| Paulandrei177 a întrebat:

Buna! Lucrez intr-un callcenter din Bucuresti si am o nedumerire.
De la inceputul anului, managerul ne-a spus ca vom incepe sa platim comenzile pe care le gresim din cauza noastra.
De exemplu, suna clientul doreste sa comande ciorba de pui, eu introduc in sistem ciorba de legume. Ciorba de legume are pretul de x lei, eu va trebui sa platesc acei x lei pentru ca eu am gresit tipul de ciorba.
Nu am gasit nicaieri ceva ce sa ma lamureasca, este legal acest lucru? Au voie sa te puna sa platesti?

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, au voie, in baza prevederilor Codului muncii privind raspunderea patrimoniala a salariatilor, citez:
"Conform Codului muncii, rep. in 2011, cu md. si compl. ulterioare, citez:
  "ART. 254.(1) Salariaţii răspund patrimonial, în temeiul normelor şi principiilor răspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina şi în legătură cu munca lor.
(2) Salariaţii nu răspund de pagubele provocate de forţa majoră sau de alte cauze neprevăzute care nu puteau fi înlăturate şi nici de pagubele care se încadrează în riscul normal al serviciului.
(3) În situaţia în care angajatorul constată că salariatul său a provocat o pagubă din vina şi în legătură cu munca sa, va putea solicita salariatului, printr-o notă de constatare şi evaluare a pagubei, recuperarea contravalorii acesteia, prin acordul părţilor, într-un termen care nu va putea fi mai mic de 30 de zile de la data comunicării.
(4) Contravaloarea pagubei recuperate prin acordul părţilor, conform alin. (3), nu poate fi mai mare decât echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie."

7 răspunsuri:
| Saiko93 a răspuns:

Din cate stiu, da... Vezi ce faci, parerea mea.

| darrio2007 a răspuns:

Mi se pare corect sa procedeze asa. Bine ca nu te pune pe liber.
Mai multa atentie.

| johnnny123 a răspuns:

Păi hai să ne gândim un pic:
Clientul comandă o ciorbă de pui. Tu introduci greșit ciorbă de legume. Comanda este livrată, dar clientul o refuză pentru că nu este ce a comandat.

În concluzie, banii pe ciorba aia nu se mai încasează, deși firma a cheltuit bani cu producerea și transportul ei.

Cine ar trebui să suporte paguba în opinia ta?

Bucătarul care a gătit ciorba care i s-a cerut, curierul care a transportat-o, patronul care vă plătește să vă faceți treaba, clientul care nu a primit ce a comandat, sau TU, cel care a greșit?

| Paulandrei177 explică (pentru Ioandelasal):

Pai, momentul in care se aglomereaza foarte tare, si vin extrem de multe comenzi, nu se incadreaza in riscul normal al serviciului? Pentru ca aceste lucruri nu se intampla de zi cu zi, sunt rare.

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns (pentru Paulandrei177):

Nu cred ca se incadreaza.

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Sigur ca da, este vina ta ca incurci comenzile, nu te descurci renunta bagi demisia si asta e, decat sa nu i ei niciun leu la sfarsitul lunii ca nu stii de capul tau, mai bine cauta ti altceva la care te pricepi si sti ce faci, ca daca faci pagubă firmei te vor da ei afara ca nu vor accepta la ne sfarsit sa puna bani pe comenzi gresite, te acceptă odata de doua ori dar a treia oara te dă afara. Ce varsta ai?

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Esti baiat?