| uninvited66 a întrebat:

Salut,

Un prieten a venit in tara acum 1 an si 6 luni. A adus cu el o masina, un SAAB, din suedia, cu acte pe numele lui, primit acolo cadou. Nu a reusit sa realizeze prea multe venituri aici asa ca a trebuie sa faca rost de bani sa plece iar in afara. Dupa luni de discutii cu el mi-a vandut masina asta, in stare impecabila pentru derizoria suma de 350 euro... eu muncesc pe 300 deci nu a fost foarte greu sa strang banii astia. Am hotarat sa o inscriu pe Romania, deoarece in actele ei originale de cand a fost fabricata scrie clar : MOTOR 1985 CM3, BENZINA, 216g/CO2, EURO 4.

Am fost repede sa fac un calcul cu aceste valori iar rezultatul : 412 euro taxa de mediu.

Dau o fuga azi la RAR, 2 ingineri si 3 imbecili s-au invartit 40 de minute pe langa masina, sa imi spuna ca aceasta nu are serie la motor, ei nu o gasesc. Dupa inca 30 de minute vine inginerul la mine, si imi arata 3 serii de motor ce pot fi trecute in cartea masinii cea noua, de Romania. Dar imi spune clar si la obiect, toate sunt norme EURO 3 cu poluare de 210 g/CO2. Iau aceste valori, ma duc sa fac un calcul, surpriza 2400 euro... Imi venea sa plang langa masina...

Vreau sa stiu si eu daca asa ceva e normal, ca taxa sa fie de n ori mai mare decat pretul masinii,, si sa imi schimbe ei normele din fabrica ale unei masini de la EURO 4 la Euro 3.

Daca nu pot face nimic sa evit taxa asta, deja am inchiriat o platforma sa ma duc la Silistra, unde mi s-a cerut 450 euro pentru inmatriculare cu asigurare+ITP si toate actele, si inca 200 euro, pentru un avocat de acolo sa imi faca buletin de Bulgaria (dubla cetatenie), sa imi inscriu masina pe numele meu direct in acte.

Va multumesc, astept un raspuns competent!

4 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Ce raspuns competent sa iti dam. Atat a iesit norma la RAR asta e. Masina veche, cu motor mare, vrei sa o inscrii platesti asta e. Dupa ce ai luata pe nimic acum mai faci si pretentii?

Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Din ce spui rezulta ca la RAR a fost stabilita o emisie mai mica de CO2, respectiv 210 g fata de 216 g din acte. Nu stiu normele EURO dar nu cred ca la RAR s-a gresit incadrarea, aceasta se face in functie de noxe.

| uninvited66 explică (pentru Ioandelasal):

Deci ei nu au gasit seria, si pentru a face o carte a masinii iti aloca ei alte serii la motor. Serii care in calculatoarele lor sunt trecut la euro 3. Nu inteleg, baga nene furtunul ala pe esapament si calculeza noxele nu imi da tu noxe din burta ca asa vrei tu!

| Wehrmacht a răspuns:

Auzi...te-ai uitat si tu la motor? Seria trebuie sa fie acolo undeva, si era cumva stearsa intentionat cred ca iti spuneau asta.

Vezi daca gasesti motoru' p-aici:

http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf