au parintii, de aceea sunt nevoiti sa asculte de parinti pana la majorat si sa invete, cimentand educatia la scoala.
Profesorii deja trec prin examene si testari inainte sa ajunga profesorii si au examenele lor de grad, asa ca, nu le este nicicum usor sa ajunga profesori.
Sunt de acord cu tine in ceea ce privesc materiile si profilele liceelor, necesitand o reviziuire completa a unor materii, total inutile pentru unele profile.
Religia este un subiect care nu poate fii obligatoriu, fiind o alegere personala spirituala. Credinta nu se "invata" la scoala, ci acasa, alaturi de parinti si ulterior, la biserica, sub indrumarea unui preot.
As introduce educatia sexuala, cel putin la liceu, din clasa a IX-a, pentru ca de la 14-15 ani, au mare nevoie sa stie si sa inteleaga ce se intampla cu organele lor sexuale, cum se dezvolta, ce rol au, ce este bine si rau, sa faca in anii care vor urma.
Mult prea multi copilasi se apuca sa faca sex, fara sa aiba habar ca joaca cu un cuc in erectie, poate duce la conceperea unui copilas, sau la transferul unei boli grave sau mortale.
As mai introduce orele de sport obligatorii, macar de 3 ori pe saptamana, pentru ca miscarea in aer liber a devenit o problema, pentru copii din ziua de azi, care prefera sa "alerge", cu degetele pe tastatura unui telefon sau a unui computer, in loc sa adopte o viata sanatosa, cu mult sport in aer liber, care ajuta la dezvoltarea fizica armonioasa a corpului si echilibrarea psihica.
Nu te supăra dar când am spus eu că trebuie eliminat învățatul. Învățatul nu trebuie eliminat, temele în schimb trebuie eliminate, poți invața și fără teme și bine înțeles că tu ca copil habar nu ai să te ocupi singur de tine dar profesori trebuie să te îndrume să faci alegerile potrivite în viața, să te învețe să te cunoști să deci un tânăr responsabil la fel și părinți dar asta nu se face punând elevul să învețe ecuații, hidrocarburi, acizi, făcând teme. Sunt de acord cu invatul, dar cu invatul a ce trebuie și a cât trebuie un elev nu are numai școală și atât, elevul nu e robot are nevoie de câteva ore bune de socializare, de stat cu familia, să dobândească Hobby-uri, etc înveți cu limită nu pagini întregi strictul necesar și atât nu detalii neimportante, cât despre profesori, crede-mă că sunt profesori care habar nu am cum au ajuns la catedră concluzia profesori trebuie selecționați mai riguros. Cât despre religia ortodoxă, ce are nu-i normal să înveți religia de temelie a țării tale, să ști și tu despre ortodoxie, adică nu știu dacă ești conștient dar 89% din romani sunt ortodocșii și cred că ortodoxia ar trebui cultivată, ortodoxia face parte din cultura noastră. Cât despre educație sexuala e o idee bună.
Temele sunt vitale, mai ales la matematica, fizica, chimie, unde doar asa poti invata!
Se vede ca esti copil tu insuti, daca alegi doar ce-ti palce tie, fara sa poti discerne ce-i bine de fapt si ce-i util in educatia unui copil.
Religia se invata acasa, cu parintii si bunicii, incepand cu micul alfabet biblic si ulterior mutandu-te la biserica, ascultand predicile preotului, in asa fel incat sa asimilezi cunostinte.
Religia ramane o optiune prea personala, pentru a fii obligatorie in scoli si nu face parte din cultura noastra, doar a fost adoptata de cerdinciosi. Pe teritoriul Romaniei sunt pe langa ortodoxi, alte 10-20 de religii ale popoarelor cu care noi convietuim de sute de ani precum: catolicii, musulmanii, iudeii, paganii samd
In ce priveste timpul liber al copilului si socilizarea lui, se mai face in proportie extrem de mica, doarece copii de 12-13 ani, sunt deja lasati singur sa mearga la film, sau sa se plimbe in oras cu altii.
Viata in familie nu se pare mai intampla, decat la varste mici, iar educatia trebuie completata macar de scoala.
In ce privesc profesorii si selectia lor, este destul de riguroasa, dupa cum spuneam, ca au de dat examene si teste de care tu nu ai habar. faptul ca unii profesori nu sunt severi cu voi, va face sa cerdeti ca sunt pampalai sau slab pregatiti, dar te asigur eu, ca toti au facultati si cursuri de speializare, multi din ei fiind pregatiti mult mai mult decat este necesar.
Perceptia ta este eronata si esti de inteles, esti micut la 17 ani si judecata ta trece prin frustrarea personala, ca ai prea multe teme, ca nu face profesorul o ora cum ai vrea tu, ca ti-a pus nota "nemeritata" samd.
Eu consider că 2-3 pagini la o lecție e suficient, mai cu seamă că profesori or să aibă mai puțină materie de predat, dar acum bine înțeles că cele 3 pagini trebuie învățate, i-ar acel test trebuie corectat la sânge, profesori să fie corecți, dacă profesorul dă un test de 4 întrebări a câte 2 puncte fiecare și tu ai făcut doar un exercițiu 100% corect elevul ia 3 fără discuție, la ascultare dacă ai avut 5 lecții de câte 2 pagini fiecare profesorul ascultă și tu scoți 2 cuvinte amărâte i fără discuție, adică pe principiul ăsta profesorul poate lăsa corigent jumate de clasă și să nu îți imaginezi că la proiectul ăla plouă cu 10 fiecare neregulă e sancționată drastic, dacă elevul citește proiectul în loc să îl prezinte se scad 3 puncte, dacă un membru al echipei prezintă și ceilalți freacă menta se scad 3 puncte, dacă proiectul e incorect gramatical, dacă în proiect sunt informații eronate, tu chiar crezi că la proiectul ăla se i-a zece ușor nu logic, poți lua 4 și la proiectul ăla amărât la care speri să iei 10. La chimie te pune să faci o prezentare PPT desore acizi și în prezentarea ta apare scris din greșeală clorura de sodiu (care e bază nu acid) ti-ai sabotat prezentarea poți din cauza asta sa iei 9 în loc de 10 sau chiar 8 dacă profesorul e mai exigent doar pentru că ai scris NaCl ca acid, dacă citești jumate de prezentare în loc să o prezinți e jale ajungi de la 9 la 6 imediat, dacă o frază două au câteva greșeli gramaticale ajungi la 4 fără discuție. Intr-un asemenea regim câți ar rămâne corigenți. Iară copiatul, ai copiat la unicul tău test din semestrul ai luat 1 fără nici un fel de discuție. Nu suport idea de a da 5 de milă meriți 3 primești 3. Dacă ar fi așa mulți ar rămâne corigenți. Imaginează-ți un elev care are 1 în test, 4 în ascultare și în loc de 10 să primească 7 la proiect pentru că a scris 2 fraze greșit gramatical i-ar ieși media pe primul semestru 12:3 =4 corigent. După mine profesori ar trebui să aibă un barem clar delimitat pe baza căruia să noteze. Deci puținul ăla care trebuie să îl învețe elevul trebuie să îl învețe.
Faza cu nota "nemeritată" nu sunt genul care să zică chestii de genu "profesorul x are ceva cu mine și mi-a dat 4" eu în semestrul ăsta am luat un 4 bine meritat la română și sunt dezacord cu faptul că dacă în 15 minute de ascultare nu am fost în stare să zic mai mult de 2 fraze amărâte merit un 4. Dar dacă tu ca profesoară îmi predai 10 pagini cu detalii inutile și mă pui să le învăț atunci trebuie să îți dai seama despre ce e vorba, dar mă rog a fost vina mea că timp am avut destul pentru cele 10 pag, deci chiar meritam 4 ăla și mă bucur că am luat acel 4 că ma m-ai scuturat așa un pic. Oricum eu sunt un elev cu note destul de bune la școală chiar bune pot zice.
O stupizenie fara limite. Bine că nu ești ministrul educației. Cred că ești profil mate-info că nu prea le ai cu limba romană. Hidrocarburile nu-ți plac, ecuațiile nu-ți plac, să citești "romanul nu știu care" nu-ți place, dar ce îți place ție? E o prostie din orice unghi ai privi-o.
Auziți doamna Ioneasca dumneavoastră sunteți profesoară, ce vârstă aveți.
1) Nu sunt la mate-info, sunt pe profil comerț așa că nu ai ghicit îmi pare rău
2)Dacă ești la mate-imfo de exemplu ce treabă are matematica cu literatura, gândește logic te rog vrei română mergi la filologie, fie care profil cu specificul lui
3)Hidrocarburi doar la științe ale naturi.
4)Romane vrei romane filologie
5)Eu pe comerț trebuie comerț nu hidrocarburi că eu nu fac comerț cu hidrocarburi
Ideea de bază este să îți însușești cunoștiințe din mai multe domenii, să-ți formezi o cultură generală. Degeaba ești mate-info și știi matematică dacă ești incapabil să te exprimi corect în limba romană sau degeaba ești filologie dacă n-ai facut o oră de fizică sau chimie pentru a înțelege unele lucruri. Conținutul acestor materii ar trebui modificat pentru fiecare profil, dar își au bine locul.
Am de 3 ori varsta ta, trecuta prin viata si experienta, cu 2 copii de 30 de ani.
Aveți dreptate. Se vede că aveți experiență și știți ce vorbiți.
M-am referit la 3-4 calificative, ca notatie ( nu ca note de 3 si 4)
De genul:
- superficial sau insuficient
- mediu
- bun
- foarte bun sau excelent
A mi-am dat seama prea tarziu. Sunteți foarte deșteaptă pentru o femeie născută în 1970 dar na, fiecare generație cu oameni ei buni.
In alta ordine de idei: incerc sa-mi aduc aminte de calificativele pe care le primeau copii mei aici, la liceu si m-ai facut sa le caut carnetele de evaluare (note), pe care le-am pastrat, ca amintire.
Asadar, notarea in Australia este de genul: A, B, C, D, U, unde
A - este excelent
B - este bun,
C - mediu
D - satisfacator
U - nesatisfacator (adica, ai picat )
Cat priveste anul nasterii, sunt nascuta in 196X... si ceva, adica mai devreme de 1970
Dacă ar fi după tine, sistemul ar fi și mai prost decât e deja.
1. De ce? Faci presupunerea că un elev care tocmai a terminat clasa a opta știe deja ce facultate vrea să facă, ceea ce e total greșit.
2. De acord cu dezumflatul, dar nu cu restul paragrafului. Ai nevoie să faci română să înveți să pui cratimele, de exemplu. La matematică ar trebui să-ți dezvolți gândirea critică.
3. Adăugarea de materii noi, utile elevului, pare o idee bună inițial, dar nu știm cum va afecta asta elevii. Tind să cred că nu într-un mod bun, din moment ce le umpli programul și mai tare.
4. Oricum nu prea se dau sau se fac teme (nu cred că am făcut mai mult de 2 ore de teme pe semestru în liceu), deci nu s-ar schimba multe.
5. Și care e rostul, de fapt?
6. Cred că și problema tezelor s-ar rezolva având profesori buni.
7. Și care e scopul? Ce câștigi?
8. De acord, dar nu în modul prezentat de tine.
9. Nu știu dacă și mai multe teste ar rezolva problema. Cred că ar trebui să existe măsuri de evaluare bazate pe feedbackul elevilor, care să fie și luați în seamă.
10. Aici deja depășim sistemul de învățământ și intram pe teritoriul economiei.
11. Dacă găsești profesori buni, cărora le place ce fac și elevilor le place de ei, de ce să iasă la pensie la 40 de ani? Ai face mult mai mult rău decât bine.
12. Total de acord, la materiile la care nu e nevoie de proiector (ar trebui să fie un număr foarte mic de aceste materii).
13. Foarte multe sisteme de învățământ au mai mult de 15 elevi / profesor și le merge bine, nu numărul elevilor e problema.
Te axezi prea mult pe materii, când de fapt problema principală este prezența multitudinii de profesori incompetenți.
3)Pai scot materiile inutile și bag materiale inutile, nu bag materii utile peste materii inutile.
5)Păi făcând un proiect câștigi niște abilități, dar dacă dai un test (lucrare de control) nu câștigi nimic. Plus de asta poți primi o notă pe proiect.
7)Pai mi se pare un sistem de notare chiar potrivit de ce? Pentru că implică doar 3 note ceea ce înseamnă mai puțin stres pentru elevi, stresul elevilor care merg la școală e o problemă uriașă. Plus că elevi vor ști câte note vor avea și ce trebuie să facă pentru ele
13)Știu dar e foarte logic ca dacă profesorul predă la mai putini elevi îi e mai ușor.
3?
5. Ce abilități? Note primești și pe test și pe proiect, nu văd ce treabă au notele.
7. De ce înseamnă 3 note mai puțin stres pentru elevi? Ce proiect fac elevii la educație fizică? Stresul e, într-adevăr, o problemă, dar soluția nu e "tăiați din numărul de note". Consider că, oricum, munca analizată mai riguros este mai stresantă decât 2 teste lejere.
13. De ce? De exemplu, la mine la facultate suntem ~30 într-o grupă și profesorii se descurcă foarte bine, au timp să răspundă la întrebări și să explice, chiar și de mai multe ori dacă e nevoie, sau să vorbească despre teme care nu aparțin cursului lui, asta pe lângă cursul lui.
Abilitățile pe care le câștigi făcând un proiect sunt mai multe și mai importante decât abilitățile pe care le dobândești scriind un test.
Abilitățile sunt
1)Abilitatea de a lucra în echipă, e clar că la un test scris ești solo, tu și atât, la un proiect ești în colaborare cu mai mulți colegi, acum bineînțeles că ai mai mari șanse de reușită în viață dacă ști să colaborezi decât dacă faci totul solo. Imaginează-ți că în liceu faci zeci de astfel de proiecte, dacă faci asta și le faci cum trebuie atunci ai câștigat o abilitate deosebit de valoroasă. Ține minte lucrul în echipă e foarte important în viața de zi cu zi.
2)Abilitatea de a te exprima liber în fața unor persoane : Gândește dacă ajungi profesor și trebuie să ști să prezinți informatiile, dacă ești patron îți trebuie și nu numai sunt o grămadă de domenii și situații in care ai nevoie să ști să prezinți ceva, să ști să comunici etc să ști cum să transmiți ce ai de zis.
3)Îți dezvolți creativitatea :un test scris îți omoară creativitatea, un proiect ți-o dezvoltă
4)Îți dezvolti curiozitatea : În viața curiozitatea e importantă deoarece te ajută să te dezvolți.
5)Abilitatea de a te organiza : făcând un proiect trebuie să înveți să te organizezi atât pe tine, cat și informațiile din proiect.
1. Da, într-o lume imaginată de tine. În lumea reală, câțiva muncesc la proiect și toți iau credit.
2. Un proiect nu e același lucru cu o prestanță în fața unui public.
3. Sunt multe moduri de a face testele scrise să nu mai omoare creativitatea.
4. Curiozitatea te ajută să te dezvolți, dar nu e dezvoltată de proiecte. Dacă un profesor poate face elevii curioși prin proiecte interesante, cu siguranță poate face asta și fără ele.
5. Cu asta sunt de acord.
Liceul nu ar trebui să fie axat pe meserii. Ar trebui să fie axat pe cunoștințe generale despre științe, gândire analitică, filtrare de informații și să ofere sprijin elevilor.
Din nou, nu materiile și modul de evaluare sunt problema, ci profesorii majoritar dezinteresați sau incompetenți.
Am specificat și faptul că problema este și la profesori dar nu doar la profesori, eu consider că tot sistemul trebuie luat de la 0