Te-as fi luat in serios daca ai fi scris intr-o romana decenta. Pe de alta parte, eu nu pot sa iau in serios unul care nu e in stare sa formuleze un plural sau sa articuleze cuvintele cum trebuie. Bine, sa nu intelegi cumva ca sunt din categorie cu Ioneasca, care vine cu platitudini stupide de genul "copiii nu pot discerne ca nu au capacitatea si experienta de viata" bla bla-uri fix comuniste. Pe de alta parte, copiii aia trebuie scapati de analfabetismul functional din scoala primara, insa in invatamint nu prea gasesti destui oameni de calitate care sa faca asta. E usor sa zici ca gata, citesti materia, retii esenta, apoi construiesti un rationament. Realitatea e complet diferita, din pacate.
Eu nu as scoate nici o materie. As merge pe modelul din SUA. Matematica pe nivele dar obligatorie, limba romana obligatorie, educatie fizica obligatorie, geografia si istoria obligatorie. In rest..la alegere. Fiecare sa aleaga ce materie vrea sa faca si la ce nivel de intensitate.
Sunt multe de spus aici.
1. As reduce numarul materiilor, astfel inca chiar si cei mai inceti copii sa poate bucura de priceperea, de intelegerea materiilor.
2. As pune practica la orice materie. Numai prin metode practice lucrurile invatate vor fi si asimilate si vor ramane asimilate.
3. As introduce mersul la scoala, obligatoriu pe jos sau cu bicicletele. Distantele ce depasesc 5 km sunt acceptate cu autovehiculele. Iar unde nu este mijloc de transport in comun si distanta este mare, as asigura transport gratuit.
4. As exclude violenta de orice natura ar fi aceasta. Elevii care gasesc placere in bullying vor fi exmatriculati in mod direct, si cu cercetari amanuntite. Acestia pot reintra in scoala numai dupa 5 ani, si numai daca dau dovada de un caracter amabil.
5. Nu voi introduce Biblia in scoala, pentru ca niciun om nu trebuie sa se simta silit in vreun fel. Dar copii trebuiesc invatati ce inseamna moralitatea, ce inseamna constiinta, si cum pot acestea sa dispara din om atunci cand ei gandesc si practica lucruri imorale.
Nu-i voi invata nici despre evolutie, si nici despre creatie. I-as invata despre istorie. Dar o istorie in care sa se arate si lucrurile bune, dar si cele rele; si sa nu se ascunda nimic. Le-as spune: "Asa s-au intamplat lucrurile: potrivit constiintei si moralitatii, este bine ca tehnologia sa inainteze in domeniul respectiv sau nu?"
6. As invata pe copii anatomia; dar cel mai mult fiziologia. Pentru ca fiecare copil trebuie sa stie de mic in ce fel afecteaza trupul, mintea si sufletul orice aliment pe care il introducem in gura.
In rest, tu ai zis in mare parte bine.
petroneladiva882882 întreabă: