Cu o alta bicicleta nu te pot ajuta, deoarece nu ma risc sa recomand ceva sub 2500 de lei pentru simplul fapt ca nu sunt fiabile. Pentru ce vrei sa folosesti bicicleta? Downhill? Cross Country? XC? Cauciucurile oricum trebuie sa le inlocuiesti cu ceva de calitate mai ales ca e un hardtail si iti va "rupe rinichii" si se vor duce destul de rapid(Pana acum nu am auzit de cauciucuri BTWIN). Iti recomand anvelopele de la Schwalbe, Continental(am o pereche Der Kaiser 2.4 si sunt foarte multumit de ele) si Maxxis daca o sa iei in considerare schimbarea lor. Eu iti recomand sa iti mai strangi banii(pana la 2000 de lei) si sa te uiti pe site-ul marosbike.ro(au foarte multe reduceri si poti gasi biciclete de 3000 de lei la 2000). Recomand marcile precum Cube(detin un Cube LTD 2x Pro), KTM, Focus, Cannondale.
Exact cum a zis Alfred0703, daca bicicleta pentru tine e o pasiune, si ai pretentii (am vazut ca ai)... e pacat sa irosesti 300 euro pe ceva aproape la fel de prost.
Incearca sa ajungi la 450 euro si atunci ai sansa sa te agati de ceva ce merita pe deplin acei bani.
NU pot sa mai adug, asta imi este bugetul, parintii mi-au oferit acesti bani, in ei trebuie sa ma incadrez sa imi iau o bicicleta, singura frumoasa gasita pana acum este rockrider 520, intrebarea mea a fost urmatoarea (nu cred ca ai inteles bine ce am intrebat): rockrider este o bicicleta buna? Puteti sa imi recomandati alta in aceeasti bani dar poate putin mai buna sau mai frumoasa(nu era obligatoriu sa raspunzi la asta daca nu sti, puteai doar sa im spui daca e ok bicicleta respectiva si atat)? Bicicleta nu e o pasiune, ma plimb vara cand ies cu prietenii, mai facem urcari, coborari prin diferite locuri, nu o folosesc intens. Pretentii nu am mari, in banii aia nici nu pot sa am.
Sa incep cu inceputul:
1. Bicicleta o folosesc mai mult vara, cand ies cu prieteni, facem diferite urcari, coborari sau uneori mai merg si pe asfalt cu ea(cand ma duc pe la cineva si sta in apropiere, de exemplu).
2. Anvelopele nu vad de ce le-as schimba. Dami tu motivul ala, de ce nu sunt bune anvelopele. Si nu inteleg termenul folosit de tine cu "rupe rinichii". Daca o sa primesc un raspuns ok de la tine o sa le schimb, daca nu, nu, nu ma deranjeaza faptul ca o sa alunece putin daca este noroi si o urcare si nu o sa prinda bine.
3. Bugetul, nu l-am decis eu, ci parintii mei, nu il mai pot creste...asta este maximul pana in care pot sa imi iau o bicicleta si trerbuie sa ma descurc, de aceea am ales Rockrider 520.
Da, de fapt imi cer scuze ca ti-am scris. Vad ca nu esti capabil sa te exprimi corect. Ce vrei sa inteleg eu prin "diferite urcari, coborari"? Pe ce teren? Cu pietre? Cu pamant? Tu ai scris cu manuta ta ca "am auzit ca are cauciucuri proaste". Te poti astepta sa aiba cauciucuri proaste care se sparg la orice pietricica mai ascutita. Sunt mai multe motive sa iti cumperi anvelope mai bune, cum ar fi: greutatea, rezistenta la rulare, aderenta pe teren uscat, umed, asfalt, noroi etc, protectia, durabilitatea, dar daca tu faci "diferite urcari, coborari" nu pot sa te ajut. Spune-le parintilor ca nu merita sa investesti intr-o bicicleta cu care o sa ai probleme in cateva luni de la achizitie. Daca te decizi sa cumperi acea bicicleta, asigura-te ca are toate suruburile stranse, etc. La 300 de euro nu poti sa iti iei avion de care vrei tu.
Dacă nu dispui de mai mult, o sa ma uit puțin mai târziu exact peste piese și o sa caut și alte firme sau modele.
Eu am dat in Germania 1000 € pe un Bulls copperhead 3 ediția 2016 și pot sa spun ca am cam luat țeapă. Are piese bune, dar CUBE-urile colegilor de munca îmi oferă o cu totul alta senzație(poate geometria cadrului e de vina), astfel ca următoarea va fi cu siguranță firma asta (giant sau specialized, alte mărci probate, sunt mult prea scumpe).
Și sincer sa fiu, la a mea cel mai tare ma deranjează ca e hard-tail. Am aflat asta după primele 40de minute în şa. Sunt în căutarea unei tije de şa cu amortizor, am găsit ceva bun dar e 250€.
Daca poți, da detalii despre acele urcări și coborâri... Pentru ca în mod normal când auzi asta, automat îți fuge mintea la Downhill, dar poate tu ai in plan ceva mai lejer.)
Cauciucurile sunt singura problema grava sau mai are si altele mai grave decat asta?
O sa vad eu pe unde o sa merg cu ea, mai intai sa o cumpar, suruburi de strans, sau alte lucruri de genu nu ma sperie, o sa am grija sa fie totul ok la acest capitol.
Spune-mi doar daca mai are alte probleme grave, sau, orice problema pe care crezi tu ca o sa o aiba.
Franele sunt ok?
Schimbatoarele sunt ok?
Furca(cred ca bine ma exprim ((= ) stiu ca se poate regla, e ok?
Ghidonul e ok, nu se indoaie sau ceva daca o sa cad de pe ea sau chestii de genu?
Astea sunt lucruri care ma intereseaza acum ca tot stiu ca deocamndata cauciucurile sunt cele mai grave.
Da, nu o sa merg tot timpul sa ma plimb pe dealuri, sa le cobor, sa le urc... Mai mult pe asfalt, in zona pe unde ma plimb eu acum nu sunt pietre, gropi, etc doar asfalt, dupa ce se termina asfaltul vin niste pietre, dealuri destul de micute, si cehstii de genu. Daca vrei uita-te la piese si spune-mi daca sunt ok, franele, schimbatoarele, pedalele(daca nu aluneca tare piciorul pe ele) si acea "furca" din cate stiu, se poate regla dupa numarul de kilograme, sa fie mai moi sau mai tari, spune-mi daca e ok sau nu, cam astea sunt lucrurile care ma intereseaza mai mult. Cu cauciucurile m-a lamurit Alfred, vreau sa vad niste pareri acum despre restul lucrurilor de pe ea. Merci
Franele sunt ok, dar sa nu te astepti la prea mult de la ele, deoarece nu sunt hidraulice. Schimbatoarele pot fii mai bune, dar merg si ele ca doar nu urci Everestul cu ea. Ghidonul nu se indoaie daca cazi cu el, in cel mai rau caz intrii intr-un copac si se rupe, dar nu cred ca ar fi cazul, pentru ca nu faci downhill pe ea. Furca ca sa o reglezi iti trebuie o pompa de suspensie(40-100 de lei una). Daca nu o fortezi, nu ar trebui sa cedeze nimic. Sa ai mare grija insa la lant. Nu as avea incredere in el, ca poate te lasa cand ai nevoie cel mai mult.
Pompa pentru suspensii? Am vazut la un prieten ca putea sa le faca mai moi, adica sa se lase mai mult in jos (cred ca intelegi la ce ma refer) nu e asa si asta? Sau?
Da, acest lucru se face cu acea pompa la cele mai multe suspensii pe aer. Eu nu pot sa imi dau seama daca suspensia de pe bicicleta mentionate de tine e pe aer sau nu. Daca e pe arc, atunci poti sa o faci si fara pompa.
Uite la ce ma refeream eu https://youtu.be/W4BRdhNRISw
De la butonul ala poti sa le faci mai tari doar cu pompa de aia?
Cand zic mai tari ma refer sa nu se duca atat de jos chestia aia
Acea chestie se numeste Shock Lockout. Practic iti poti bloca furca ca sa pedalezi mai usor pe asfalt. Ce ziceam eu se face de pe partea cealalta a furcii. Presiunea din furca se regleaza dupa greutate sa nu faci "bottom out"(scuze dar nu gasesc termeni in romana echivalenti cu cei in engleza, dar poti cauta). Daca faci "Bottom out" iti poti strica suspensia pe fata.