Ai grijă să nu ieşi din turmă şi să nu carecumva să ţi se deschidă ochii şi să vezi realitatea!
Oricum ai numi-o (cinstire, venerare, închinare) NU este permisă de Dumnezeu!
Domnul ne spune că închinarea adevărată şi plăcută Lui este doar aceea făcută în Duh şi Adevăr.
Tu nu trebuie să crezi ceea ce ai auzit la cea biserica, trebuie doar să pui mâna pe Biblie şi să vezi dacă ceea ce au spus este adevărat sau nu şi oridecâteori auzi ceva în legătură cu Dumnezeu, verifică Scriptura!
Draga mea,temeiul meu este unul biblic, nu religios! Dacă frecventez aceste biserici o fac doar din cauză că aici eu L-am descoperit pe Dumnezeu cu adevărat, aici am văzut cum Dumnezeu lucrează, cum vindecă oamenii bolnavi de boli incurabile, cum lucrează la vieţile oamenilor căzuţi, am văzut multe minuni!
Spre deosebire de voi, care vă bateţi cu pumnul în piept şi spuneţi că sunteţi religia adevărată şi că doar ortodocşii au şanse de a ajunge în cer, eu spun că doar acei ce respectă Scriptura în totalitate şi fac Voia Lui Dumnezeu, pot ajunge în Cer!
Eu nu merg la o biserică aşa a proasta sau stau într-o religie că aşa m-au învăţat alţii că asta e cea bună şi corectă sau să cred orbeşte în ceva!
Ideea ar fi să nu te abaţi de la subiect şi să îmi arăţi argumente biblice, clare, în care ni se spune să venerăm oamenii după ce mor!
Daca unii spun acest lucru, nu inseamna ca o spun toti.
Ba din contra, eu spun ca voi va bateti cu pumnul in piept si va spuneti "pocaiti". In religia mea, voi ii vedeti doar pe cei care nu-l venereaza pe Dumnezeu, va uitati doar la uscaciuni. Voi nu vedeti pe cei drepti, fiindca ei poarta dreptatea in suflet. Nu ai cum sa-ti dai seama cum suntem noi, doar prin ceea ce auzi, ce vei in videoclipuri si ceea ce iti imaginezi tu, dincolo de usa bisericii. Noi suntem mai maleabili. Adica sa iti spun un lucru. Am o matusa penticostala. Cand i-a murit mama, adica bunica mea, nu a intrat in biesrica, atunci cand trupul i-a fost dus acolo. Ce atitudine e asta? Ce credeti, ca in mijlocul Bisercii danseaza diavolii? Nu, noi il iubim la fel ca voi pe Dumnezeu. Doar ca, il cinstim intr-un mod diferit pe El si pe toti cei sfinti ai Lui. Nu am vrut sa am o astfel de discutie, sa ma abat de la subiect, insa mi s-a parut atat de ciudat sa faca referire la cum il veneram noi pe Dumnezeu/ Pana la urma, ce va doare? Fiecare cum crede ca e mai bine.
Eu nu vorbesc de ce aud şi văd în videoclipuri, doar trăiesc într-o ţară majoritar ortodoxă, vecinii mei toţi sunt ortodocşi, biserica ortodoxă este la 2 paşi de mine... Deci,îmi pare rău!
Din partea mea poţi să te închini şi la stâlp, pe mine nu mă deranjează, ideea în principiu, ar fi să ne închinăm aşa cum ne cere Hristos, altfel închinarea devine una falsă şi Dumnezeu nici nu ia aminte la ea(asta legat de întrebarea ta)
Eu cam atât am avut de spus, argumente biblice nu am primit, aşa că nu are rost să o mai lungim atât!
O zi plăcută în continuare şi dezbatere uşoară
Asta era si intrebarea mea.
Referitor la icoane, ele sunt o fereastra spre Dumnezeu. Noi nu ne inchinam la icoane, noi ne inchinam Domnului. Ele, impreuna cu pictuile de pe pereti, ne introduc in lumea Lui Dumnezeu. Nu trebuie sa uitam unde intram, cui ne rugam,...
De ce se cinstesc moastele Sfinților Lui Dumnezeu!
Pentru ca acestia au fost „templu al lui Dumnezeu" (1 Corinteni 3:16), asa cum este trupul fiecarui sfant.
Aceste moaste raman purtatoare de Har, asa cum au fost moastele profetului Elisei, caci atunci cand un cadavru a atins oasele sale, a inviat! (2 Regi 13:21). Acest lucru se produce mult mai frecvent acum, in Noul Testament.
Si sa nu intrebe nimeni de ce cinstim obiecte care au apartinut sfintilor si care s-au pastrat pana in zilele noastre. Acelasi lucru a fost facut si de catre crestinii din timpul apostolilor, care aduceau obiecte ce apartineau apostolilor pentru a fi vindecati bolnavii sau foloseau chiar si umbra lor! (Nemaivorbind de imaginea lor) (Fapte 5:15; 19:11-12). Asadar, atat trupurile sfintilor, cat si obiectele ce le-au apartinut, sunt purtatoare de Har Dumnezeiesc, de aceea le cinstim. (Nu le veneram, insa).
In cele din urma, subliniem faptul ca, in fiecare epoca Dumnezeu are grija ca, prin semne miraculoase si revelatii, sa ne arate care sunt sfintii pe care doreste sa ni-i faca cunoscuti, pentru a-i chema ca ajutor in durerile si dificultatile noastre. Nu alegem in mod arbitrar pe cine vom cinsti ca Sfinti. Rugaciunea noastra, insa, este adresata in primul rand lui Dumnezeu si apoi lor. Si, asa cum noi cerem ca ei sa se roage pentru noi, si noi ne rugam la randul nostru pentru ei, dupa cum ne uneste Insusi Domnul si Biserica in Sine, fie ca suntem in cer, fie pe pamant.Cinstirea obiectele aparținând Sfinților:
Fapte 19:11-12.
nu se face distinctie intre Sfintii in viata si cei „morti", pentru ca, pur si simplu, nu exista Sfinti morti!
In Apocalipsa 6:9-11 aflam cum sfintii adormiti (trupeste), in realitate supravegheaza atent din cer orice se intampla pe pamant si se roaga pentru el. Iar Dumnezeu, auzind aceste rugaciuni ale lor, „judeca a lor judecata" (Apocalipsa 18:20-21) si actioneaza conform rugaciunilor lor. (Apocalipsa 8:3-5). Aici observam ca focul care arde in altarul ceresc, precum si orice se intampla pe pamant este rezultatul acestor rugaciuni.
Toate acestea, reprezinta o dovada clara ca sfintii traiesc si domnesc alaturi de Domnul. oricine traieste si crede in Mine nu va muri in veac". (Ioan 11:26) „Caci toti traiesc in El" si „nu este Dumnezeu al mortilor, ci al viilor" (Luca 20:38). Apostolul Ioan, de asemenea, ne indica faptul ca toti credinciosii sunt in viata si supravegheaza, si se roaga in cer (Apocalipsa 6:9-11; 18:20; 19:1, 4,6; 20:4-6 s-a).Cât ține de închinarea sub forma de respect nu și de adorare, sunt multe exemple în Biblie unde de relatează faptul că este permisă închinare sub forma de respect in fara unor oameni/îngeri ai lui Dumnezeu.Luca 1,
28. Şi intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce eşti plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată eşti tu între femei.
29. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui şi cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta?
30. Şi îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu.
31. Şi iată vei lua în pântece şi vei naşte fiu şi vei chema numele lui Iisus.
32. Acesta va fi mare şi Fiul Celui Preaînalt se va chema şi Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său.
33. Şi va împărăţi peste casa lui Iacov în veci şi împărăţia Lui nu va avea sfârşit.
Nu te mai duce la sectantii aia. Daca vrei sa te apropii de Dumnezeu mergi la o biserica Ortodoxa.
Ce importanta unde te rogi in interesul tau sau cui, faza cu moaste a inviat si te-a ajutat sau cum?
Inchinarea la morti este inselatoria lui Satana. Biblia spune clar ca omul atunci cand moare nu mai stie nimic. Ba inca ne este interzisa inchinarea chiar si la ingeri. Apostolul Ioan a vrut sa se inchine in doua ocazii ingerului:
"Si m-am aruncat la picioarele lui ca sa ma inchin lui. Dar el mi-a zis: "Fereste-te sa faci una ca aceasta! Eu sunt un impreuna-slujitor cu tine si cu fratii tai care pastreaza marturia lui Isus. Lui Dumnezeu inchina-te!""(Apocalipsa.19:10)
"Dar el mi-a zis: "Fereste-te sa faci una ca aceasta! Eu sunt un impreuna-slujitor cu tine si cu fratii tai, prorocii, si cu cei ce pazesc cuvintele din cartea aceasta. Inchina-te lui Dumnezeu."" (Apocalipsa.22:9)
Ca sa ne prinda in cursa lui, vrajmasul nostru lasa lucrurile sa para ca merg bine chiar si daca incalcam poruncile lui Dumnezeu. El(Satana) poate sa faca si "exorcizari" -caci el poate comanda ingerilor lui sa iasa din omul demonizat; si face aceasta ca sa ne induca in eroare ca omul respectiv are putere de la Dumnezeu.
La fel se intampla si in cazul vindecarilor. Cu toate ca nu are puterea sa vindece, vrajmasul poate sa de-a o stare de bine celui ce apeleaza la serviciile lui prin agentii lui omenesti(vezi vracii, cei ce umbla cu magia neagra dar si alba, vindecatorii moderni -adica bioenergeticienii). Spiritismul este arma lui ce-a mai ascunsa.
Nu e vorba de nici o inchinare, ci doar cinstire acordata acelor sfinti, modelului lor de viata.
- Trupurilor sfiţilor, la fel ca şi amintirii lor, li se oferă un anumit respect, mai ales ca sunt facatoare de minuni:
"Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de moabiţi. Dar iată, odată când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi speriindu-se au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT şi s-a sculat pe picioarele sale" ( IV.Regi13,20-22).
- Vizitam sute muzee şi atingem (sau nu avem cum dar am arde de nerabdare sa atingem) exponate, obiecte care poate au fost descoperite in morminte, pentru că astfel avem sentimentul unei conoasteri directe parcă însaşi a istoriei prin mijlocire directa cu obiectul care a facut acea istorie...
Este un lucru esenţial faptul că sfinţilor li se acordă doar "CINSTIRE" şi "NU ÎNCHINARE" (nu divinaţie ca lui Dumnezeu)!
Deşi CINSTIREA sfinţilor este numită uneori "ÎNCHINARE", asta nu este decât o confuzie cauzată de polisemia termenului, foarte gravă sub aspect lingvistic, terminologic. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori ştim foarte bine că ne înclinăm în sute de moduri diferite, spre arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc… Nu există nici o "speranţă" pentru cârcotaşi de a-L confunda pe Dumnezeu cu creaţia Sa minunată…
Sfantul Elisei a putu face o minune a INVIERII desi el nu mai era in viata...
"Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de moabiţi. Dar iată, odată când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi speriindu-se au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT şi s-a sculat pe picioarele sale" (IV.Regi13,20-22).
În primul rând i-am cerut ei argument,iar în al doilea rând nu mai lua texte din context!
Plus că şi aşa nu văd niciunde să îl fi venerat careva pe Elisei sau să îi fi adus vreo mulţumire.
Iar dacă aş veni şi eu acum cu multitudinea de versete din VT în care Dumnezeu este împotriva cioplirii unui chip omenesc,vii şi spui că acele versete au fost doar pentru oamenii de atunci.
Deci cu alte cuvinte, ce versete îţi convin sunt valabile şi azi, iar care nu îţi convin, nu mai sunt valabile
Interesantă abordarea şi interpretarea ta, haioasă şi tristă în acelaşi timp!
E adevarat, mortii nu pot sa ne vorbeasca dar noi nu din acest motiv le cinstim amintirea. Ei sunt suflete vii aflate inaintea lui Dumnezeu iar rugaciunile lor către Acesta sunt primite mai uşor decât ale noastre...
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa 8, 3-4), etc...
In totalitate ei au dorit sa ramana in anonimat intreaga viata, inclusiv dupa sfarsitul biologic, dar Dumnezeu este Cel care a dorit sa Şi-i facă cunoscuţi pe sfintii Sai... (vezi cazul sf. necunoscut de la M-rea Neamt, cel in cazul caruia dalele de beton de deasupra lui s-au spart de trei ori, si asta in timpul comunismului).
Dumnezeu este Cel cinstit in primul rand atunci cand noi ne aducem aminte de modelul de viata al sfintilor.
Incă o dată trebuie subliniat faptul că sfinţilor li se acordă doar "CINSTIRE" şi "NU ÎNCHINARE" (nu divinaţie ca lui Dumnezeu)!
Deşi CINSTIREA sfinţilor este numită uneori "ÎNCHINARE", asta nu este decât o confuzie cauzată de polisemia termenului, foarte gravă sub aspect lingvistic, terminologic. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori ştim foarte bine că ne ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre arăta în general politeţea sau respectul, dar în toate aceste sute de cazuri noi NU DIVINIZĂM pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Nu există nici o "speranţă" pentru cârcotaşi happy de a-L confunda pe Dumnezeu cu creaţia Sa minunată…
Noi credem ceea ce spune Cuvântul lui Dumnezeu.
Tu îţi faci semnul crucii în faţa unei icoane în care este un chip omenesc, o pupi, mai zici şi câte o rugăciune către sfântul respectiv, apoi vii şi spui că tu nu te închini la icoană, ci la ce reprezintă ea. Păi tu vezi vreo LOGICĂ în asta?
Şi ce reprezintă acea icoană, îL reprezintă pe Dumnezeu? Atunci de ce nu te rogi DIRECT lui Dumnezeu, de ce trebuie să te rogi prin intermediul cuiva?
Ai găsit tu scris undeva în Biblie să spună să te rogi prin X-ulescu că îL reprezintă pe Dumnezeu?
Toti oamenii suntem facuti din aceeasi materie si fiecaruia ii poate zbura gandul spre altceva in timpul slujbei. Icoana ne ajuta sa ne pastram/mentinem gandirea treaza in adevar.
Cand pupam o icoana, pupam picioarele sfantului pictat pe ea, in semn de respect profund.
Te uiţi la icoană ca să nu-ţi zboare gândul în altă parte Interesant!
Dar respect profund pentru ce?
Oare închinarea şi respectul profund nu ar trebui adus lui Dumnezeu? Nu se presupune că El e Cel care a lucrat prin acei oameni, deci un om nu are nici o putere, ci Dumnezeu e Cel care dă acea putere, deci El ar trebui preamărit, nu omul!
Şi iar ne întoarcem la logica care lipseşte cu desăvârşire din răspunsul tău şi iar mă întorc la faptul că nu mi-ai adus nici o afirmaţie biblică a ceea ce spui, asta dovedeşte că nu cunoşti Scriptura, ci interpretezi tu lucrurile cum ai vrea tu să fie.
Respectul profund este adus intr-adevar lui Dumnezeu, dar nu putem exclude in mod aberant atentia si pretuirea pe care o dam parintilor, bunicilor, copiilor, iubitilor, prietenilor si de ce nu, si sfintilor...
Doar stii ce manifestari de iubire ai tu fata de baiatul acela... n-ar trebui oare sa le cenzurezi?
Respect pentru viata lor traita doar prin cuvantul Lui Dumnezeu. Fiecare are o proprie de interpretare a Bibliei, fie invatata de la preoti, parinti,...
Tu cum o respecti pe bunica ta? I te adresezi cu pronume de politete, ii vorbesti frumos. Dar fratele tau ce face? El poate considera ca sarutatul mainii e un gest care reflecta respect. Mama ta ce face? Ea incalzeste mainile reci in ale ei, atunci cand e bolnava. Sunt nenumarate forme de a arata ceea ce simti. La fel cum un baiat considera ca e mai profund sa-i daruiesti unei fete o floare, decat sa-i scrii poezii. Altul considera ca e mai ok sa-i cante la chitara. Fiecare isi manifesta iubirea fata de aproape si de Dumnezeu intr-un alt mod. Sfintii au dus o viata curata. Inchinandu-ne lor si sarutandu-le picioarele, e un semn de respect. Sa-ti mai dau un exemplu: cand un copil ii duce dorul mamei din strainatate ce face? Ia o poza cu dansa si prin intermediul ei o simte mai aproape( o saruta si o mangaie ). Asta ce ar trebui sa insemne? E la fel cum este cu icoanele.
P.S.:In Bieserica sunt icoane cu IIsus si Maica Domnului, de obicei. In zilele in care sarbatorim si cinstim un anumit sfant, atunci se pun icoane cu respectivul.
1.TOATE exemplele date de tine sunt eronate,pentru că în acele icoane sunt doar REPREZENTĂRI ale oamenilor, aşa cum şi i-a închipuit unul şi altul, nu sunt oamenii aceia!
Ai văzut tu să semene toate icoanele între ele? În unele icoane Isus are părul negru, în altele maro, în altele blond, în unele are ochii albaştri, în altele căprui.
Să nu mai spun că are o figură de zici că e desprinsă dintr-un film de groază!
2.Nu e vorba de a arăta ce simţi, problema e că sunt scrise rugăciuni către aceşti "sfinţi" iar lucrul acesta nu îl poţi nega şi se crede că acei oameni au puteri miraculoase!
Voi îi consideraţi că fiind mijlocitori înaintea Domnului, când în Scriptură găsim:
" 1 Timotei 2:5 Căci este un singur Dumnezeu şi este un singur mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Hristos."
Eu nu mă rog către mama, tata, fratele!
Nu e rău să apreciezi un om care duce o viaţă în sfinţire, ba din contra şi tu ar trebui să îi iei exemplu, dar este rău MODUL în care o faceţi, făcând slujbe în numele lui, spunând rugăciuni s.a.m.d
P.S Icoană cu Isus? Fii serioasă, este doar o prezentare, nimeni nu l-a pictat pe Hristos, El nu s-a lăsat pictat de nimeni tocmai din această cauză.
Şi voi oricum faceţi un păcat că îl asemănaţi pe Dumnezeu cu un chip omenesc. Uite ce spune Însuşi Dumnezeu în:
Iasaia 40:"18 Cu cine voiţi să asemănaţi pe Dumnezeu? Şi cu ce asemănare Îl veţi asemăna?"
25 „Cu cine Mă veţi asemăna, ca să fiu deopotrivă cu el? – zice Cel Sfânt.
46:5 Cu cine Mă veţi pune alături ca să Mă asemănaţi? Cu cine Mă veţi asemăna şi Mă veţi potrivi?
Faptele apostolilor 17:29 Astfel, dar, fiindcă suntem de neam din Dumnezeu, nu trebuie să credem că Dumnezeirea este asemenea aurului sau argintului sau pietrei cioplite cu meşteşugirea şi iscusinţa omului.
30 Dumnezeu nu ţine seama de vremurile de neştiinţă şi porunceşte acum tuturor oamenilor de pretutindeni să se pocăiască;
Tit 2: 11 Căci harul lui Dumnezeu, care aduce mântuire pentru toţi oamenii, a fost arătat,
12 şi ne învaţă s-o rupem cu păgânătatea şi cu poftele lumeşti şi să trăim în veacul de acum cu cumpătare, dreptate şi evlavie,
13 aşteptând fericita noastră nădejde şi arătarea slavei marelui nostru Dumnezeu şi Mântuitor Isus Hristos.
Vrei ceva mai CLAR decât atât?
Citeşte Scriptura şi vei vedea singură cât de mult te înşeli în această privinţa!
Bine, dar Dumnezeu= Sf. Treime. Niciodata nu va putea cineva sa-l reprezinte pe Dumnezeu prin pictura, sau daca o va face si vor fi mai multi care o vor face, fiecare il va reprezenta diferit.
Icoanele sunt cu Iisus, Maica Domnului si cu sfinti.
P.S.:Crezi ca cei care l-au reprezentat pe Iisus prin pictura, l-au reprezentat in aceeasi zi? Parul creste, de obicei il are prins la spate. Cand e mic, capul ii este acoperit. De culoare ochilor nu stiu ce sa zic, ii are mereu caprui. Si nu cred ca esti atat de specialista in icoane, incat sa vorbesti atatea despre ele.
Atitudinea închinătorilor constituie un factor important care trebuie luat în considerare. Deoarece deosebirea principală dintre un „chip" şi un „idol" constă în utilizarea care i se dă chipului respectiv.
În faţa a două reprezentări ale aceleiaşi persoane, atribuie închinătorul o importanţă mai mare uneia decât celeilalte? Dacă da, închinătorul dovedeşte că apreciază mai mult chipul decât persoana. De ce merg unii oameni în pelerinaj, uneori la mare distanţă, pentru a se închina în anumite locuri sfinte? Oare nu chipului respectiv îi sunt atribuite puteri miraculoase? Anumite icoane sânt "primblate "din loc în loc şi oamenii se îmbulzesc să se închine la ele şi să le pupe (ups... pardon, să le cinstească. ).N-au ei reprezentări ale acelei persoane? Au! Atunci cui se închină, "chipului cioplit/desenat sau persoanei reprezentate?
Stii, ai oarecum dreptate in aceasta privinta...
Poate pentru. ca sunt unele locuri/icoane care fac minuni. Stiu multe cazuri in care chiar te ajuta, in altele nu. Depinde si de dorinte. Eu imi amintesc ca eram mai mica, parca intr-a 4 si mi-am pus o dorinta si chiar mi s-a indeplinit( eram in fata unei icoane facatoare de minuni ). Pana la urma, nu stim cum se rasfrange puterea/ bunatatea Lui Dumnezeu peste oameni.
Altfel spus, poate fi un semn apocaliptic.
Vorbe,vorbe şi iar vorbe! Până acum ai vorbit mult, dar nu ai fost în stare nici măcar un argument biblic să îmi aduci la afirmaţiile tale!
Am impresia că vorbesc cu un copil de 12 ani, chiar azi era o fetiţă ce se plângea că alţi copii îi spun că nu există Moş Crăciun, acelaşi sentiment îl am şi când vorbesc cu tine, fără supărare!
Aşa că las-o moartă! Crezi ce vrei şi închină-te cui vrei!
Crede şi nu cerceta în continuare!
Potrivit Bibliei
Ar trebui să folosim icoane în închinare?
AN DE AN, la 15 august, pe insula Tínos din Grecia are loc o mare sărbătoare religioasă. Mii de oameni se strâng aici pentru a o venera pe Maria, mama lui Isus, şi icoana ei, despre care se crede că are puteri miraculoase. Într-o lucrare de referinţă a Bisericii Ortodoxe Greceşti se spune: „Cu aleasă credincioşie şi evlavie o cinstim pe Preasfânta Theotókos, Maica Domnului, şi îi cerem să ne apere, să ne ocrotească şi să ne ajute. Le cerem ajutorul şi Sfinţilor făcători de minuni — bărbaţi şi femei sfinte — pentru nevoile noastre trupeşti şi duhovniceşti. . . Cu adâncă pioşenie sărutăm sfintele lor moaşte şi icoanele sfinte şi ne prosternăm înaintea lor".
Mulţi oameni ce se declară creştini aparţin unor confesiuni care promovează astfel de practici în închinare. Dar susţine Biblia folosirea icoanelor în închinare?
Primii creştini
Să vedem ce s-a întâmplat în jurul anului 50 e.n., când apostolul Pavel a vizitat Atena, un oraş în care închinarea la imagini era la loc de cinste. Pavel le-a explicat atenienilor că Dumnezeu „nu locuieşte în temple făcute de mâini, nici nu este slujit de mâini omeneşti, ca şi cum ar avea nevoie de ceva. . . Prin urmare,. . . nu trebuie să ne imaginăm că Fiinţa Divină este asemenea aurului sau argintului sau pietrei, asemenea vreunui lucru sculptat prin arta şi ingeniozitatea omului". — Faptele 17:24, 25, 29.
De fapt, astfel de avertismente privitoare la folosirea idolilor sunt des întâlnite în Scripturile Greceşti Creştine, numite şi Noul Testament. De exemplu, apostolul Ioan i-a atenţionat pe creştini: „Păziţi-vă de idoli" (1 Ioan 5:21). Pavel le-a scris corintenilor: „Ce acord există între templul lui Dumnezeu şi idoli?" (2 Corinteni 6:16). Înainte de a deveni creştini mulţi folosiseră imagini în închinare. Pavel le-a reamintit acest lucru creştinilor din Tesalonic, spunându-le: „V-aţi întors de la idolii voştri la Dumnezeu, ca să slujiţi ca sclavi pentru un Dumnezeu viu şi adevărat" (1 Tesaloniceni 1:9). Este clar că aceşti creştini împărtăşeau punctul de vedere al lui Ioan şi al lui Pavel privitor la icoane.
„Creştinii" adoptă închinarea la icoane
Potrivit cu Encyclopædia Britannica, „pe parcursul primelor trei secole de existenţă a Bisericii Creştine. . . nu se poate vorbi de artă creştină; în general, Biserica s-a împotrivit cu vehemenţă introducerii ei. De exemplu, Clement din Alexandria a criticat arta religioasă (păgână) întrucât îi încuraja pe oameni să se închine lucrului creat, nu Creatorului".
Atunci cum a luat amploare închinarea la icoane? În aceeaşi lucrare se spune în continuare: „Pe la mijlocul secolului al III-lea e.n. au început să-şi facă apariţia în Biserica Creştină primele lucrări de artă picturală, care, deşi acceptate oficial, au întâmpinat o opoziţie înverşunată din partea unor congregaţii. Însă, la începutul secolului al IV-lea, când sub domnia împăratului roman Constantin creştinismul a devenit religie de stat, picturile au pătruns în biserici şi încetul cu încetul folosirea lor a devenit o practică în creştinătate".
Un obicei al numeroşilor păgâni care se declarau acum creştini era închinarea la portretul împăratului. Iată ce explică John Taylor în cartea sa Icon Painting: „Cultul împăratului însemna şi închinarea la portretul său pictat pe pânză ori pe lemn, iar de aici până la venerarea icoanelor n-a fost decât un pas". Astfel, închinarea păgână la imagini pictate a fost pe nesimţite înlocuită cu venerarea picturilor ce-i înfăţişau pe Isus, Maria, îngeri şi aşa-zişii sfinţi. Aceste picturi care începuseră să apară în biserici au pătruns treptat şi în casele a milioane de oameni, fiind venerate şi aici.
Închinarea „cu spirit şi adevăr"
Isus le-a spus ascultătorilor săi că slujitorii lui Dumnezeu trebuie să se închine „cu spirit şi adevăr" (Ioan 4:24). Prin urmare, o persoană cu inima sinceră care doreşte să cunoască adevărul despre folosirea icoanelor în închinare trebuie să se îndrepte spre Cuvântul lui Dumnezeu pentru a găsi îndrumare.
De exemplu, în Biblie găsim următoarea declaraţie a lui Isus: „Eu sunt calea şi adevărul şi viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin intermediul meu" (Ioan 14:6). Pavel a spus că „există un singur Dumnezeu şi un singur mediator între Dumnezeu şi oameni, un om, Cristos Isus", care „pledează pentru noi" (1 Timotei 2:5; Romani 8:34). Gândindu-ne la rolurile lui Isus ne e mai uşor să înţelegem când citim despre el că poate „să-i salveze complet pe cei care se apropie de Dumnezeu prin intermediul lui, deoarece este întotdeauna viu ca să pledeze pentru ei" (Evrei 7:25). Astfel, noi trebuie să ne rugăm lui Dumnezeu în numele lui Isus Cristos. Nimeni şi nimic nu-l poate înlocui, cu atât mai puţin o icoană lipsită de viaţă. Această cunoştinţă din Cuvântul lui Dumnezeu îi va ajuta pe toţi cei ce caută adevărul să i se închine „Tatălui cu spirit şi adevăr" şi să aibă parte de binecuvântările acestui mod de închinare superior. De fapt, aşa cum a zis Isus, „unii ca aceştia caută Tatăl ca să i se închine". — Ioan 4:23.
Cred că o păstrezi intactă,nici măcar nu o deschizi ca să nu se îndoaie vreo pagină!
Acum pe bune, din moment ce vrei să-mi demonstrezi ceva şi începi să dezbaţi un subiect, ar trebui să ai habar şi de câteva versete biblice, ca să îmi demonstrezi că ceea ce-mi spui este aşa,dar din moment ce nu ai întipărite în minte aceste versete,înseamnă că citeşti Biblia din an în paşti (dacă o faci) şi nici atunci nu înţelegi mare lucru,dar in schimb tu vii şi explici cum stă treaba cu icoanele!
Preferi să crezi ce auzi de la unul şi de la altul,decât să cercetezi tu singură. Adevărul e că nu orişicine poate să intealeaga Scriptura, dar sunt atâtea versete care nu mai pot fi contestate!
În fine, asta este situaţia! Nu are sens să mai continuăm, de fapt eu chiar m-am oprit ieri, însă când am văzut că vorbeşti fără rost, am simţit nevoia să îţi arăt că nu "credem ce dorim noi" şi că nu avem ceva personal cu tine sau cu credinţa ta, ci pur şi simplu este Cuvântul lui Dumnezeu care ne vorbeşte şi pe El trebuie să îl credem!
O seară bună!
Studiind Biblia ne convingem că şi rugăciunile sfinţilor sunt primite de Dumnezeu:
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa 8, 3-4).
Semnul crucii facut atunci cand ne apropiem de o icoana semnifica faptul ca simbolistica ei (de a ne facilita meditaţia) este legata doar de Mântuitorul Hristos, doar prin el noi primim har.
Doar prin Fiul lui Dumnezeu si jertfa Sa mântuitoare rugaciunile sfintilor pot fi primite si ascultate...
Dar icoanele chiar sunt,, reprezentari". De fapt ele sunt DOAR reprezentari, ferestre spre lumea spirituala.
Niciodata nimeni nu a avut pretentia ca reprezentarea aceasta ar trebui sa fie fidela. Nu. Este doar simbolica.
Sa ne aducem aminte insa ca reprezentarea Mantuitorului din brosurile sectante, cu cioc si aproape barbierit seaman mai mult scu starurile de cinema si nu cu cine trebuie sa semene…
Iata si ipocrizia… cine spune ca nu se roaga de mama, tata, etc… De cate ori nu-i rugam diferite lucruri… a bine ca nu ne inchinam lor, clar, Nimeni nu il confunda pe Dumnezeu cu altcineva!
Toate denominaţiunile sectante au cel puţin 70 % din cultul "reprezentărilor"! Fiecare cult creştin exploatează excesiv functia de REPREZENTAREA pe care o are IMAGINEA!
Astfel, „imagini" ale lui Hristos şi ale sfinţilor, apar în cărţi, reviste, biblii cu imagini, pliante, filme, postere, etc., iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect! Ei când le reprezintă peste tot, reprezintă idoli?
La fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală (dupa modelul altor obiecte decult recomandate in Vechiul Testament)!
Tu confunzi borcanele rău de tot. După ce că faci ciulama din versetele biblice, postându-le fără să le înţelegi, mai dai şi nişte exemple de tot râsul!
Ce legătură are faptul că zici în viaţa de zi cu zi "te rog" unui om care trăieşte,din politeţe, cu faptul că te rogi (îl venerezi, i te închini,îl slujeşti ca pe Dumnezeu) unui om care nici nu ai certitudinea că a existat vreodată,iar el e,probabil, mort!
Da recunosc că sunt Biblii pentru copii cu imagini, însă nu se închină nimeni la ele, nu le cinsteşte nimeni, nu le venerează nimeni!
Chiar nu vedeţi această mică mare diferenţă?
*"icoanele sunt însoţite doar de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală"
Da, da cred că... De aia se roagă oamenii către Arsenie Boca să trimită ploaie... Tu pe cine încerci să prosteşti de fapt?
Si iata cum se da pe fata omul minciunii, sau ipocrizia din fiinta umana… Nimeni nu s-a rugat vreodata la vreun sfant să trimită ploaie... Toti creştiinii ştiu că Dumnezeu primeste rugaciunile sfintilor dar Dumnezeu este cel care impărtăşeşte harul sau poate face minuni. Si sfintii fac minuni dar doar prin puterea lui Dumnezeu.
Nimeni nu s-a rugat vreodata la Arsenie Boca să trimită ploaie, acesta nici macar nu este declarat sfant al Bisericii...
Si iata cum se da pe fata omul minciunii, sau ipocrizia din fiinta umana…
A mai fost spus faptul ca icoanelor li se acordă doar "CINSTIRE" şi "NU ÎNCHINARE" (nu divinaţie, nu ca lui Dumnezeu)! Dar un purtător de "ochelari de cal" nu poate vede diferenta aceasta
Ele au doar valoare simbolică şi harică, sunt doar obiecte de cult, tot la fel cum evreii nu se "temeau" de sutele de feluri de obiecte de cult adoptatea la recomandarea profeţilor şi chiar a lui Dumnezeu...
Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată de polisemia termenului, foarte gravă sub aspect lingvistic, terminologic. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Nu există nici o "speranţă" pentru cârcotaşi...
Toti creştiinii ştiu că Dumnezeu primeste rugaciunile sfintilor dar Dumnezeu este cel care impărtăşeşte harul sau poate face minuni.
Si sfintii fac minuni dar doar prin puterea lui Dumnezeu.
Atunci cand crestinii cer de la sfinti ceva, este de la sine inteels faptul ca acestia DOAR cu ajutorul lui Dumnezeu pot face ceva...
Ei pot media rugandu-se lui Dumnezeu pentru noi.
Studiind Biblia ne convingem că şi rugăciunile sfinţilor sunt primite de Dumnezeu:
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa 8, 3-4)
- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt RUGĂCIUNILE SFINŢILOR." Apocalipsa 5, 8...
- Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)
Ap. Pavel i-a criticat pe acei romani şi greci, doar pentru că ei nu cunoşteau pe adevăratul Dumnezeu, pentru că ÎL ÎNLOCUIAU PE DUMNEZEU CU ZEI FALSI!
Romani 1, 23 "Şi au schimbat slava lui Dumnezeu Celui nestricăcios cu asemănarea chipului omului celui stricăcios şi al păsărilor şi al celor cu patru picioare şi al târâtoarelor."
Se refera deci la un popor pagan care care credea ca zeii locuiesc chiar in interiorul acelor pitre sau se subtituie lor...
PRINCIPALA VINA a acelor greci pagani nu era simtul artistic si ridicarea de statui ci faptul ca ei ÎL ÎNLOCUIAU PE DUMNEZEU CU ZEI FALSI. Ei credeau in ei. Asta era buba lor...
Dumnezeu defineşte "idolul"- ca fiind o entitate fictivă (falsă) CE NU ARE NICI O LEGĂTURĂ CU EL!
Contextul temerii faţă de idoli are în vedere DOAR "CONCURENŢA", cea care Îl înlocuia pe Dumnezeu!
Iată dovada:
Deasupra Chivotului unde erau CELE ZECE PORUNCI se aflau chiar statuile (sau "CHIPURILE CIOPLITE") HERUVIMILOR, şi asta chair la porunca lui Dumnezeu!
Asta ce înseamnă? Că porunca a II-a se înţelegea DOAR IN ANUMITE CONTEXTE!
Contexte care ţineau de eliminarea unei CONCURENŢE: evreii Îl uitau pe Dumnezeu si alergau după zei falsi.
"Cu ce-l ajuta pe d-zeu asta?" Nu-mi vine sa cred ca noi oamenii chiar il putem ajuta pe creatorul intregului univers, pe cel atotputernic si atotstiutor, cu ceva
Bravo Lyndsey, ai inteles corect problema icoanelor! Icoanele nu stau intre om si Dumnezeu, inlocuindu-L pe Dumnezeu. Ele il apropie pe om de Dumnezeu cel adevarat. Finalitatea rugaciunilor noastre nu este icoana in sine ci Domnul Hristos, sau sfintul reprezentat in icoana. Catre ei se indreapta gindurile noastre atunci cind ne rugam in fata icoanelor.
Referitor la matusa ta penticostala careia i-a murit mama si nu a vrut sa intre in biserica... Dezgustator! Ma intreb, ce se intimpla daca intra si participa la slujba ortodoxa de inmormintare? O omora cineva? Sau lua râie? Eu stiu un caz asemenator al unor penticostali converiti de la ortodocsi si care de vreo 25 de ani nu au mai trecut pe la mormintul parintilor morti! Mormintul parintilor arata deplorabil, din simplul motiv ca fiica lor si cu ginerele sau trecut la penticostali si isi reneaga trecutul si parintii ortodocsi!
Pai cum sa te inchini la un mort, nici la sfinti, apostoli nu e cazul. daca tie ti se pare ca te-au ajutat sfintele moaste cred ca a fost iluzie.singurul care te-a ajutat a fost Dumnezeu.ce spunea apostolul Pavel in epistolele lui cand facea minuni si lumea se inchina la el? spunea ca sa nu va mai inchinati la mine ca toata slava si puterea este a lui Dumnezeu.pai daca ne gadim la cati sfinti sunt, nu mai stim la care sa ne inchinam, am inebuni.singura cale de rugaciune, ajutor si mantuire ramane la Dumnezeu Tatal Creatorul, Isus Cristos si Duhul Sfant.Citeste Biblia si te vei lumina.Geneza incepe cu creatia lui Dumnezeu, Avram se ruga si vorbea cu Dumnezeu si nu la arhangheli, sfinti si moaste iar Isus la fel.asa ca nu va mai rataciti dupa ce spun altii. ia concret ce scrie Biblia fie ea ortodoxa sau penticostala (tradusa de preot Cornilescu) si fa-ti o parere.
De ce se cinstesc moastele Sfinților Lui Dumnezeu!
Pentru ca acestia au fost „templu al lui Dumnezeu" (1 Corinteni 3:16), asa cum este trupul fiecarui sfant.
Aceste moaste raman purtatoare de Har, asa cum au fost moastele profetului Elisei, caci atunci cand un cadavru a atins oasele sale, a inviat! (2 Regi 13:21). Acest lucru se produce mult mai frecvent acum, in Noul Testament.
Si sa nu intrebe nimeni de ce cinstim obiecte care au apartinut sfintilor si care s-au pastrat pana in zilele noastre. Acelasi lucru a fost facut si de catre crestinii din timpul apostolilor, care aduceau obiecte ce apartineau apostolilor pentru a fi vindecati bolnavii sau foloseau chiar si umbra lor! (Nemaivorbind de imaginea lor) (Fapte 5:15; 19:11-12). Asadar, atat trupurile sfintilor, cat si obiectele ce le-au apartinut, sunt purtatoare de Har Dumnezeiesc, de aceea le cinstim. (Nu le veneram, insa).
In cele din urma, subliniem faptul ca, in fiecare epoca Dumnezeu are grija ca, prin semne miraculoase si revelatii, sa ne arate care sunt sfintii pe care doreste sa ni-i faca cunoscuti, pentru a-i chema ca ajutor in durerile si dificultatile noastre. Nu alegem in mod arbitrar pe cine vom cinsti ca Sfinti. Rugaciunea noastra, insa, este adresata in primul rand lui Dumnezeu si apoi lor. Si, asa cum noi cerem ca ei sa se roage pentru noi, si noi ne rugam la randul nostru pentru ei, dupa cum ne uneste Insusi Domnul si Biserica in Sine, fie ca suntem in cer, fie pe pamant.Cinstirea obiectele aparținând Sfinților:
Fapte 19:11-12.
nu se face distinctie intre Sfintii in viata si cei „morti", pentru ca, pur si simplu, nu exista Sfinti morti!
In Apocalipsa 6:9-11 aflam cum sfintii adormiti (trupeste), in realitate supravegheaza atent din cer orice se intampla pe pamant si se roaga pentru el. Iar Dumnezeu, auzind aceste rugaciuni ale lor, „judeca a lor judecata" (Apocalipsa 18:20-21) si actioneaza conform rugaciunilor lor. (Apocalipsa 8:3-5). Aici observam ca focul care arde in altarul ceresc, precum si orice se intampla pe pamant este rezultatul acestor rugaciuni.
Toate acestea, reprezinta o dovada clara ca sfintii traiesc si domnesc alaturi de Domnul. oricine traieste si crede in Mine nu va muri in veac". (Ioan 11:26) „Caci toti traiesc in El" si „nu este Dumnezeu al mortilor, ci al viilor" (Luca 20:38). Apostolul Ioan, de asemenea, ne indica faptul ca toti credinciosii sunt in viata si supravegheaza, si se roaga in cer (Apocalipsa 6:9-11; 18:20; 19:1, 4,6; 20:4-6 s-a).Cât ține de închinarea sub forma de respect nu și de adorare, sunt multe exemple în Biblie unde de relatează faptul că este permisă închinare sub forma de respect in fara unor oameni/îngeri ai lui Dumnezeu.Luca 1,
28. Şi intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce eşti plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată eşti tu între femei.
29. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui şi cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta?
30. Şi îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu.
31. Şi iată vei lua în pântece şi vei naşte fiu şi vei chema numele lui Iisus.
32. Acesta va fi mare şi Fiul Celui Preaînalt se va chema şi Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său.
33. Şi va împărăţi peste casa lui Iacov în veci şi împărăţia Lui nu va avea sfârşit.