Daca esti incepator e ok, daca nu, atunci nu e ok.
Daca se opreste si din alte motive decat necalcarea corecta a ambreiajului+ acceleratie, atunci este de dus la mecanic.
Daca se intampla doar din neglijenta ta sa opresti motorul si asta rar atunci nu se intampla nimic, daca se intampla des poate duce la defectiuni.
Nu este indicat sa faci asta. La majoritatea masinilor directia este pe servo. Daca opresti motorul directia se blocheaza.
S-a întâmplat o dată să se oprească în mers, să nu mai reacționeze pedalele, am învârtit cheia să opresc, era în 50km/ora și am pornit ușor din mers și după a mers.
Poate ai invartit cheia sa pornesti motorul, nu sa-l opresti. Odata ce era oprit.
Pentru motor e ok, daca faci acest lucru cu ambreiajul apasat.
In schimb nu este ok din punct de vedere al sigurantei, pentru ca o masina cu servodirectie si servofrana poate fi mult mai greu de controlat, dupa ce se opreste motorul. Iar daca trebuie sa dai cheia pe pozitia 0 si apoi sa pornesti, exista riscul de a te balbai si de a bloca volanul.
Depinde de masina; Opelurile de exemplu sunt facute sa poti reporni motorul in mers, fara sa iei contactul.
Ai spus ca s-a oprit in mers.
Logic, dupa oprirea lui nu trebuia sa il pornesti? La asta m-am referit.
In timpul rularii, din diverse motive motorul se poate opri. Masina continua sa ruleze din inertie. In mod normal daca nu poti trage pe dreapta, apesi ambreiajul si activezi demarorul, si apoim daca a repornit, dai drumul usor la ambreiaj (daca ai pierdut mult din viteza treci pe o trepta inferioara). Asta e, oricum daca motorul se opreste in mers, e semn ca trebuie sa se uite un mecanic sau sa pui combustibil .