Conform Codului rutier, citez:
"ART. 54
(1) Conducătorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.
(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei."
De asemenea conform Regulamentului de aplicare, citez:
"ART. 125
Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celălalt prin manevrare înainte şi înapoi sau prin viraj, conducătorul acestuia este obligat să semnalizeze şi să se asigure că din faţă, din spate sau din lateral nu circulă în acel moment niciun vehicul."
Aceste reguli trebuie aplicate de fiecare sofer care face manevra.
Nici eu nu am auzit de asa ceva.
Poate este cu subinteles atunci cand faci o depasire si practic "virezi" la stanga, te asiguri ca nu este nimeni angajat in aceasta depasire din spate (cu oglinda) si apoi poti efectua depasirea. In rest... nu stiu sa scrie exact acest lucru (legat de virajul la stanga). Poate de cand am luat eu permisul s-a mai modificat legea
Scrie in lege
articolul 54 din Ordonanța de urgență a Guvernului numărul 195/2002
Vinovat, în cazul prezentat, este șoferul din spate. Nu a respectat distanța față de vehiculul din față. Trebuie să te aștepți la orice manevră din partea celui din fața ta. Nu știi ce face. Chiar dacă semnalizează sau nu.
Eu, dacă aș fi fost șoferul din față, aș fi pus "avariile" pentru a-l atenționa.
După ce că trebuie să te asiguri de o sută de ori daca este cazul, să nu vina vreun vehicul din față, acum ar fi culmea să te uiți și-n spate.
Asta este părerea mea.
Daca eu am semnal pus ca de pe un drum vreau sa fac stanga pentru schimbarea directiei iar din spate vii tu si intri in mine desi ai vazut intentia mea de a schimba directia, cine crezi ca e de vina? TU.
Normal ca orice schimbare de directie are ca prima actiune asigurarea in oglinzile retrovizoare dupa care punerea in functiune a semnalizarii.
In România te uiți și în sus, nu doar stânga, dreapta, față, spate. Asta dacă ții la integritatea ta corporală.
Codul rutier spune că la schimbarea direcției de mers trebuie să te asiguri, nu spune că trebuie să te asiguri doar din locurile din care pot veni legal participanții la trafic.
Am văzut o dată un accident între o mașină care avea cedează trecerea, s-a asigurat doar din stânga și...a văzut că e liber și a intrat pe bulevard și a intrat frontal in cineva care venea pe contrasens, ilegal.
Rezultatul? Culpă comună. Vinovat și cel care venea pe contrasens și cel care nu a respectat indicația indicatorului cedează trecerea.
În cazul specificat de tine aș zice că vina aparține 100% celui care nu s-a asigurat corespunzător la schimbarea direcției de mers, dar e posibil să depindă de polițist/judecător.
Adica degeaba. Ai întrebat daca scrie. Si ti am zis exact unde scrie.
Am mai mulți kilometri cu spatele, făcuți din parcări, decât ai condus tu!
Și nu conduc numai în jungla asta, numită România! Unde omul scoate butelia, cazmaua, bâta și este capabil să te omoare pentru că nu i-ai cedat trecerea!
Dacă tăceai filozof rămâneai!
Pare ca ai făcut km aia fara sa stii legislatie.
Iti recomand sa citesti putin
articolul 54 din Ordonanța de urgență a Guvernului numărul 195/2002
Si poate afli si ca semnalizarea la virajul stanga nu se face cu avarii.
Si poate mai afli ca neasigurarea la virajul la stanga nu are legatura cu pastratra distantei.
Mai revizuiește putin codul rutier si pe urma mai discutam
Daca nu exista inregistrare video este interpretabila situatia, ala a dat semnal ca schimba directia de mers, moment in care cel din spate trebuia sa astepte eliberarea benzii dupa care sa continue pe directia inainte ori cel din spate se afla in depasirea autovehicului din fata sa moment in care acela a initiat manevra de schimbare a directiei cu sau fara semnale luminoase- in cazul asta fiind vinovat.
Avariile le pun câteva secunde pentru a-l atenționa pe cel care mă urmează că virez la stânga.
Este o atenționare. Înainte și după aceasta atenționare, semnalizez stânga.
Dacă depășești, și cel din fața ta semnalizează la stânga ce faci?
Nu este vinovat cel din spate ca nu a pastrat distanta pentru ca cel care a schimbat directia de mers nu a semnalizat aceasta intentie.Gandeste ca tu ai fi cel din spate si un bou din fata ti-ar face asta, sigur ti-ar parea rau si ai sti ca esti nevinovat.
Parerea mea de necunoscator mare al legii rutiere este ca nepastrarea distantei se aplica atunci cand intri in spatele cuiva dar acela pastra ca si tine directia de mers doar ca tu ai accelerat si nu ai pastrat o distanta optima. In momentul in care cineva efectueaza o manevra brusc in fata ta fara a se asigura numai esti tu vinovatul. Poate nu am dreptate dar asa am inteles speta de mai sus.
Mai este o chestie discutabila care inainte meltenii apelau la celebra nepastrare a distantei, tu mergeai pe banda ta si brusc un bou venea din spate si intra in fata ta pe banda ta si sensul tau de mers, si aici tot tu erai/esti vinovat ca nu ai pastrat distanta? ca practic ala semnaliza si venea cu viteza de undeva din spate apoi iti intra in fata facandu-te pe tine sa franezi brusc, daca distanta nu este suficienta intri in spatele lui! Ala o da cu nu ai pastrat dinstanta, ce faci? Vedeti ca nu este o regula generala aceasta pastreaza distanta!?
O sa ma rezum, la o simpla propozitie, care de fapt este un banc, din pacate trist. " Traiesti (conduci) in Romania, daca te asiguri si pe sens unic " Cu asta am zis tot. Eu unu incerc sa ma asigur cat pot de bine, chiar daca am prioritate, tot belesc ochii de 10 ori, ca e jale p.s si eu fac gafe, azi fusei pe la salina, si am venit pe Ploiesti, cat m-au transpirat sensurile giratorii cu semafoare, vaiii deci cat traiesti inveti
Articolul 144
(5) Luminile de avarie se folosesc in urmatoarele situatii
a) cand vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila
b) cand vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el insusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic
c) cand vehiculul sau tramvaiul este remorcat
(6) In situatiile prevazute la alin. (5) conducatorii de autovehicule si tramvaie trebuie sa puna in functiunile luminile de avarie, in mod succesiv, in ordinea opririi si in cazul in care acesta manevra este pusa de blocarea circulatiei pe sensul de mers.
Arunca-ti permisul.
Si daca eu sunt deja in depasire ce dracu mai inteleg eu cand tu pui avarii in loc sa semnalizezi sa ma feresc de tine ca stiu ca tu nu te asiguri si din spate cand virezi stanga.
Apropo, ai citit articolul ala? Ai inteles ceva din el?
In trafic, sunt multe reguli nescrise. Astea scrise, despre care faci referire, ar trebui modificate (mă refer la legislația rutieră din România).
In Romania mor anual peste 95 de persoane la 1 milion de locuitori, în urma accidentelor rutiere.
Virajul la stânga este una din principalele cauze ale accidentelor din România, plus viteza excesivă și neatenția.
In țărle civilizate, în astfel de intersecție, este interzisă depășirea. Mai exact, marcajul axului central al șoselei este cu linie continuă sau este creată o bandă de stocare (folosește google să vezi despre ce este vorba).
Iar chestia cu avariile, cum ți-am mai spus, le pun 2 secunde înainte să semnalizez stânga. Nu mă opresc in mijlocul drumului și pun avariile.
Dar în fine, tu ia și respectă articolul, semnalizează, asigură-te din orice direcție, că și eu la fel fac (am exagerat că nu mă uit în oglinda din stânga; de fapt eu "controlez" traficul din oglinda retrovizoare interioara).
Sănătate!
G777 întreabă:
AndrewTate7789 întreabă: