Citeste un rand da si unul nu, un aliniat da si unul nu. Asa vei reduce timpul de invatat si vei prinde "ideea" si asa vei avea o nota partiala cum s-au intamplat ideile.
Nu vei lua zece dar nu vei lua 2. Asa faceam cand aveam de invatat pe maine o materie dificila!
Succes la examen!
In clasa a opta nu prea ar trebui sa te incurci cand e formulata o intrebare altfel caci ar trebui sa reusesti sa sintetizezi ideea intrebarii
Invata in ordine cronoligica, incearca sa faci o schema cu isoricul fiecarui an si anvata dupa schema acea schema! Totul e sa inveti pe bune, sa stai 3-4 pe zi sa inveti, nu te vei mai incurca atunci!
PS. Cand te'ai apucat de invatat sa nu te gandesti la altceva in timp ce citesti, inveti pasiv si nu o sa retii mare lucru, trebuie sa te concentrezi EXCLUZIV pe ce ai in fata
Buna.
La istorie ajuta foarte mult, dupa parerea mea, sa iti imaginezi intamplarile respective. Daca tocesti, ca pana la urma asta inseamna sa inveti asa cum ai zis tu, te poti pierde in fata foii de hartie, ai sansa sa incurci date etc. Acum ce sa zic. nu prea imi place mie istoria insa si eu trebuie sa o invat fie ca vreau, fie ca nu vreau. Ca sa fac asta mai usor imi imaginez chestiile care se intampla ca pe un film.
Ai destul timp daca e peste cateva saptamani teza asa ca iti propun ca intr-un weekend sau in mini-vacanta de 1 mai daca e inaintea tezei sa scrii sintetizat lectiile pe foi. Fiecare lectie pe o foaie. Amanuntele nu sunt de trecut, nu vei avea de reprodus lectia in mod detaliat la teza banuiesc . Important e sa stii ce se intampla, cand, unde si ce cauze si urmari are. Nu vrea nimeni detalii exceptional de avansate de la un copil de 14 ani - sau 13-15.
Subliniaza cu o carioca de o culoare gen rosu, portocaliu, verde, mov, roz = ceva usor de vazut, care sa iti sara in ochi .
Este bine sa inveti pe etape, stai cate o ora si inveti focalizat, nu te gandesti la altceva, apoi 5-10 minute pauza si revii. Faci asta pana la 4 ore pe zi daca e nevoie si incearca sa iti organizezi timpul in functie de cat ai de invatat.
Daca te ajuta, desi e o metoda care nu prea incurajeaza logica, gandirea... poti sa iei un paragraf care pur si simplu nu iti intra in cap si sa il scrii de 10 ori pana retii macar ideea de baza.
Alta idee e sa iti formulezi singura o serie de intrebari posibile pentru fiecare lectie si sa repeti astfel incat dupa ce ai terminat sa stii sa raspunzi corect tuturor.
Cam asta ar fi. Mult noroc la teza!
Invata istoria ca pe o poveste stii cum sunt povestile, intai se vorbeste despre imparatia lui Verde-imparat, apoi despre fiicele lui, pe urma apare intriga... un baiat sarac si viteaz, care promite ca face si drege... si la sfarsit, imparatul ii da jumatate de imparatie si fata cea mai frumoasa de nevasta! asa e si cu istoria: intai prezinti contextul socio-politic, apoi personajele principale din perioada respectiva si asa mai departe. Imbraca totul intr-o forma literara acceptabila, fara artificii prea mari, ca doar nu esti la literatura, dar totusi exprima-te frumos, astfel incat sa fie cursiva lucrarea. Cat despre date, incearca sa cauti o legatura pe care poti sa o faci... de exemplu, rascoala de la Bobilna, 1437: 14 ani varsta ta, 37 varsta mamei tale, sau numere de telefon, numarul la pantofi, numarul de apartament. Foloseste orice artificii care te-ar ajuta. Si nu porni de la premisa ca nu reusesti sa retii, o sa vezi ca daca insisti si o sa vizualizezi in mintea ta insiruirea logica a evenimentelor, nu mai e nevoie sa inveti ca un papagal.
Bafta!
Inainte sa te apuci de invatat asculta Bach, asa ne-a zis profu' de muzica si poti sa captezi mult mai usor informatiile, si trebuie sa fi atenta la melodie, nu stiu daca functioneaza dar nu ai nimic de pierdut daca incerci.
Inregistreaza-te spunand subiectele si asculta-le seara sau chiar atunci cand dormi
Cand invat la istorie imi imaginez ca fiecare capitol este numele unui cal pentru ca uite, chiar daca sunt din doi in doi ceea ce pentru memoria mea numerica zero e groaznic. am numai la stefan-imparat cate 12 ani pe fiecare dintre cele trei relatii pe care le-a avut cu Ungaria polonia si imp.
asta e un simplu exemplu pentru ca istoria partidelor ma face prost. si aici nu e doi in doi, e trei in unu consecutiv par si impar.
cred ca stilul meu e sa povestesc orice ar fi, o chestie care nu poate deveni poveste incat tot ce imi amintesc din Istorie este hm
un lucru pe care incerc sa il fac este sa imi spun tot ce gandesc inainte sa incep, e un discurs sociologic si religios de rezistenta si anti-rezistenta.
tactica cu facutul cuprinsului pe foi a intregului caiet cu cai si sub-obstacole si povestirea pe ele imi da speranta dar nu am incercat.
s weil spunea ca trebuie sa privesti si in nici un caz sa incerci sa intelegi, nu stiu de ce, sa te uiti la tot si nu la detalii si sa indepartezi cuvantul eu.