| dominik02021 a întrebat:

Salut! In luna martie am comandat o camera pentru mașină față-spate. Comanda a ajuns in aprilie, dar în cutie nu era ceea ce am comandat. Am trimis un e-mail catrea acea companie si mi-a oferit 2 oportunități:
1-dau retur la colet si imi primesc banii inapoi.
2-pastrez coletul si imi returneaza 70% din bani.
Am ales varianta 2, m-am gandit ca returnez produsul si nu mai primesc banii (compania era chinezărie).
Mi au spus că verifică si imi transfera banii pe PayPal dar nici in ziua de astazi nu mi au intrat banii...Mă amână, spunând ca "seful" este plecat cu afaceri,
cand se intoarce imi vireaza banii si tot asa.
Suma nu este foarte mare, am platit 260 ron pe camera, dar nu merge cum trebuie și asta ma deranjează. Știți cumva cum pot proceda in această situație? Pot face plangere? Am toate e-mail-urile de la ei in care se observa ca mă amână si nu vor sa imi returneze banii.

Răspuns Câştigător
| Korkodeln a răspuns:

Chinezii asteapta pana cand trece termenul de reclamatie pe platforma respectiva (Aliexpress, TEMU, Banggood, etc) si te fac din vorbe si abureli, cand a trecut termenul nu iti mai raspund.

IMEDIAT deschide tichet de reclamatie la pe platforma si la PayPal (daca ai platit cu PayPal) pentru produs necorespunzator, altfel nu mai vezi banii, chinezii sunt experti in asa ceva, am patit si eu mai demoult si Aliexpress a zis ca le pare rau dar a trecut termenul de reclamatie si altadata sa fac reclamatia imediat si se ocupa ei.

7 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nu spui daca firma este din Romania sau din ce tara.
Spune asta si o sa-ti dau un raspuns concret.

| dominik02021 explică (pentru Ioandelasal):

Firma nu este din Romania, este din china, am specificat ca e chinezarie, a durat cam o lună sa mi ajunga coletul.

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns (pentru dominik02021):

Arunci trebuia sa spui ca acea firma este din China si de pe ce platforma ai cumparat, chinezarie se spunea la orice marfa de calitate slaba, nu neaparat de provenienta din China.
Utilizatorul Korkodeln ti-a dat un raspuns bun si folositor, asa ca procedeaza cum ti-a spus.

| dominik02021 explică (pentru Korkodeln):

Am platit cash la livrare, nu am platit cu card ul sau cu PayPal. Ei doar mi au spus sa le las contul de PayPal ca imi transfera ei banii acolo. De atunci, le am tot trimis cate un e-mail la 4 zile, 7 zile, 10 zile, etc și ei ma tot amână spunand-mi ca seful este plecat intr-un "bussines trip".

| Violleta2022 a răspuns:

Nu mai cumpara chinezarii, ca alea sunt de jucarie, de aceea nu merg cum trebuie.
Cumpara ceva din magazinele din Romania, care-ti dau si garantie.

| Korkodeln a răspuns (pentru dominik02021):

Tipic, daca mai poti face plangere pe platforma, fa, asta este singurul lucru de care le e frica, ca le delisteaza magazinul daca au prea multe plangeri.
Daca nu, asta e, ai cumparat o lecie de viata, vezi ce poti face cu ce ti-au dat si pe viitor stii: plata cu PayPal, probleme -> imediat deschizi plangere pentru articol necorespunzator si le zici la vanzatori ca o inchizi cand e rezolvata situatia, altfel, pe cele mai multe platforme, restituirea banilor se face automat dupa un anume interval.

| dominik02021 explică (pentru Violleta2022):

Nu am stiut ca este chinezarie pana nu a ajuns acasa. In poze arata ok acel carplay, dar cand am deschis coletul, era o amarata de oglinda retrovizoare cu camera incorporata.