Da, vanzatorul este obligat sa inlocuiasca telefonul, conform OG 21/1992, republicat in 2007, cu modificarile ulterioare, citez:
"ART.12.(1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzãtorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuitã a produselor şi serviciilor obţinute, precum şi despãgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate. Dupã expirarea acestui termen, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor/serviciilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse apãrute pe durata medie de utilizare a acestora.
(2) Vânzãtorul sau prestatorul de servicii suportã toate cheltuielile legate de aceste deficienţe, situaţie care nu îl exonereazã de rãspundere pe producãtor în relaţia cu acesta.
ART.13.(1) Remedierea deficienţelor apãrute la produse sau servicii ori înlocuirea produselor care nu corespund în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate şi care nu sunt imputabile consumatorului se face în termen de maximum 15 zile din momentul când operatorul economic a luat la cunoştinţã de deficienţele respective.
(2) În cazul unor vicii ascunse, termenul maxim stabilit la alin. (1) curge de la data finalizãrii expertizei tehnice efectuate de un organism tehnic neutru."
Solicita de la service-ul respectiv o adeverinta/constatare in care sa se arate defectul si de cate ori l-au reparat. Daca nu vor spune-le ca o sa te adresezi la protectia consumatorilor.
Asa s-a intamplat si la tata..Era pe Cosmote...Dar dupa si-a luat o cartela de la Orange si acum nu se mai intampla. Poate are cv. cartela! Daca nu merge nici asa du-l la alt serve-ce. Daca nu cumpara-ti alt telefon cu aceeasi cartela si gata! FUNDA
Du-te la ei cu un un parinte, ameninta-i ca daca nu ti-l schimba sau ti-l repara, te duci la protectia consumatorului.
Normal ar trebui sa ti-l repare sau sa ti-l schimbe, dar incearca sa evite costurile reparatiilor sau inlocuirea telefonului.
Deci du-te la ei si insista, or sa ti-l schimbe.
Bafta!