| Dreamer16 a întrebat:

Buna, TPU!

In prezent primesc o pensie de urmas, dar urmeaza sa semnez un contract de freelancing, deoarece sunt studenta si nu pot acoperi din aceasta pensie toate cheltuielile, asa ca am decis sa aplic pentru un job de tipul acesta.
O sa mai beneficiez de aceasta pensie?

Dau funda!

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, vei mai beneficia de pensie de urmas, avand in vedere ca poti cumula pensia cu venitul obtinut, conform Legii nr.263/2010, privind pensiile publice, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART. 118. (1) În sistemul public de pensii pot cumula pensia cu venituri realizate din activităţi dependente, aşa cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora, următoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limită de vârstă;
b) nevăzătorii;  
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum şi copiii, pensionari de urmaş, încadraţi în gradul III de invaliditate;  
d) copiii, pensionari de urmaş, prevăzuţi la art. 84 lit. a) şi b).
ART.84.Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă îşi continuă studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani;"
Nu trebuie sa depui nici un act la CPP din judet.
  

6 răspunsuri:
sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Da. o să primești.

| Dreamer16 explică (pentru sadrian46):

Stiti daca mai trebuie sa depun anumite acte la Casa de Pensii Judeteana dupa ce semnez acest contract ca sa continui sa primesc pensia de urmas?

sadrian46
| sadrian46 a răspuns (pentru Dreamer16):

Din câte știu, pensia de urmaș este un drept legal al d-tale care nu se stinge dacă te angajezi. Dar înainte de a te angaja este bine să suni acolo să întrebi.

| Dreamer16 explică (pentru Ioandelasal):

Multumesc! Nu stiam daca se aplica si in cazul freelancing-ului, dar acum m-am lamurit.

| Ricaion589 a răspuns: