| pelena70 a întrebat:

Ce instituție verifică dacă cheltuielile cu crearea unui post vacant se încadrau în cheltuielile bugetare, având în vedere faptul că instituția funcționa cu lipsă de personal și intra în atribuția șefei de personal să ceară necesarul de personal? În anul 2010 am fost angajată prin examen cu contract determinat.Am lucrat 8 luni din 2 ani trecuți în revisal.Se aplică Codul Muncii art 80-86? În sensul că art.85 mă ajuta să iau act de locurile vacante.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Fiecare organ/institutie publica verifica incadrarea sa in cheltuielile de functionare, inclusiv cele cu forta de munca. Controlul ulterior se face, dupa caz, de Curtea de Conturi sau Directia finantelor publice.
Cu posturile vacante nu exista cheltuieli, doar cu cele ocupate.
De regula, in anii anteriori, a intervenit blocarea posturilor vacante si deblocarile au fost rare. Nu intra in atributiile personalului sa ceara deblocarea, aceasta se face doar la cererea conducatorului organului/ institutiei si pentru motive intemeiate legate de functionare.
Conform Codului muncii, republicat in 2011, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART.86.(1) Angajatorii sunt obligaţi să informeze salariaţii angajaţi cu contract individual de muncă pe durată determinată despre locurile de muncă vacante sau care vor deveni vacante, corespunzătoare pregătirii lor profesionale, şi să le asigure accesul la aceste locuri de muncă în condiţii egale cu cele ale salariaţilor angajaţi cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată. Această informare se face printr-un anunţ afişat la sediul angajatorului.
  (2) O copie a anunţului prevăzut la alin. (1) se transmite de îndată sindicatului sau reprezentanţilor salariaţilor."
Rezulta foarte clar ca aceasta obligatie intervine numai in cazul existentei unor posturi vacante si care nu sunt blocate sau numai dupa deblocarea acestora.

3 răspunsuri:
| pelena70 explică (pentru Ioandelasal):

Față de răspunsul dumneavoastră anterior, având în vedere faptul că nu am fost informată de posturile vacante la data la care mi-a fost încetat imtempestiv contractul de muncă determinat(la 8 luni din 2 ani), deși exista un Regulament Intern cu posibilitatea creerii posturilor vacante în locul angajaților aflați în concediu medical, vă întreb care este responsabilitatea ITM-ului având în vedere că se lucra cu lipsă de personal, grila fiind ocupată de 48%, nu se luau liberele pe anul 2009 și nici concediile de odihnă.În anul 2010 mai mulți angajați se aflau în concediu medical.Securitatea muncii era încălcată angajații fiind stresați, obosiți psihic și fizic.În acest context chiar dacă li se plăteau orele suplimentare calitatea actului medical lăsa de dorit(vorbim de Ambulanța Buzău).În ce măsură vorbim de abuz în servici a Comitetului Director, a managerului care nu au cerut pe Regulament Intern art.41 să creeze post vacant cu aprobarea D.S.P.Mulțumesc anticipat!

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns (pentru pelena70):

Nu este nici un abuz in serviciu si nici de "crearea postului vacant" ci de deblocarea posturilor. Posturile vacante nu se creaza, ele exista, doar ca pot fi blocate. ITM nu are nici o atributie in acest sens, atributii au sefii, respectiv cel de la ambulanta si superiorii lui.
Angajatii pot doar sa informeze sefii si sa solicite rezolvarea situatiei si, daca ei considera ca le sunt incalcate drepturile pot sa se adreseze cu reclamatii pe scara ierarhica, la ITM si instantei de judecata.

| pelena70 explică (pentru Ioandelasal):

Mulțumesc