Tu esti serioasa? Adica o femeie sa dea bani unui barbat si tot el sa fie nemultumit si sa mai vrea s-o mulga si ea sa mai aiba dubii? Dar cat de toleranta sa fie?!
Baiatul trebuie sa se duca la dezintoxicare si la serviciu, iar fata sa-si caute unul sanatos la cap. Daca vrea sa-si slefuiasca defectul n-are decat sa si-l slefuiasca fara ajutorul individului neslefuit in cauza.
Nu am timp sa ma pun cu ele ca sunt mai grele si trebuie sa iti transpun exact cum scrie in carte.
Actul tau cognocitiv se sincretizeaza/isomorfeaza cu cunoasterea. Sintagmática iti úneste aceste elemente desi ele sunt separate in unitati ( au o izoglosa si spatiu). Cei care au structurat lingüística au produs uniuni, stucturi care au incalcat normele adevarului.
Reprezentarea poate sa fie diferita de realitatea de care ne vorbeste Platón. El vede o semiologíe cu geometrii, forme, etc. Pitágoras vedea matemática, Platón geometrii. Helmholtz energíe. Euclid, Proclo vedea elemente si tot asa. Deci vedeau
o realitate si un limbaj al sistemelor. Iar din acest limbaj extrageau date, principii, legi, forme, etc. Sper ca ai inteles ca se intampla mai multe lucruri dar nu am timp. Astia noi nu cred ca in limbajul acela exista forme si date ci cred ca exista doar unitati fara forma sau cel mult o ecuatie relativa.
Atunci cand tu vezi un lucru, empiristii, atomistii, etc., spun ca acea infórmatie se traduce in tine printr-o geometríe (punct, linie, etc.) Ei bine acea EXPERIENTA este o lume cu forme (segmente, triunghiuri, etc.).
Am mai citit ziele astea un dictionar unde apare si Benveniste.
El spue ca limbajul este o forma de comunicare in care intrevin mai multe parti constitutive sau elemente. In aceasta fraza are si emisorul o functie sintactica pentru ca fraza sa devina functionala. In aceasta structura intervine mai maulte determinari, MODALIZATORI, valori modale, descriptive, etc.
Freud care este impotriva culturii si nu crede in functionalism ci in conductism neaga aceste functiuni ale limbajului. V. Propp spune ca in relatare se intampla o ierarhie. Exista o oratiune principala alta subordonata, yuxtapusa, coordinata, subiect agent, subiect pacient, etc. Deci exista un orden in care aceste determinari sau dinamica se pot schimba. Tipologia poate sa fie diferita, contrafictie, contrarietate, complementarietate, etc. Depinde si de conjunctie (una din cele 9 categorii gramaticale) care face axa.
Deci in aceasta structura si subiectul are un rol important pentru ca se poate aliena. Weiner vorbeste de atributiuni cauzele. Deci omul nu este o masina asa cum spun mecanicistii ci are necesitati spirituale. Malinowski vorbeste de necesitati psihobiologice. Trebuie sa homologizam materia cu spiritul pentru ca spiritul face parte din structura.