Întrebare recomandată | Sacramento29 a întrebat:

Buna ziua!

Am si eu anumite nelamuriri in legatura cu casatul/rematul unui autovehicul, as vrea sa stiu si eu care sunt pasii de urmat, ma refer care este ordinea.

Am inteles ca asa trebuie sa urmez procedura:
•centru remat
•circa financiara (sa o scot de la impozit)
•DRPCIV

Alte persoane imi spun ca mai intai trebuie sa ajung la circa financiara apoi cu ea la casat, pe urma iar la fiscal sa o scot si la sfarsit drpciv.

Va multumesc frumos!

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform Ordinului MAI nr. 1501/2006, cu md. si compl. ulterioare, citez:
ART. 24.(1)Proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate pot depune o cerere privind radierea din circulaţie, al cărei model este prevăzut în anexă, dacă fac dovada depunerii acestora într-un spaţiu adecvat.
(2) Proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate sunt obligaţi să solicite radierea din circulaţie în termen de 30 de zile de la data:
a) când vehiculul a fost dezmembrat, casat sau predat unei unităţi specializate, în vederea dezmembrării;
b) scoaterii definitive din România a vehiculului;
c) declarării furtului vehiculului;
d) trecerii vehiculului înregistrat în proprietatea altei persoane.
(3)Vehiculul declarat, prin dispoziţie a autorităţii administraţiei publice locale, fără stăpân ori abandonat se radiază din oficiu în termen de 30 de zile de la primirea dispoziţiei respective.
(4)Vehiculul pentru care poliţia rutieră a dispus radierea din circulaţie, potrivit legii, se radiază de la data comunicării măsurii.
(5)Radierea se comunică în termen de 30 de zile, de către autoritatea care a efectuat-o, organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale.
  ART. 25.(1)Radierea se face pe baza depunerii certificatului de înmatriculare sau de înregistrare şi a plăcuţelor cu număr de înmatriculare ori de înregistrare, după caz, a cărţii de identitate a vehiculului (doar pentru vehiculele înmatriculate după 1 iulie 1993), a fişei de înmatriculare cu viza organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale, stabilită potrivit legii, ori a certificatului de atestare fiscală, precum şi a documentelor care atestă faptul că a intervenit una dintre situaţiile prevăzute la art. 24 alin. (1)-(4).
(2)În cazul vehiculelor înmatriculate anterior datei de 1 iulie 1993, care deţin certificate de înmatriculare şi numere de înmatriculare modele vechi sau care au o vechime de fabricaţie mai mare de 30 de ani, radierea se poate efectua în baza unei declaraţii pe propria răspundere a titularului înmatriculării ori a moştenitorilor legali ai acestuia, care să ateste că vehiculul a fost dezmembrat sau retras definitiv din circulaţie şi nu mai circulă pe drumurile publice."
Rezulta ca prima data o casezi, apoi o radiezi din circulatie si Serviciul de inmatriculari va comunica organului fiscal radierea.

| Sacramento29 explică (pentru Ioandelasal):

Deci trebuie sa depun o cerere ca sa o casez? Am vorbit cu doi politisti si mi-au spus ca trebuie sa merg mai intai la remat sa o casez apoi sa ma duc la circa financiara si la final la DRPCIV

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns (pentru Sacramento29):

Nu trebuie sa depui cerere pentru a o casa, cererea se depune pentru radiere, dupa ce ai casat-o.
Si nu este nevoie sa mergi la finante inainte, politistul nu cunoaste legea, reciteste alin.(4) si (5) ale art.24.

| mi25 a răspuns:

@Ioandelasal
1. Politistul nu i-a spus sa mearga inainte la circa financiara, ci dupa ce merge la remat. Sa mearga la circa financiara intai, i-au spus "alte persoane".
Cred ca daca nu ai scrie continutul intregii legi, ci doar ceea ce-l intereseaza pe cel ce intreaba, ai avea timp sa citesti si postarile celorlalti.

| mi25 a răspuns:

Vezi ca in unele locuri, cei de la remat cer cate 500 de lei pentru dezmembare pentru taxa de mediu etc.