| Lola05 a întrebat:

Avem o problemuță, la noi pe scara blocului, care ne dă de furcă de ani întregi.
În fiecare lună factura la apă curentă ne vine cu un indice de corecție (cică pentru pierderile de apă de pe rețea) din cauza căruia de cele mai multe ori plătim dublu sau chiar peste dublu față de cât am consumat noi. Apometre de apartament avem toți, și la bucătărie și la baie, indexul (numărul de metri cubi consumați) îl predăm la timp, deci nu există penalizări. Recent s-a pus și apometru de scară, s-au făcut și reparații la subsol pe banii noștri, evident. Așadar, pierderile pe rețea ar fi trebuit să dispară, odată cu repararea și înlocuirea infrastructurii.
Totuși, luna asta ne-a venit din nou factura cu același indice de corecție 1.35 (din câte am înțeles e maximul admis de lege). Chiar dacă indicele ăsta se pune atunci când au loc pierderi de apă pe rețea, și la celelalte scări e mult mai mic (0, 2 sau maxim 0.6), la noi și la cei de la scara A în fiecare lună e la fel de mare, chiar dacă nu sunt pierderi și totul a fost reparat! Să fie oare o coincidență că aceste 2 scări sunt administrate de același om? Vecinii mei sunt bătuți în cap, majoritatea pensionari plecați pe la țară, deci pe ei nu îi interesează subiectul (consumă maxim 1-2 metri cubi de apă lunar și indicele ăla nu îi afectează prea mult). Totuși, noi suntem 3-4 în casă, familie normală, spălăm haine și vase, ne facem baie, gătim, consumăm, deci la noi diferența din cauza indicelui de corecție e vizibilă și sesizabilă la portofel! În fiecare lună plătim 40-50 de lei în plus pe ceva ce nu am consumat... Suntem deja sătui, că nu ne dau banii afară din casă!
Se poate face ceva în sensul ăsta? Cui să ne adresăm? A mai pățit cineva așa?

4 răspunsuri:
| Evolution a răspuns:

Administratorul trebuie sa se ocupe. Si la mine la bloc a fost o luna in care toti am platit sume putin mai mari, si toata lumea s-a plans la administrator iar la urmatoarea luna ne'a scazut din factura. Nu prea ma pricep unde trebuie sa se duca thinking dar administratorul trebuie sa rezolve.

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Va puteti adresa la administrator, care sa rezolve situatia cu furnizorul de apa. Daca nu rezolva va puteti adresa la compartimentul/functionarul de la primarie care se ocupa de asociatiile de proprietari sau la protectia consumatorilor.

| Lola05 explică (pentru Ioandelasal):

Păi noi cam credem că administratorul e mână-n mână cu furnizorul de apă. Oamenii s-au mai revoltat o dată cu situația asta dar el nu a schițat niciun gest. O singură lună a scăzut indicele la 0.8 ca să se calmeze lumea și apoi l-au mărit iarăși la 1.35. Tot el ne impune să plătim apometrul de la nivel de scară care a fost instalat fără să fim întrebați nimic în prealabil. Așadar, administratorul iese din discuție...
Pentru funcționarul de la primărie trebuie făcută cerere/ petiție semnată de vecini?

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns (pentru Lola05):

Faceti o reclamatie, semnata de toti cei nemultumiti.