| nukeyly a întrebat:

Retur produs. Garantie 3 ani. Dupa 2 ani jumate produsul[sa zicem un rotopercutor] este exploatat normal fara abuz, folosit, julit normal, in timp pusca ceva in el ''o saiba custom'' sa zicem, produsul devine nefunctional 100%, vanzatorul si serviceul nu aduc saiba puscata din N+1 motive de marketing mai mult ca sa cumperi alt produs nou.
In acest caz magazinul nu poate respecta clauza de garantie de 3 ani adica reparare produs, schimbare piese interne, uzura specifica contracost chiar, ramane doar inlocuirea lui TEORETIC.
Atunci poate cumparatorul:
1. sa dea retur produs in stare folosit + stornare bani in baza bonului original?
2. sa ceara inlocuire produs 1 la 1 cu altul identic, inca la vanzare dar la alt pret?

7 răspunsuri:
| Andreea_Brandus_1995 a răspuns:

Mai bine te-ai consulta cu un avocat, dar din ce stiu eu nu se poate.

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Sa-ti povestesc ceva: am avut un monitor Philips. Cu o luna inaninte de expirarea garantiei (2 ani avea garantie) s-a ars. L-am trimis in service cum scrie pe garantie. Cei de la service mi-au dat negatie ca nu-l pot reprara si am solicitat sa-mi fie inlocuit de catre magazin. Magazinul mi-a trimis altul mai scump pentru ca vechiul model nu mai exista. Am solicitat magazinului sa-mi trimita si noua garantie pe inca 2 ani. A refuzat pentru ca nu stiau legea. Cu dovada ca i-am contactat am facut reclamatie la ANPC si mi-au trimis si garantia si si-au primit si amenda cuvenita. Astazi am noul Philips care functioneaza foarte bine de circa 4 ani. Garantia a expirat de mult timp.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Se respectă clauzele din certificatul de garanție. Nimic din ce ai cerut aici nu va primi în aceste condiții.

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Nu stiu daca poti cere banii!

| mihai69 a răspuns:

1/ nu
2/ da

| mi25 a răspuns (pentru sadrian46):

Nu este chiar asa.
Bateria de la masina avea garantie 2 ani. Cu 2 saptamani inainte de expirarea garantiei "a murit". Am dus-o la atelierul care a montat-o pe masina, acesta a trimis-o la reprezentanta, reprezentanta mi-a trimis o baterie noua.
Si ca sa nu zici ca e unicat, am patit acelasi lucru cu un filtru de cafea mai special. Am obtinut filtru nou din magazinul de unde l-am cumparat.

| mi25 a răspuns:

Poate sa ceara un produs mai scump, dar cu plata diferentei de valoare.