Întrebare recomandată | Anailyn a întrebat:

Am s eu o problema, in 19 Noiembrie 2011mi-a luat mama un telefon Huawei de la Vodafone. deoarece am ramas fara telefon si acela era singurul gratis la abonament. Vreau sa spun ca inca din primele zile am observat un defect al sau, si anume: Se inchide apelul in timpul convorbirii. Uneori se intampla chiar la 2 secunde de la raspuns, alteori la 15-30 minute(deci timpul nu este unul precis), l-am trimis in luna ianuarie si pana in prezent a fost de 7 ori in service0ul care colaboreaza cu firma Vodafone(este in garantie). Am cerut schimbarea telefonului cu altul la fel(aceeasi marca dar unul care functioneaza) si cei din magazin au spus ca le trebuie confirmarea service-ului, iar service-ul mi-a spus ca nu depinde de ei. Eu ce sa fac? Stau si in momentul de fata si nu il pot folosi intr-o convorbire ca mi se inchide cand este lumea mai draga. Exista o lege ca dupa mai multe trimiteri in service de acelasi gen, sa poate sa fie schimbat, ce imi recomandati? Va rog ajutati-ma! Funda:*

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, vanzatorul este obligat sa inlocuiasca telefonul, conform OG 21/1992, republicat in 2007, cu modificarile ulterioare, citez:
"ART.12.(1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzãtorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuitã a produselor şi serviciilor obţinute, precum şi despãgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate. Dupã expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apãrute pe durata medie de utilizare a acestora.
(2) Vânzãtorul sau prestatorul de servicii suportã toate cheltuielile legate de aceste deficienţe, situaţie care nu îl exonereazã de rãspundere pe producãtor în relaţia cu acesta.
ART.13.(1) Remedierea deficienţelor apãrute la produse sau servicii ori înlocuirea produselor care nu corespund în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate şi care nu sunt imputabile consumatorului se face în termen de maximum 15 zile din momentul când operatorul economic a luat la cunoştinţã de deficienţele respective.
(2) În cazul unor vicii ascunse, termenul maxim stabilit la alin. (1) curge de la data finalizãrii expertizei tehnice efectuate de un organism tehnic neutru."
Solicita de la service-ul respectiv o adeverinta/constatare in care sa se arate defectul si de cate ori l-au reparat. Daca nu vor spune-le ca o sa te adresezi la protectia consumatorilor.

5 răspunsuri:
| Kity2202 a răspuns:

Asa s-a intamplat si la tata..Era pe Cosmote...Dar dupa si-a luat o cartela de la Orange si acum nu se mai intampla. Poate are cv. cartela! Daca nu merge nici asa du-l la alt serve-ce. Daca nu cumpara-ti alt telefon cu aceeasi cartela si gata! FUNDAbatting eyelashes

| alecx4music a răspuns:

Du-te la ei cu un un parinte, ameninta-i ca daca nu ti-l schimba sau ti-l repara, te duci la protectia consumatorului.
Normal ar trebui sa ti-l repare sau sa ti-l schimbe, dar incearca sa evite costurile reparatiilor sau inlocuirea telefonului.
Deci du-te la ei si insista, or sa ti-l schimbe.
Bafta!

| Anailyn explică (pentru Kity2202):

Mi-am cumparat alta cartela, si cartela nu are nici o problema, cartela care o folosesc acum este ok, pentru ca sa testat si in alte telfoane, deci numai tlefonul este de vina

| Andrada23456 a răspuns:

Schimba-ti cartela.

| Kity2202 a răspuns (pentru Anailyn):

Pai trebuie sa-ti ei alt tel straight face