Salut, totul se datoreaza datorita oxidarii interioare a cablului de frana. Poti scoate lita aia si s-o dai cu ulei ars sau s-o duci la un om care se ocupa cu bicicletele si ti-o face el sau poti schimba cablurile te costa cam 20 lei.
Care frana? Cea de pe spate sau cea de pe fata? In general BMX-urile au problema asta cu frana de la un timp pentru ca au o portiune mare din cablul de frana expusa, pe care se prinde praf, praf care daca ajunge in tubul ala negru ce crezi ca se intampla? Se acumuleaza si de la un moment dat infraneaza cablul ori ca e prea mult, ori pentru ca din cauza prafului abraziv si a miscarii cablului de frana, tubul negru s-a macinat pe interior si agata practic cablul de frana. Daca crezi ca te descurci poti sa desfaci din partea cu sabotii de frana cablul, il scoti din tubul ala negru si vezi cum se prezinta cablul. Daca are semne de uzura il schimbi, impreuna cu tubul, daca cablul pare in ordine, atunci cumperi un tub de spray wd40 si dai pe cablu sa il cureti, si schimbi tubul negru. Ar trebui sa-si revina. Nu strica sa dai cu putin wd40 si pe axul urechilor de frana (cele pe care se prind sabotii si care se misca cand apesi frana), dupa ungi iar axul cu putin ulei de motor, dar ulei normal, nu folosit, nici ulei ars, ulei normal de motor, sau vaselina daca nu ai ulei, doar ca daca folosesti vaselina pune putina ca aduna praf.