Un mic pont, poti copia continutul acestei postari/intrebari.Sa o pui din nou, in timp ce stergi actuala. Daca vrei audienta.
Nu e indeajuns sa fie o intrebare buna/interesanta, trebuie si sa o faci atractiva pentru astia de pe aici, poate un alt intro, te decizi tu. Si inca ceva, eventual sa scrii la inceput intrebare din arta si cultura, astfel poate nu te mai muta nimeni la alta categorie.
Edit: Um, din ce am obs. juniorii nu pot insa daca rogi pe cineva cu rank sa ti-o voteze pozitiv poate intra la,, intrebari recomandate".
Am pus-o la categoria Arta si Cultura...dar cineva a zis sa îmi faca in necaz si s-o mute aici. Restul cunosti si tu. Nu caut audienta neapărat. Postez si eu la norma.
Am eu un prieten care considera ca muzica in film este ca o proptea acolo unde efectul vizual nu mai este de ajuns. Cum ar veni, cand nu-i in stare sa convinga 100% prin imagine, regizorul se ajuta cu muzica iar asta inseamna manipulare( vezi Dogma).
Nu-s de acord. Filmul a pornit de la o suita de imagini, da, dar a evoluat si primul gest al regizorului(poate cel mai firesc) a fost sa traga pianul intr-un colt si sa "complice" atmosfera. Abia apoi au venit povestea din scenariu si vocile actorilor, dialogurile.
Mixul de imagine si muzica inseamna talentul unui regizor. Inteligenta lui sta in alegerea distributiei si a scenariului dar talentul, amprenta sa personala vine din activitatea pe care o declanseaza in mine cand combina imaginea cu muzica. Manipularea produsa mie ca spectator este inclusa in pret, mi-o asum, muzica in film este ca parafina pentru talpile saniei.
(Unii regizori vor cu saniuta prin desert si se mira ca, oricata muzica ar baga, tot n-o ia la vale micutul atelaj, dar asta este alta meteahna din alta poveste)
________________
De fapt, stii de ce am intrat eu aici?
Ca sa te intreb, tu ce film ai vrea sa vezi? Ce ar trebui sa contina filmul pe care l-ai indragi?
In mare parte muzica este facuta de un compozitor conform cerintelor unui regizor care doreste sa ne arate fix cum trebuie sa simtim filmul in viziunea lui. Nu e ca la o carte pe care o simte fiecare cum vrea sau dupa cum isi imagineaza. In film vedem deja o imaginatie expusa. Nu poti avea alte pretentii in afara de a agrea ceea ce vezi intr-o masura mai mare sau mai mica.
Coloana sonora exista acolo pentru ENHANCEMENT general la a explica filmul in imagini FARA CUVINTE(dialog, naratiune). Uneori doar insoteste, alteori chiar completeaza, iar in unele situatii chiar este de nelipsit, emanand emotii mult mai profunde in completarea imaginilor.
http://youtu.be/BVDQ9eHYJqk?t=49m55s (minutul 49:55)
Ma crezi ca am ascultat acest soundtrack inainte de a vedea filmul si stiam ca va fi un film minunat?
Pur si simplu deja simteam o tema muzicala caracteristica unui personaj genial, profund, introvertit, ascuns, complicat, dar un om minunat, nu o masina de calcul sau doar formule matematice si cifruri imposibil de spart sau un om care reprezinta un paduche in societate. Si chiar asta am vazut in film. Pur si simplu daca iau muzica separat de film, deja stiu 90% dintr-un film numai din punct de vedere al emotiilor.
Ce trebuie sa contina filmul pe care sa-l indragesc? Cu siguranta o muzica orchestrala memorabila. Mai ales in genul Fantasy unde aceasta se recunoaste cel mai evident ca fiind cea mai inalta forma de magie reala.
Da?
Eu imi doresc un film cu o coloana sonora atat de eficienta si reusita incat muzica sa nu fie doar de coloratura, ea sa inlocuiasca vorbele iar vorbele sa fie spuse rar, esentializat, ca o muzica.
Sa rasturnam putin Proportia de Aur, cum ar veni.
Si la capitolul imagine sa dam jos regulile consacrate si sa imbracam momentele obisnuite, banale, repetabile intr-un halou de lumina care sa le faca sa para unice( pentru ca fiecare moment chiar este unic, in felul sau) in vreme ce momentele acelea pretioase, care-s cam arogante pentru ca-s foarte rare, sa curga firesc si sa fie consemnate asa... en passant.
( Mda, probabil ca ar iesi o comedie savuroasa, in cel mai bun caz, dar merita sa visam, nu? )
"Eu imi doresc un film cu o coloana sonora atat de eficienta si reusita incat muzica sa nu fie doar de coloratura, ea sa inlocuiasca vorbele iar vorbele sa fie spuse rar, esentializat, ca o muzica."
Cred că In The Mood For Love e aşa.
http://youtu.be/fIgU9aNpb9k
Am avut mai demult o seara de film cu prietenii.
A fost propus (si din pacate, vazut pana la capat) un film cu o masa foarte bine lustruita si un grup de barbati destepti care vorbeau si fumau si iar vorbeau chestii. Fara muzica. Prietenii au hotarat ca asta a fost un film foarte tare. Mie mi-au iesit cateva bubite pana sa citesc The End.
Apoi, de-a naibii, am zis sa vedem un film in care sa nu se vorbeasca atata politica, si vine unu` cu ideea sa vedem ceva gen Robinson Crusoe, ca ala e singur pe-o insula, fara palavre, si am pus "Cast Away" cu Tom Hanks. Film de duzina dar eu speram ca n-are cu cine vorbi actorul, ramanem doar cu Tom Hanks, oceanul si muzica. Ei, aș! Desenase un chip pe o minge de volei si vorbea cu mingea Macar nu facea politica dar de vorbit tot vorbea.
Dar nici "The Artist", filmul mult prea premiat cu Oscar prin 2012, nu m-a convins. Atat de multe oportunitati are filmul mut de a a vea o coloana sonora puternica, si totusi "The Artist" a ratat ocazia de a se remarca.
Daca e numai vorba, nu-i bun. Daca e numai muzica, nu-i bun. Daca e vorba putina dar ieftina, nu-i bun.
Foarte incurcata treaba, asa ca revin la Proportia de Aur, balansul intre toate acestea este esential, altfel ne ies bubite.
Muzica din "The Artist" mi s-a parut iritanta la modul serios. Mai bun un dialog uneori
La modul general soundtrack-ul e ceva util, o extindere a muzicii clasice(dar nu exclusiv pentru acest secol/deceniu), dar asta nu inseamna ca iese bine mereu in orice film. Depinde de cine face muzica, de cerintele regizorului, de filmul in sine, cum se preteaza muzica si asa mai departe...
Corina07 întreabă: