anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

De ce sunt unii șoferi atât de grăbiți și indisciplinați în trafic? Nu sunt șofer, sunt biciclist la drum lung, nu dețin nici permis de conducere, dar asta nu înseamnă că nu am învățat regulile de circulație. Respect, sunt biciclist responsabil, echipat bine si noaptea vizibil mereu.

Deci de 4 ani practic ciclismul la modul intensiv, merg pe distanțe medii si lungi, însă în 4 ani am văzut multe pe șosele. De la tiruri care intră în depășire pe linie continuă, șoferi fără sa se asigure când intra în depășire și ca sa evit un impact, sa zicem fatal ( mai ales pentru mine),, s-a întâmplat sa ies cu bicicleta de pe șosea în vegetația de pe marginea drumului. Cei 1, 5 m distanță de biciclist este doar teorie pentru ca practic într-o zi aproape am șters cu cotul prelata unui tir.


Recent pe un drum județean era sa fiu spulberat la propriu de doi isteți care au intrat in depășire și în primul caz am trecut unul pe lângă altul la mm, in al doilea caz m-am trezit cu mașina la 50 metri în fața mea si am frânat atât de puternic încât aproape am căzut de pe bicicletă. Asta ca sa fac loc unui șofer care se grăbește, nu are timp sa aștepte, nu se asigură, dar uite asa se întâmplă tragedii. Pentru ce atâta graba, chiar nu înțeleg. Până la urmă fie dacă mergi repede sau încet, tot la punctul terminus ajungi. Chiar nu as dori sa va descriu spaima prin care trec când mai vad din ăștia prin trafic și cel puțin 5 minute trebuie sa rămân pe loc pentru a ma calma. Mâinile și picioarele tremură, inima bate puternic. Șoferul își vede liniștit de drum, iar eu rămân acolo speriat încercând sa ma calmez. Nici când m-am întâlnit cu urșii nu m-am speriat atât de tare ca în cazurile de mai sus. Odată un șofer care făcuse o greșeală măcar a fost simțit, a încetinit mașina lângă mine în timp ce depășea, a coborât geamul si m-a întrebat dacă sunt ok. Dar uite ca nu toți sunt asa.

Înțeleg ca unii poate vor sa se sinucidă, dar uite ca eu nu sunt pregătit sa mor și practic ciclismul ca pasiune și din dorința de a face mișcare. Dar asta nu înseamnă ca trebuie sa fiu omorât ( aproape). Uite asa mor oameni nevinovați, rămân copii orfani, rude îndurerate. Pentru ca unii se grăbesc. Unde? Nu știu! Probabil spre moarte.

Răspuns Câştigător
Bula
| Bula a răspuns:

Problemele sunt multiple:
- "Cei 7 ani de acasa"
- Edcatie scolara lipsa, in vederea conducerii vehiculelor
- Obtinerea prea usoara a permiselor auto (deseori pe bani/pile)
- Legislatie prea ingaduitoare pentru cazurile de nerespectare grava si periculoasa a regulilor de circulatie. Aici ma refer la ORICE abatere care pune vieti in pericol:
- conducere pe contrasens (inclusiv depasiri pe linie continua
- neacordare de prioritate evidenta
- manevre foarte periculoase, inclusiv viteze excesive (peste dublul celui admis)
- condusul sub influenta alcoolului /drogurilor
In asemenea situatii, ar trebui confiscata masina si interzicerea condusului pentru minim 5-10 ani (la pria abatere), respectiv pe toata viata (la a doua abatere).

Garantez ca, in asemenea situatie, accidentele s-ar reduce chiar si de zeci de ori, inclusiv cele mortale!

8 răspunsuri:
| adryang78 a răspuns:

Atitudinea din trafic este rezultatul lipsei de educație de-acasă. De-acasă, nu vorbesc de școală, aici. Nesimțirea, din păcate, a atins cote maxime în țărișoara asta. A fost ridicată la rang de artă. Indiferent de vârstă și categorie socială, cocălarul rămâne cocălar în orice circumstanțe.

| CristiDinBucuresti a răspuns:

In primul rind este si vina voastra a biciclistilor, nu trebuie sa circuli pe strada unde te pot lovii masinile, statul este primul vinovat ca nu a facut in România piste speciale pentru biciclisti, atit voi cu bicicleta cit si altii cu trotineta electrica circula peste tot, ba pe trotuar unde de multe ori lovesc pietonii ca circula ca nebunii, ori pe mijlocul drumului unde sunt ei loviti de masini, deci este un haos in țara asta nu doar soferii sunt vinovati sunt si biciclistii ca circula prin locuri nepermise nu se asigura de multe ori nici soferii dar nici biciclistii, vina este in totalitate a statului ca nu il intereseaza sa construiasca piste speciale de bicicleta, cu bicicleta sau trotineta electrica plimbă te in parc ce cauti in mijlocul drumului unde clar vei fi lovit de masini ca sunt multi nebuni care au masini puternice si conduc ca nebunii.

| cruceLaGatDunhillLaBot a răspuns:

De obicei, acesti soferi detin permise obtinute prin alte cai, fie prin spaga, fie prin avansuri sexuale, un sofer precaut cunoaste conducerea preventiva, stie cum sa estimeze distantele si va oferi biciclistilor distanta de siguranta. Atitudinea cocalareasca de obicei, poate aduce nenorociri. Insa este ceva de obiectat, biciclistii in stare de ebrietate sunt cei mai periculosi si cei mai vulnerabili participanti la trafic, aducand cele mai mari nenorociri soferilor pe nedrept, chiar atunci cand am frecventat scoala de soferi, la intrare in localitate am vazut un biciclist beat si spulberat cu creierii pe afara si pe parbrizul unui Ford Kuga, a fost o experienta traumatizanta si socanta pentru instructorul si colegii mei din spate, asa ca sa nu va puna domnul sa consumati alcool si sa plecati cu bicicleta de nebun.

| mihai69 a răspuns:

Pentru că nu sunt camere de trafic, pentru că amenzile sunt prea mici, pentru că poliția freacă menta etc.

| AnastasiaK a răspuns:

Bănuiesc că ai scris mai mult ca să te descarci decât ca să obții un răspuns.

Nu e vorba de șoferi, e vorba de oameni. În aceeași măsură putem să vorbim de bicicliști care nu se deranjează să se dea jos de pe biciletă la trecerile de pietoni (nesemaforizate) si nu se deranjează să se asigure (valabil și pentru trotinete), de bicicliști care circulând pe lângă trotuar, fără să existe banda specială, ignoră mașina de pe prima bandă care semnalizează și dreapta și se duc liniștiți înainte pe lânga ea, de bicicliști care au pretenția să păstrezi distanța când treci pe lângă ei, dar în același timp ei vin aproape de mașini fără nicio problemă etc.

Știu că e și de datoria șoferului (nu doar legal, dar mai ales moral) să se asigure din toate punctele de vedere, dar și bicicliștii ăștia (nu tu, tu poate chiar faci totul perfect) ar trebui să conștientizeze cât de expuși sunt și că nu e relevant dacă au sau n-au dreptate, că dreptatea nu te învie după accident. Valabil și pentru pietonii care sar pe treceri.

Cred că cea mai mare frică a mea în trafic sunt genul ăsta de oameni, expuși la pericol și tocmai de aia sunt foarte atentă inclusiv la pietonii de pe trotuare, fie că urmează sau nu o trecere de pietoni. Tot din același motiv îmi venea să iau la bătaie un idiot care a sărit să traverseze prin mijlocul străzii, de printre mașini, fără nicio trecere, nimic, de am ajuns să frânez la 1m de el.

Crede-mă că nimeni nu-și doreșe să cauzeze un accident de genul, fie că e dreptatea de partea lui. Doar că nu toți conștientizează pericolele.

Personal, cât țin la viața mea, iau singură măsurile de a mă proteja pe mine și cei din jur, chit că asta înseamnă că merg majoritar cu mașina și mai rar cu motocicleta. Unele pasiuni le minimizezi, că n-o să ajungi să educi o țară întreagă, iar dreptatea nu te aduce înapoi la viață, dupa cum am zis.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru AnastasiaK):

Da, sa zicem ca am vrut sa ma descarc. Când îți trece moartea razant pe lângă ochi ajungi sa ramai șocat. Am atâtea lucruri de făcut în viata asta si nu doresc sa fiu omorât de un neica nimeni de șofer care are bani grămezi ( sau mama/tata), iar după ce ma omoară el sau ea stă și o scaldă prin țări bananiere ca Iorgulescu. Pentru ca eu pe bicicletă nu am centură de siguranță, nici airbag-uri sa ma protejeze, cât de cât.

| Drimmero a răspuns:

Soferii romani siunt pe modul "masina mea, legile mele pe sosea", multi din ei sunt cretini, ei nu respecta regulile, au impresia ca legislatia rutiera e pentru fraieri, ei trebuie sa fie smecheri si sa faca ce vor, nu ii duce capul sa inteleaga ca regulile alea sunt pentru a le salva viata, in 90% din cazuri daca respecti regulile de bun simt din trafic si daca ai respecta pe ceilalti participanti am fi o lume mai buna si mortaltiatea de pe soselele din Romania ar fi mult mai mica, dar prostia se plateste...din pacate prin prostia lor iau si vieti nevinovate care au avut ghinionul sa dea de ei.
Biciclistii si motociclistii sunt foarte vulnerabili pe sosele, nu prea au vreo sansa la un impact cu o masina chiar si la o viteza mai mica, d-aia noi ca soferi trebuie sa cascam ochii de 2 ori mai bine, sa pastram distanta fata de ei, sa incercam sa anticipam miscarile voastre din timp, dar de multe ori nici biciclistii sau motociclistii nu respecta regulile, se baga sa iti taie fata, iti vin in unghiuri moarte sau pleaca pe rosu, nu se asigura, etc. Ar trebui sa fie un respect reciproc ca sa se evite tragediile.Nici eu nu inteleg ce tot atata graba, si daca intarzii cu 5 minute unde trebuie sa ajungi aia e, locatia respectiva nu pleaca de acolo, tu s-ar putea sa pleci de pe lumea asta pentru graba pe care o ai sau sa omori pe altii, da-o dracu de graba, conteaza sa ajungi intreg. Si eu am avut intamplari in trafic cu cocalari sau grabiti, am vazut accidente, morti pe sosea, era sa fiu si eu implicat in accidente din vina altora, am evitat la limita cateva apoi tot ei sunt tari in gura daca le bati obrazul.

| Alex00615 a răspuns (pentru CristiDinBucuresti):

Nu zic că nu ai dreptate în ce spui, dar gândește-te că bicicleta e vehicul și locul vehiculelor e pe carosabil. Biciclistul care merge pe carosabil și respectă toate prevederile legale nu are absolut nicio vină când alții fac tâmpenii. Sunt de acord cu chestia că toți trebuie să respectăm legi, dar între șoferi, bicicliști și pietoni, cine are puterea de ucide în așa zise greșeli sau arogante? Cine se presupune că are mai multă educație și mai multă responsabilitate? Te las pe tine să decizi. Iar ideea că vina e a statului, nu neg nici asta, dar nu îmi e rușine nici cu noi restul, că până la urmă toți facem parte din sistemul țării, nu doar parlamentarii