Daca l-a cumparat pe numele lui n-o sa-l poti inscrie pe numele tau, fiindca nu esti proprietar.
Pentru conducerea unei motociclete de pana la 125 cmc ai nevoie de permis de conducere de categoria A1, acesta se poate obtine de la 16 ani. Trebuie sa faci o scoala de conducere si sa sustii examenele teoretic si practic.
Foarte simplu, faceti un contract de donatie sau un contract de vanzare-cumparare.
Trebuie facuta de ambii, tatal tau si tu. Costul la donatie este in functie de valoare iar la contractul de vanzare-cumparare de cateva zeci de lei.
Parerea mea este sa nu va complicati, poate s-o inmatriculeze tatal tau si ti-o da tie s-o folosesti.
Cam complicate cele de mai sus... Din întrebare deduc că vrea doar să ţi-l trimită, el rămânând acolo, deoarece dacă vine cu el e mai simplu, îl înscrie pe el şi te trece ca mandatar. Problema e că nu ştiu cât depăşeşte peste 100 cmc... Dacă are sub 125 cmc se înmatriculează pe primărie şi-l poţi conduce cu carnet categoria AM, dacă are 125 cmc sau mai mult, trebuie înmatriculat cu număr normal, deci neapărat îşi trebuie carnet categoria A.
Deci, dacă luăm prima variantă, dacă doar ţi-l trimite, merge repede şi costă cam 90 de roni (depinde unde locuieşti). Îţi trebuie:
- talonul original al scuterului (italian, nemţesc, etc) de unde vine acesta, (dacă nu-l ai, atunci contract de vânzare-cumpărare de unde l-ai luat)
- verificarea tehnică (la orice atelier autorizat RAR, care de fapt este omologare, adică se uită dacă seriile de motor şi şasiu corespund cu ce scrie pe talon/contract de vânzare-cumpărare = 50 de roni)
- chitanţa de la primărie unde plăteşti 40 de roni contravaloarea numărului de înmatriculare (tabla propriuzisă cu numărul)
- copie de pe buletin
Mergi la poliţia comunitară de care aparţine localitatea unde vrei să-l înscrii şi, cu toate actele în regulă, durează cam 15 minute...
Păi dacă deja este pe numele lui, ai două variante:
Prima, care e mult mai simplă, îl lasă înmatriculat pe el în Italia şi te împuterniceşte pe tine să-l conduci, bineînţeles plătind acolo impozitul şi asigurarea. Deci ca şi cum ţi-aş da eu maşina mea să circuli, dar eu plătesc tot, tu doar te plimbi cu ea.
A doua variantă e cea pe care ţi-am explicat-o mai sus, ţi-l trimite, îţi face contract de vânzare-cumpărare, ca şi cum ţi l-ar fi vândut ţie, iar tu trebuie să-l înmatriculezi în ţară.
Atenţie, dacă are peste 135 cmc, trebuie înmatriculat la poliţie, cu verificare tehnică, taxă de înmatriculare şi tot tacâmul, deci prima variantă e mai convenabilă. dacă e sub 125 cmc, atunci merge să-l înmatriculezi pe primărie şi urmezi paşii de mai sus... Baftă!
thechangeman întreabă: