Din cate știu eu, de pe urma vizionarii a n episoade din Dezastre in aer pe National Geographic, exista un sistem numit ILS, in care pui cred că coordonatele pistei sau denumirea ei (acel număr), și care te aliniază cu pista, aratindu-ti și traiectoria pentru aterizare (te avertizează dacă ești prea sus sau prea jos)
Nici eu nu sunt pilot. Daca eram îți spuneam clar ce și cum. De aceea, poți să râzi daca nu am răspuns corect.
Aeroporturile cele mai mari din lume au 5-7 piste. Pilotii cunosc aeroporturile si pistele din acele aeroporturi de obicei, datorita orelor foarte multe de zbor. Incep ca Second Officer, apoi First Officer si in cele din urma Capitan. Ca Second Officer nu primeste nimeni mansa fara sa fie supravegheat. Sunt ghidati din Turnul de Control. S-a intamplat si sa le mai incurce ).
La aterizare directia este mereu cea cu vant din fata.
Mai sunt și simulatoarele unde învață, unde condițiile de zbor sunt redate cu o destul de mare precizie. Cele mai multe teste se dau pe simulator.
Nu ai cum sa încurci pista. Deși, da, s-a întîmplat. In unul din dezastrele aviatice sistemul ILS, de care spuneam in răspunsul meu i-a avertizat pe piloți că vor să aterizeze pe o pista greșită, care era închisă, le arata că nu sunt centati pe direcția pistei, și nu au luat seama. Cind se încurcă pista, rezultatul poate fi catastrofal.
Și dacă vintul e perpendicular pe pista? Taie pista?