| Radu284 a întrebat:

Am niste probleme cu Rcs-Rds, si sunt curios ce pot face, in mod legal, pentru a le creea probleme cat mai mari.

Pana in luna iunie (inclusiv) am avut un contract pentru TV si internet, contract pe care l-am reziliat. La o ora de la inceputul lunii iulie, internetul nu mai mergea (ceea ce era de asteptat, dat fiind faptul ca nu mai aveam niciun contract cu ei). la fel si cablul TV.

Dupa cateva zile, imi vine o factura de la ei pentru servicii pe luna iulie, servicii de care nu beneficiasem, contractul fiind reziliat. I-am sunat, si operatorul mi-a spus sa ignor factura, pentru ca se va rezolva automat. Intre timp, mi-am facut alt abonament, numai de internet la ei.

La sfarsitul lunii iulie, imi vine o instiintare pe mail ca o sa-mi interupa serviciile, pentru neplata facturii fictive din iulie. Am ignorat aceasta avertizare, cum era si normal. In august, mi-a venit o factura noua, cu data scadenta pe 29 august. In aceasta factura erau scoase costurile facturii vechi (erau trecute cu -, si ajustata suma noua). Totul parea OK.

Pe 23 august, ajung acasa si constat ca internetul nu mai mergea din cauza neplatii... desi factura era scadenta pe 29 august... I-am sunat, si mi-au spus ca trebuie sa platesc factura veche (fictiva) pentru a-mi da drumul la internet. Le-am spus c anul mi se pare normal s aplatesc o factura pentru niste servicii de care nu am beneficiat, mai ales ca un reprezentant al lor mi-a spus sa o ignor. Au zis ca nu ii intereseaza, si ca daca vreau net sa platesc si gata, si eventual sa le depun o sesizare scrisa. Am incercat sa le explic ca nu este normal ce fac ei, dar mi-au zis ca ei sunt stapanii internetului, si ca daca nu le paltesc factura fictiva, nu o sa mai am net de la ei. Le-a explicat ca acum o sa pot rezilia oricand contractul nostru, deoarece ei l-au incalcat, fara a mai palti nicio taxa de reziliere. Nu au zis nimic, desi probabil ca nu m-au luat in serios.

Am facut o sesizare, si nu am primit niciun raspuns de mai mult de o saptamana. Intrebarea mea ar fi, unde pot face reclamatie? Banueisc ca la OPC, dar mai exista si alte autoritati care se ocupa de asa ceva? Ceva cu telecomunicatiile, concurenta, etc?

17 răspunsuri:
| oprescudorin11 a răspuns:

Dragul meu:si eu am patit o chestie similara.Cu o alta firma. Aia m-au amenintat ca nu voi mai putea beneficia de nici un serviciu, de la nimeni(nici o alta companie), caci sunt 'mana in mana ', chiar daca le platesc daune, nimeni nu-mi va oferi serviciile (din alte companii-sunt ca si bancile -hoti si mana in mana).Cam greu sa de judeci cu astfel de companii, nu o sa ai bani sa rezisti.OPC, din cate am constatat sunt si ei la 'mana' celor cu bani. Daca nu-ti place sa fii jefuit (pe fata -cum se intampla) iesi din sistem! Pe asta se bazeaza hotii! Imi cer scuze ca -ti spun adevarul!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Cu parere de rau iti zic ca au dreptate si ei cam sunt regii internetului in Romania. Singura ta sansa e OPC, dar stai tu linistit ca ei primesc zeci de reclamatii din astea pe zi.

| express11 a răspuns:

Si eu am avut probleme cu ei, am reziliat contractul, de fapt mi-am luat abonament de la alta firma-upc-m-au dat in judecata de 2 ori, am castigat procesele.sunt nesimtiti tare, ma puneau sa platesc si decodorul pe care l-am primitinapoi-noroc ca am pastrat procesul verbal de predare-si o suma de 100 de euro, dar aceasta suma este abuziva.am castigat procesele.la opc, o sa-ti spuna ca poti rezilia contractul.

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Mai asteapta sa se faca 20 de zile si apoi poti reclama la OPC si ANCOM.

regis
| regis a răspuns:

Eu zic sa platesti, pentru a beneficia de internet, dupa care fa o reclamatie la OPC, precizand pretentiile de a ti se returna banii platiti degeaba.

| Radu284 explică (pentru regis):

Pai asta am si facut, ca u prea aveam de ales. Daca ar exista concurenta in domeniu, as pleca de la ei imediat, dar nu am alte optiuni :/

regis
| regis a răspuns (pentru Radu284):

Cunosc. Pe mine m-au deranjat si mai rau si astazi sunt client Romtelecom...

| Radu284 explică (pentru regis):

As fi vrut sa fiu client romtelecon, au si venit la mine de 3 ori sa ma coopteze, de asta am si reziliat initial cu RDS. Partea naspa e ca cei d ela romteleco habar nu aveau ce vorbeau, ca ba e fibra, ba nu e fibra, ba e porturi ba nu e porturi... Si pana la urma mi-ai irosit o gramada de timp, si ii consider mai neseriosi chiar decat cei de la RDS :/

| Radu284 explică (pentru Ioandelasal):

Multumesc pentru raspuns. Exista o perioada obligatorie de o luna pentru reclamatii?

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns (pentru Radu284):

Citeste contractul, acolo gasesti termenul pentru reclamatii.

| Radu284 explică (pentru Ioandelasal):

"Rezultatul demersurilor efectuate va fi comunicat clientului prin intermediul datelor de contact comunicate (e-mail, telefon)
intr-un termen de maxim 7 zile de la solutionarea reclamatiei/solicitarii ce decurg din relatiile contractuale cu RCS&RDS.
In cazul nesolutionarii reclamatiei/solicitarii in termenul maximal datorita efectuarii unor investigatii suplimentare determi nate
de complexitatea acesteia, termenul maxim de solutionare a reclamatiei/solicitarii este de 90 de zile de la inregistrarea
acesteia; in acest caz termenul de informare a clientului asupra stadiului de solutionare este de 30 zile de la expirarea
termenului initial de solutionare de 30 de zile."

Hmm, asta inseamna 90 zile, banuiesc :/

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns (pentru Radu284):

Asa este dar numai daca sunt indeplinite conditiile prevazute. Ori, in cazul tau, nu este vorba de complexitate care sa necesite investigatii suplimentare.

| Radu284 explică (pentru Ioandelasal):

In principiu nu ar trebui sa fie nevoie de mari investigatii, dar problema este ca gradul de complexitate nu este definit nicaieri, si este la latitudinea lor daca vor sa invoce aceasta clauza. Dar voi mai astepta un raspuns inca o luna, iar apoi voi contacta cel putin ANPC-ul.

regis
| regis a răspuns (pentru Radu284):

Eu sunt foarte multumit de relatia cu Romtelecom, insa cel putin in zona mea au viteza mai mica (10 Mb/s). Dar spre deosebire de RDS, care printre altele m-au tinut o luna fara net, Romtelecom au rezolvat orice problema in mai putin de 24 de ore.

| Radu284 explică (pentru regis):

Eu as fi fost si mai multumit de Romtelecom daca mi-ar fi instalat netul, cum promisesera.

| Radu284 explică (pentru Ioandelasal):

Se pare ca nu mai e nevoie, m-au sunat si am primit un raspuns favorabil de la RDS (imi dau niste bani pentru perioada de deconectare, si ii trag la raspundere pe operatorii respectivi).

| Dumii_Daniel_1994 a răspuns:

Eu am avut o problema asemanatoare...contractul era pe numele bunicii...le-am spus ca a decedat si asa am scapat de ei-))